آخرین اخبار

1. آبان 1393 - 23:07   |   کد مطلب: 16370
الوند مسابقات دسته دوم باشگاه‌هاي كشور را آغاز كرد و حالا از 3 بازي، 2 تساوي خانگي و يك باخت خارج از خانه را تجربه كرده است.

به گزارش رودآور  به نقل از صبح الوند، حسین پارسا در یادداشتی نوشت:

الوند همدان سومين ديدار خود در مسابقات دسته دوم باشگاه‌هاي كشور را با نتيجه‌اي نااميدكننده به پايان رساند. الوندي‌ها كه 2 بازي خود در همدان را با تساوي پشت سر گذاشته بودند، مسلم بود كه در خانه حريف، كار سخت‌تري در پيش دارند. آنها با 2 گل مقابل تیم گرند بجنورد باختند. حالا همداني‌ها از 3 بازي خود تنها 2 امتياز گرفته‌اند.
در اين وضعيت هواداران الوند، تيم 2 سال پيش خود را به ياد مي‌آورند. تيمي كه در هفته‌هاي پاياني از صعود به ليگ برتر باز ماند و در جام حذفي هم تا پرسپوليس بالا رفت و در ورزشگاه آزادي حذف شد. پس از آن روزها اما، الوند ديگر روز خوشی را به خود نديد. سقوط به دسته دوم در حقيقت نشانه‌اي از وضعيت باشگاه بود. دسته‌بندي بازيكنان به همراه نقش و نفوذ افرادي خارج از باشگاه به آنها، در نهايت تيم را به سقوط كشاند. اين سقوط اما مصادف با انتخاب بهرام يدي به مديرعاملي باشگاه پاس بود. ظاهراً شرط آن بود كه انرژي مديرعامل جديد تنها به يك جبهه متمركز شود و البته كه براي استان، پاس اولويت مهمتري بود. پس الوند دو راه بيشتر در مقابل نداشت؛ يا بايد توسط بخش خصوصي از مالك آن خريداري شده و در همدان مي‌ماند يا اينكه به شهري ديگر فروخته مي‌شد.
صحبت از فروش الوند، البته كه هوادران آن را نگران كرد و اين دلواپسي از آن جهت بود كه اين تيم حتي بيش از پاس نماد فوتبال همدان شناخته می‌شد.
اخبار فروش الوند يكبار به اسلامشهر تهران و بار ديگر به شمال كشور، كاركرد مثبتي داشت و حساسيت‌ها به اين تيم را بيشتر كرد. هوادران و رسانه‌ها هم يكصدا خواستار حضور الوند در همدان بودند. از طرف ديگر، مسئولان ورزش از سرمايه‌داران و سازمان‌هايي در همدان كه توانايي اداره باشگاه دارند، تقاضا مي‌كردند پا به ميدان بگذارند و تيم را در همدان نگهدارند.
اما همزمان 2 اتفاق افتاد. شهرداري همدان طبق منطق خاصي خواستار باشگاه الوند شد. مسئولان شهرداري مالكيت الوند را براساس اتفاقات سال‌هاي گذشته كه منجر به واگذاري باشگاه به بهرام يدي شده بود، از آنِ خود مي‌دانستند و عقيده داشتند الوند بدون هيچ هزينه‌اي بايد به مالك اصلي آن بازگردد. از طرف ديگر، در همان روزها از فردي به نام حسين دائمي صحبت به ميان آمد كه خواهان خريد باشگاه است. چند روز طول كشيد تا در نهايت مذاكرات به نتيجه برسد و ظاهراً 80 درصد الوند به دائمي واگذار شد.
اما دائمي مشكل را از همان 20 درصدي مي‌دانست كه همچنان دراختيار يدي بود. در نهايت اين ماجرا بزودی پايان یافت. يدي اعلام كرد از دائمي شكايت خواهد كرد و دائمي نيز از كثيف بودن فوتبال سخن گفت!
نکته مهم اما آن بود که همه اين اتفاقات در نهايت به اين ختم شد كه الوند همچنان در مالكيت بهرام يدي بماند.
با اين وضعيت، الوند مسابقات دسته دوم باشگاه‌هاي كشور را آغاز كرد و حالا از 3 بازي، 2 تساوي خانگي و يك باخت خارج از خانه را تجربه كرده است.
مسلم است كه ادامه اين روند، الوند را بيش از گذشته دچار ضعف مي‌كند و در هفته‌هاي آينده جدول رده‌بندي شاهد سقوط بيشتري از اين تيم خواهد بود. در حال حاضر همه نگاه‌ها به سمت مالك اين باشگاه است. بهرام يدي مي‌تواند به صورت عملي كاري براي اصلاح وضعيت الوند انجام دهد و همزمان مشكلات موجود را صراحتاً با افكار عمومي در ميان بگذارد. زیرا وقتی همه، از مسئول، مالک و هوادار و رسانه از ماندن الوند در همدان دفاع کردند، حالا همه باید به آن کمک کنند. اگر در اصلاح وضع موجود تأخیری رخ دهد، همه در مقابل تيم الوند مسئول خواهیم بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان