آخرین اخبار

13. شهريور 1393 - 19:48   |   کد مطلب: 15416
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: با وجودی که نمایندگان مجلس همواره پشتیبانی قاطعی از روستاها دارند، امسال اعتبار ملی برای راه های روستایی اختصاص نیافت.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، سید حسین میرشفیع امروز در بیست و دومین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: باید یک سوم زمان کمیسیون شوراهای مجلس به روستاها اختصاص داده شود چراکه امسال متأسفانه اعتبار ملی برای راه های روستایی اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات ناچیزی تخصیص یافت و با نارضایتی نگهداری روستاها و راه ها مدیریت شد، افزود: امسال هم اتفاقی خاصی در بحث اختصاص بودجه ملی نیفتاده است.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه ای که بین دهیاری ها و این وزارتخانه برای ایمن سازی و نگهداری راه های روستایی منعقد شده، گفت: قراداد با افرادی منعقد می شود که دهیاری آنها را برای کارهای راهداری معرفی می کنند که البته این امر حاکی از اعطای مسئولیت نگهداری راه ها به دهیاری ها نیست.

وی با بیان اینکه براساس قانون از حداکثر مشارکت برای راهداری روستاها استفاده می شود، عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران در راستای ایمن سازی راه‌های روستایی و همچنین تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات راهداری نیز در دستور کار است.

میرشفیع تصریح کرد: متأسفانه سال گذشته یک هزار و 300 نفر در راه‌های روستایی بر اثر سوانح رانندگی کشته شدند که البته از نظر فوت ناشی از وقوع تصادفات راه‌های روستایی با 26 درصد کاهش روبه رو بودیم که باید این روند کاهشی تداوم یابد.

وی با تاکید بر هدفمند شدن هزینه جرایم رانندگی در روستاها افزود: برای روستاهایی که در حاشیه های جاده های اصلی مستقر هستند باید استراحتگاه‌هایی مانند خدمات بین راهی ساخت شود تا علاوه بر کسب درامد برای روستائیان، ایمنی سفر برای مسافران هم تأمین شود.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برای ایمنی جاده های روستایی نیازمند مشارکت جدی دهیاری ها هستیم و در این راستا اعتبارات تخصیصی باید برای راه های روستایی هزینه شود.

وی از ارائه قیر رایگان به دهیاری ها برای آسفالت راه های روستایی خبر داد و گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با تصویب آئین نامه حمل و نقل تأمین یارانه سوخت برای حمل و نقل روستایی پیش بینی شده است.

میرشفیع درباره پایانه حمل و نقل روستاها در محدوده شهری و روستایی اظهار کرد: برای شکل گیری مطلوب پایانه ها به دهیاری ها و متقاضیان زمین مورد نیاز اختصاص می یابد تا زمینه توسعه حمل و نقل روستایی نیز تسهیل شود.

وی تأکید کرد: باید روستائیان را با حقوق شهروندی خود آشنا کنیم و سطح توقع آنها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باید با نگاه همگانی باشد چراکه حقوق اولیه برخی از روستائیان ضایع شده و آنها مظلوم واقع می شوند.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی خواستار راه اندازی انجمن خیرین راهداری شد و گفت: با راه اندازی این انجمن و جلب مشارکت خیرین در امر راهسازی به ویژه روستایی می توان ظرفیت ها، زیرساخت و خدمات مطلوب تری را فراهم کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان