آخرین اخبار

18. شهريور 1393 - 18:02   |   کد مطلب: 15572
تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز دوم مسابقات هم موفق به کسب مدال طلا نشد تا با 3 نقره و 2 برنز پائین تر از روسیه در مکان دوم جهان قرار بگیرد.
به گزارش رودآور به نقل از مشرق، دومین و آخرین روز چهل و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان در 4 وزن دوم به مصاف حریفان خود رفتند و به 2 مدال نقره دست یافتند تا با احتساب یک نقره و 2 برنز روز نخست در مجموع با 3 نقره و دو برنز و کسب 45 امتیاز در رده دوم جهان قرار بگیرد.
در پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که از روز گذشته در سالن ژیمناستیک تاشکند آغاز شد، تیم کشتی روسیه عنوان قهرمانی را بدست آورد. روس‌ها با قدرت تمام 5 مدال طلای جهان را از آن خود کردند و در یک وزن نیز به مدال برنز رسیدند.

رده‌بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم:

1- ایل کیونگ یانگ (کره‌شمالی) 2 - ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان) 3- حسن رحیمی (ایران) و آندریف (بلاروس)

61 کیلوگرم: 

1- علی‌یف (آذربایجان) 2- مسعود اسماعیل پور (ایران) 3- انسیخانوف (مغولستان) و بونه (کوبا)

65 کیلوگرم: 

1- رومانوف (روسیه) 2- سیداحمد محمدی (ایران) 3- گانزوریک (مغولستان) و ساوا (مولداوی)

70 کیلوگرم:

1- ختاک تسابولوف (روسیه) 2 - یعقوب گور (ترکیه) 3- عبدالرحمان‌اف (ازبکستان) و شابانای (بلاروس)

74 کیلوگرم: 

دنیس چارگوش (روسیه) 2- تاکاتانی (ژاپن) 3- باروس (آمریکا) و لوپز (کوبا)

86 کیلوگرم:

1- عبدالرشید سعدالله‌اف (روسیه) 2- رینیرز سالاس (کوبا) 3- محمدحسین محمدیان (ایران) و یاشار (ترکیه)

97 کیلوگرم: 

عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 2- ختاک گازیموف (آذربایجان) 3- اردوغان (ترکیه) و آندریتسیف (اوکراین)

125 کیلوگرم:

1 - طاها آکگول (ترکیه) 2- کمیل قاسمی (ایران) 3- حاجی مراد گاتسالوف (روسیه) و دلاگنف (آمریکا)

رده بندی تیمی:

1- روسیه 62 امتیاز 2- ایران 45 امتیاز 3- ترکیه 41 امتیاز 4- آذربایجان 36 امتیاز 5- کوبا 31 امتیاز 6- مغولستان 29 امتیاز 7- بلاروس 28 امتیاز 8- گرجستان 23 امتیاز 9- اوکراین 20 امتیاز 10- آمریکا 20 امتیاز


اخبار و نتایج لحظه به لحظه این مسابقات در روز دوم را به تفکیک اوزان در زیر بخوانید:
* وزن 61 کیلوگرم - مسعود اسماعیل پور (مدال نقره)

دور اول
مسعود اسماعیل‌پور در نخستین پیکارش در وزن 61 کیلوگرم به مصاف میکولا بلوتنجوک از اسلواکی رفت و در نهایت موفق شد این حریف نه چندان قدرش را با نتیجه 6 بر 4 از پیش‌رو بردارد و راهی دور دوم مسابقات شود.

دور دوم
وی در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر نیام انخسایخان نفر سوم آسیا از مغولستان را شکست داد.

 

2 طلا در انتظار شاگردان خادم/ روسیه قهرمان شد، جدال ایران و ترکیه برای نایب قهرمانی

دور سوم
اسماعیل پور در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ولادمیر دوبوف نایب قهرمان جهان از بلغارستان رفت و 12-1 به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت.

دور چهارم
وی در نیمه نهایی به مصاف سانا از قزاقستان رفت و در یک کشتی بسیار زیبا این حریف قزاق را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد تا دومین آزادکار کشورمان باشد که راهی فینال مسابقات جهانی می‌شود.

فینال
مسعود اسماعیل پور در فینال به مصاف حاجی علی‌اف از آذربایجان رفت. در این دیدار اسماعیل پور با نتیجه12 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان ازبکستان رسید.

رده بندی انفرادی این وزن به شرح زیر است:

1- حاجی علی اف (آذربایجان) 2- مسعود اسماعیل پور (ایران) 3- یولیس بونه (کوبا) و نیام انخسایخان (مغولستان)


* وزن 65 کیلوگرم - سید احمد محمدی(مدال نقره)

دور اول
در وزن 65 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور اول به مصاف ماکسی میلیان اوسرلیتنر از اتریش رفت و با نتیجه قاطع 10 بر صفر به برتری رسید.

دور دوم
وی در دور دوم با  گئورگی بوچور از رومانی دیدار کرد و در نهایت با نتیجه 7 بر صفر حریف خود را شکست داد و راهی دور سوم مسابقات شد.

دور سوم

دارنده مدال طلای آسیا در دور سوم به مصاف قهرمان مقدونیه ای رفت و در یک مبارزه دیدنی در حالی که در 3 دقیقه اول 9-1 از حریف عقب افتاده بود در نهایت با زیرگیری و بارانداز موفق شد 14-11 مقابل حریف خود به برتری برسد و به نیمه نهایی برسد.

2 طلا در انتظار شاگردان خادم/ روسیه قهرمان شد، جدال ایران و ترکیه برای نایب قهرمانی

دور چهارم

محمدی در مرحله نیمه نهایی با کایا از ترکیه روبه‌رو شد، کایا موفق پیش از این مسلم‌اف آذری را در کمتر از دو دقیقه 10 بر صفر شکست داده بود. در این کشتی محمدی در حالی که در 3 دقیقه اول 6-2 عقب افتاده بود همانند کشتی قبلی در سه دقیقه دوم هجومی ظاهر شد و در نهایت با نتیجه 17 بر 10 به پیروزی رسید تا دومین فینالیست تیم ایران در روز دوم باشد.

فینال

محمدی در فینال مسابقات به مصاف رومانوف از روسیه رفت و در پایان او نیز مانند اسماعیل‌پور و قاسمی باخت. وی در حالی که 7 بر صفر عقب بود با ضربه فنی شکست خورد.


* وزن 74 کیلوگرم - رضا افضلی (حذف شد)

دور اول
آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه خود در مسابقات کشتی قهرمانی جهان موفق شد حریف مجارستانی خود را شکست دهد و راهی دور دوم مسابقات شود. رضا افضلی در دور نخست با گابور هاتوش از مجارستان کشتی گرفت و در نهایت این کشتی‌گیر بلندقامت مجاری را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد تا راهی دور دوم مسابقات شود.

2 طلا در انتظار شاگردان خادم/ روسیه قهرمان شد، جدال ایران و ترکیه برای نایب قهرمانی

دور دوم

آزادکار وزن پنجم کشورمان در دور دوم به مصاف اشرف علی‌اف از آذربایجان رفت و در نهایت مقابل این کشتی‌گیر آذری با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست کشتی گیر آذربایجانی مقابل حریف گرجستانی افضلی حذف شد.

در این وزن دنیس چارگوش از روسیه توانست جردن باروس نامدار آمریکایی را با نتیجه 9 بر 2 شکست دهد و راهی فینال مسابقات جهانی شود.


* وزن 97 کیلوگرم - رضا یزدانی (حذف شد)

دور اول
آزادکار وزن 97 کیلوگرم کشورمان موفق شد حریف هندی خود را شکست دهد. رضا یزدانی در دور اول به مصاف سومیت از هند رفت و در نهایت با نتیجه 10 بر صفر این حریف را شکست داد.

دور دوم

وی در دور دوم ماگومد موسی یف قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد (یزدانی به دلیل آسیب دیدگی زانوی موسی یف با وی مدارا کرد).

دور سوم

یزدانی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف شامیل اردوغان (احمد اف) کشتی گیر روسی الاصل ترکیه رفت و در یک مبارزه کم فروغ و دور از انتظار 8-0 شکست خورد. البته یزدانی به شدت از ناحیه پیشانی خونریزی داشت.

با شکست نزدیک اردوغان مقابل گادیسوف روس در نیمه نهایی کار رضا یزدانی هم تمام شد و قهرمان سال قبل از دور مسابقات کنار رفت.

2 طلا در انتظار شاگردان خادم/ روسیه قهرمان شد، جدال ایران و ترکیه برای نایب قهرمانی

تیم ایران در مسابقات قهرمانی جهان پیش از این 2 مدال نقره توسط مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی و 2 برنز توسط حسن رحیمی و محمدحسین محمدیان بدست آورد.

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی سال 2014 قهرمانی بزرگسالان جهان از 17 تا 23 شهریور با حضور 700 کشتی گیر از 125 کشور جهان در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان