آخرین اخبار

17. شهريور 1393 - 13:54   |   کد مطلب: 15504
بیشترین علت ابطال پروانه استاندارد مراجعه نکردن مسوولان واحدهای تولیدی برای تمدید پروانه در زمان تعیین شده است | کارشناسان استاندارد با بررسی مجدد خطوط تولید کالا و کیفیت محصول تولیدی اقدام به تمدید پروانه استاندارد واحد تولیدی می کنند.

به گزارش رودآور به نقل از همدان پرس، مدیرکل استاندارد همدان گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد 10 واحد تولیدی از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد امسال در این استان باطل شده است.

فرهاد تیموری در گفت گو با ایرنا افزود: بیشترین علت ابطال پروانه استاندارد مراجعه نکردن مسوولان واحدهای تولیدی برای تمدید پروانه در زمان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون واحدهای تولیدی از زمان اتمام مهلت قانونی کاربرد علامت استاندارد تا شش ماه فرصت دارند نسبت به دریافت و تمدید پروانه فعالیت واحد تولیدی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بعد از انقضای زمان پروانه کاربرد علامت استاندارد ، واحد تولیدی اجازه تولید و عرضه کالا را ندارد و تنها تولید آزمایشی آن هم با نظارت کارشناسان استاندارد امکان پذیر است.

مدیرکل استاندارد همدان عرضه کالای بی کیفیت را از دیگر علل ابطال پروانه استاندارد ذکر کرد و توضیح داد: چنانچه نمونه برداری های تصادفی انجام شده توسط بازرسان این سازمان گویای منطبق نبودن کیفیت محصول با استاندارد مربوطه باشد پروانه استاندارد باطل و خاطی به دست قانون سپرده می شود.

تیموری با ذکر اینکه 118پروانه استاندارد امسال تمدید شده است گفت: کارشناسان استاندارد با بررسی مجدد خطوط تولید کالا و کیفیت محصول تولیدی اقدام به تمدید پروانه استاندارد واحد تولیدی می کنند.

وی در ارتباط با نتایج بررسی کمیت کالای موجود در بازار اظهار کرد: 313 نوع کالا در همدان مورد بررسی قرار گرفت که تنها پنج قلم کالا از این تعداد منطبق با استاندارد نبودند.

وی افزود: علاوه بر کالاهای موجود در سطح بازار تولیدات این استان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که طبق آخرین آمار 13 نوع کالا از 124 نوع تولیدات مورد بازبینی قرار گرفته منطبق با استاندارد نبود.

499 محصول و کالای تولیدی در استان همدان مشمول استاندارد اجباری است که از این تعداد 398 محصول دارای پروانه استاندارد می باشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان