آخرین اخبار

13. شهريور 1393 - 19:39   |   کد مطلب: 15415
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افزایش سطح آگاهی، تقویت خودمراقبتی و افزایش مشارکت های مردمی در مقوله سلامت از مهمترین اهداف طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، دکترˈحسین عرفانی افزود: کسب رضایت مردم و استفاده از توان کامل نظام سلامت از مهمترین اهداف بسته طرح تحول نظامت سلامت در حوزه بهداشت است.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح در حوزه بهداشت سرانه اعتباری جمعیت مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر که زیر پوشش بیمه روستایی قرار داشتند از 210 هزار ریال در سالجاری به 965 هزار ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از این رقم 34 درصد مربوط به سهم پزشک، هفت درصد مربوط به ماما طرف قرارداد،24 درصد دارو، هشت درصد خدمات پاراکلینیکی، سه درصد سهم یارانه سلامت، چهار درصد نظارت و 20 درصد نیز در راستای بهبود استانداردها صرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: وارد شدن یک واکسن پنج ظرفیتی به منظور کاهش تعداد تزریق ها به سیستم واکسیناسیون کشور،و از سر گیری ارایه مکمل های دارویی به کودکان و زنان باردار و افزودن دو مکمل ویتامین دی و کلسیم به این مکمل ها نیز در این طرح انجام خواهد شد.

دکتر عرفانی بیان کرد: در استان همدان 200 هزار حاشیه نشین نیز زیر پوشش این طرح قرار خواهد گرفت و به ازای هر 12 هزار و 500 نفر خرید راهبردی و استقرار تیم بهداشتی، شناسایی و ایجاد واحد های تشخیصی، بهداشتی و درمانی انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده با الگو برداری از استان های فارس و مازندران و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این طرح در شهرهایی با جمعیت بین 20 تا 50 هزار نفر (شهرستان های تویسرکان، کبودراهنگ و بهار) انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: خدمات خود مراقبتی بعد از صدور کارت سلامت ایرانیان در مراکز بهداشتی آغاز و توانمندسازی افراد در این باره نیز از دیگر فعالیت های در دست اقدام به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دارای 10 بسته حمایتی است گفت: از آنجا که بخش بهداشت بر تمام ابعاد سلامت جامعه تاثیرگذار است با توجه ویژه و اهتمام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گام های موثری در حوزه بهداشت نیز برداشته شد چنانکه در شش ماه گذشته بیشتر نیازهای مراکز بهداشت شهرستان ها برطرف شده است.

دکتر عرفانی بر لزوم جلب همکاری و مشارکت مردم در اجرای برنامه های سلامت در قالب تشکل های مردمی و مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: با دیدگاه پزشکی جامع نگر می توان مشارکت مردم را در مسیر تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه هدایت کرد.

اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت سالجاری همزمان با دهه کرامت در سطح کشور به مرحله اجرا درآمده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان