آخرین اخبار

15. شهريور 1393 - 19:32   |   کد مطلب: 15464
استاندار همدان با اشاره به اینکه اعتبارات معاملات ارزی و فاینانس ۱ میلیارد دلار به استان همدان تخصیص پیدا کرد، گفت: بخش مهمی از اعتبارات فایناس استان به سد گرین و سایر پروژه های عمرانی و معلق نهاوند تخصیص می‌یابد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، محمد ناصر نیک بخت در جمع مدیران استان و شهرستان نهاوند اظهار کرد: بنا به در خواست مکرر مردم و خبرنگاران نهاوند مبنی بر پر حادثه، تلفات زیاد و زخمی شدن بیش از 35 نفر در یک ماه اخیر، این جاده به زودی با کمک دستگاه‌های مربوطه به روی کامیون و ماشین‌های باری سنگین وزن بسته می‌شود.

وی گفت: پتانسیل گردشگری و تردد در شهرستان نهاوند بسیار بالا است به طوری که در تعطیلات سه روزه عید فطر امسال فقط 9 هزار وسیله نقلیه به سراب گیان سفر و رفت و آمد کردند که این نشان از آن دارد که برای جاده‌ها و مکان ‌های گردشگری نهاوند باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

استاندار همدان افزود: برای ساماندهی سراب گاماسیاب نهاوند که شامل برق رسانی، تامین روشنایی، نصب دستگاه آنتن دهی تلفن همراه، آسفالت جاده منتهی به سراب، احداث نشیمنگاه و ساخت سرویس بهداشتی بیش از 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی وشهرستانی هزینه شده است.

نیک بخت اظهار کرد: از محل اعتبارات معاملات ارزی و فاینانس 1میلیارد دلار به استان همدان تعلق گرفت که بخش مهمی از آن به سد گرین نهاوند، بیمارستان 160 تخت خوابی و سایر پروژه های نهاوندقرار می گیرد که این می تواند گشایش خوبی در کار عمرانی نهاوند داشته باشد.

وی بیان کرد: باید بیش از این‌ها برای جذب سرمایه گذار بخش  خصوصی در رونق صنعت گردشگری در سطح استان و شهرستان نهاوند تلاش کنیم زیرا خداوند خیلی از موهبت های خود مانند آب، خاک و جنگل را در اختیار ما قرار داده است.

استاندار همدان گفت:  به زودی مدیران استانی و شهرستانی که در یک حرکت جهادی در مدت 33روز سراب گاماسیاب را به نوع بسیار شایسته ای ساماندهی کردند برای تشویق سایرین با لوح تقدیر و هدایایی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

نیکبخت عنوان کرد: به زودی 100 میلیون تومان در اختیار اداره راه مسکن و شهرسازی برای ساماندهی نشیمنگاه و فضای استراحت مسافران در جنگل گاماسیاب  تخصیص می یابد همچنین مبلغی نیز در اختیار شرکت برق استان قرار می‌دهیم تا نقاط روشنایی این سراب را بیشتر کند.

در حاشیه این مراسم که به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع)  مراسم مولودی خوانی و ضیافت نهار در محل سراب گاماسیاب به پا بود ابتدا طرح ساماندهی این سراب افتتاح شد در طول مسیر روستائیان قلعه قباد، وراینه و ده حیدر با قربانی کردن گوسفند و گذاشتن گلدان در دو طرف جاده از زحمات وی و سایر مسئولان برای ساماندهی سراب گاماسیاب و گیان تشکر کردند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان