آخرین اخبار

20. مهر 1393 - 0:55   |   کد مطلب: 16243
معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و 500 موتور سوار جان را در کشور از دست دادند، گفت: به طور میانگین روزانه 60 نفر در جاده های شهری و برون شهری جان خود را از دست می دهند و 300 تا 400 نفر مجروح می شوند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، احمد مجیدی بعد از ظهر شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید راه و شهر سازی استان همدان با بیان اینکه در بخش حمل و نقل جاده ای 220 هزار کیلومتر انواع راه اعم از آزاد راه، بزرگ راه، راه اصلی، راه فرعی و غیره وجود دارد، اظهار داشت: 105 هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور آسفالته هستند.

وی با بیان اینکه 90 درصد بار حمل و نقل از جاده های کشور انجام می شود و حوزه ساخت و ساز راه ها و حوزه بهره برداری در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، بیان کرد: سال 80 که اداره راه و ترابری در استان ها وجود داشت 15 درصد اعتبارات به راه و ترابری داده می شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه زمانی که راه روستایی از جهاد جدا و به راه و ترابری داده شد 18 درصد اعتبارات آنها نیز به راه و ترابری اضافه شد، عنوان کرد: حداقل 42 درصد اعتبارات عمرانی به ادارات راه و ترابری و مسکن و شهر سازی داده شود.

11 هزار نیروی راه و ترابری در کشور خدمت می کنند

مجیدی با بیان اینکه نتیجه ادقام اداره راه و ترابری با مسکن و شهر سازی کاهش اعتبارات است، ادامه داد: 11 هزار نیروی راه و ترابری در کشور خدمت می کنند و از 15 آذر ماه تا 15 فروردین در جاده ها مستقر می شوند و از محل اعتبارات تملک و دارایی حقوق دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های عمده امروزه بحث راه داری است و به نگهداری در استان ها کمتر توجه می شود و بیشتر مسئولان استان ها به افتتاح پروژه ها توجه دارند، بیان کرد: 50 درصد راه های روستایی بالای 80 سال عمر هنوز روکش نشده اند و باید به نگهداری در این حوزه توجه شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه اگر بخواهیم 220 هزار کیلومتر راه موجود کشور 25 سال عمر کنند باید سالانه چهار درصد اعتبارات را برای راه های کشور هزینه کنیم، ادامه داد: اعتبارات ملی اداره راه کفاف هزینه سلانه چهار درصد اعتبارات برای نگهداری راه ها را نمی دهد.

احمد مجیدی با بیان اینکه در تاریخ 19 مرداد ماه در سقوط هواپیما در تهران 39 نفر جان باختند که در همین روز 69 نفر در سوانح جاده ای جان باختند اما کسی نپرسید چرا، بیان کرد: امروز در کشور به طور میانگین روزانه 60 نفر در جاده های شهری و برون شهری جان خود را از دست می دهند و 300 تا 400 نفر مجروح می شوند.

وی با بیان اینکه برخی از مجروحان هزینه زیادی برای دولت متحمل می شود، عنوان کرد: در سال 85 در راه های درون و برون شهری کشور 28 هزار نفر جان باختند در حالی که در این سال شش میلیون خودرو در کشور وجود داشت.

سال گذشته پنج هزار و 500 موتور سوار جان کشور خود را از دست دادند

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و 500 موتور سوار جان در کشور خود را از دست دادند، عنوان کرد: سال گذشته در سوانح درون و برون شهری 18 هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند و در کشور آلمان که این طرح را همزمان با ایران آغاز کرد آمار به زیر پنج هزار نفر رسید در حالی که محدودیت سرعت در جاده های آلمان وجود ندارد.

مجیدی با بیان اینکه 10 هزار و 500 کیلو متر راه آهن در کشور وجود دارد و 9 هزار و 500 کیلومتر راه آهن در حال ساخت است و نیاز به سه هزار میلیارد اعتبار دارد، ابراز داشت: هزار و 700 واگن مسافر بری در کشور وجود دارد که 700 واگن آن فرسوده و هزار واگن تا حدودی وضعیت خوبی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد واگن ها باید به سه هزار تا برسد و برای این کار به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: امیدواریم تا سال 1400 سهمیه راه آهن به 30 درصد برسد چراکه راه آهن مزایای زیادی برای کشور دارد و بخش ریلی را می توان توسعه داد.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه راه آهن ایمن ترین حمل و نقل است، اظهار داشت: در سال باید هزار کیلومتر راه آهن ایجاد کرد که تا کنون سالانه بیش از 400 کیلو متر ساخته نشده است و رسیدن به این هدف همت بلندی می خواهد و دو راه آهن عمده و مهم کشور در استان همدان قرار دارد و برای نخستین بار راه آهن با سرعت 160 کیلومتر در همدان ساخته می شود.

احمد مجیدی  با بیان اینکه کمترین تلفات را در کشور حمل و نقل هوایی داشته و در طول 101 سال از نخستین پرواز در کشور تا کنون هزار و 935 نفر کشته شده اند، عنوان کرد: 250 هواپیما و 16 شرکت هواپیمایی در کشور وجود دارد.

وی با بیان ایکه از 250 هواپیمای موجود در کشور فقط 150 هواپیما پرواز می کنند و 100 هواپیما زمین گیر است، ادامه داد: 85 فرودگاه در کشور وجود دارد و قانون گذار تاکید دارد که حمل و نقل هوایی باید آزاد شود چراکه می تواند موثر باشد.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی سه درصد مسافر بری کشور را انجام می دهد که دو درصد کارمندان دولت و یک درصد افرادی هستند که وقت برای آنها ارزشنمد است، بیان کرد: 186 میلیون تن ظرفیت بنادر کشور در بخش حمل و نقل دریایی است.

مجیدی با بیان اینکه بندر شهید رجایی در بندر عباس 85 میلیون تن ظرفیت دارد و بزرگترین کشتی های کانتینر بر می توانند در این بندر پهلو بگیرند، اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره) بزرگترین بندر فله ای و غله ای کشور است.

وی با بیان اینکه بندر انزلی 11 میلیون تن و بندر بوشهر هشت میلیون تن ظرفیت دارد، عنوان کرد: بندری در چابهار با ظرفیت شش میلیون تن در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه برای راه آهن تهران، همدان 200 میلیارد تومان اعتبار کنار گذاشته شده است، بیان کرد: بیشترین بار کشور از سمت دریا انجام می شود و 100 بندر کوچک برای محلی های منطقه در حال ساخت است که 60 تا از آنها به بهره برداری رسیده است.

احمد مجیدی با بیان اینکه در بحث مسکن مهر دو میلیون 300 هزار واحد هدف گذاری شده است، ادامه داد: تا کنون 600 هزار مسکن مهر به بهره برداری رسیده است که 250 هزار مسکن در شهر های یزرگ و 350 هزار در باقی شهر ها تحویل شده است.

وی در استان همدان چهار یا پنج بیمارستان در حال ساخت است، عنوان کرد: مسکن مهر در تامین منابع دچار مشکلاتی شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان