آخرین اخبار

13. شهريور 1393 - 18:47   |   کد مطلب: 15407
هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج امروز با معرفی برگزیدگان و رو نمایی از دو کتاب "فقط غلام حسین باش" و "سپیدی پر کلاغ" به کار خود پایان داد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، ظهر امروز هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان همدان در تالار فجر به کار خود پایان داد.

در اختتامیه این جشنواره نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان دوران دفاع مقدس، هنرمندان بسیجی و سایر اقشار مردم حضور داشتند.

دبیر جشنواره ادبیات داستانی در آئین پایانی این جشنواره اظهار کرد: 120 اثر در سه بخش داستان کوتاه بزرگسال، داستان بلند بزرگسال و داستان کوتاه جوان از شهرستان‌های مختلف استان همدان به این جشنواره رسیده بود که توسط بهناز ضرابی‌زاده و مهناز سماوات داوری و برگزیدگان مشخص شدند.

علیرضا اکبری افزود: یکی از فراگیرترین اهداف بسیج کشور در برگزاری این جشنواره استعدادیابی و شبکه‌سازی و ایجاد جریان مشترک است که امیدواریم جوشش جویبار بسیج به مکتب تشنه حقیقت راه یابد.

وی تصریح کرد: امیدواریم ادبیات دفاع مقدس در کتاب مدارس راه یافته و بتوانیم حرکت جهادی را در ادبیات داستانی داشته باشیم.

در حاشیه این جشنواره دو کتاب "فقط غلام حسین باش" نوشته حمید حسام از فرماندهان دوران دفاع مقدس و کتاب "سپیدی پر کلاغ" نوشته سید مهرداد موسویان از نویسندگان جوان همدان رونمایی شد.

حسین رفیعی راوی کتاب "فقط غلام حسین باش" نیز در این مراسم تجلیل شد و در ادامه روایتی از وقایع روزهای جنگ داشت.

در آئین اختتامیه این جشنواره در بخش داستان کوتاه بزرگسال مصطفی میرزایی رتبه نخست، مرضیه فعله‌گری رتبه دوم و صدیقه مشکانی و سید مهرداد موسویان مقام سوم را کسب کردند.

در بخش داستان بلند بزرگسال سید مهرداد موسویان با اثر "درهمسایگی امام رضا(ع)" به عنوان رتبه نخست معرفی شد اما در بخش دوم و سوم هیچ یک از شرکت کنندگان حائز رتبه نشدند.

در بخش داستان کوتاه جوان هم سید حسین موسوی به مقام نخست دست یافت و لیلا امانی و وحید بستان‌‌سرا به ترتیب به عنوان رتبه دوم و سوم معرفی شدند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان