آخرین اخبار

25. شهريور 1395 - 15:41   |   کد مطلب: 24272
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:
طرح هادی در 15 هزار روستای کشور اجرا شده است
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر برای 40 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در کشور یعنی در بیش از 15 هزار روستا، طرح هادی اجرا شده است.

«محمدرضا شاملو» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره طرح هادی در روستاها گفت: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار در سطح کشور طرح هادی تهیه شده است. اما در موضوع اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها، شهرستان تویسرکان نسبت به میانگین استان شاخصه پایین تری دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون برای 40 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در کشور یعنی در بیش از 15 هزار روستا، طرح هادی اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: برنامه ما این است در سال های آتی کار شتاب بیشتری بگیرد و امیدوار هستیم در برنامه ششم توسعه با تغییر منابع و تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح ها سرعت قابل قبولی پیدا کنند.

شاملو عنوان کرد: به قیمت ثابت امروز سالانه دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در کشور نیازمندیم، اما میزان اعتبارات موجود بسیار کمتر از رقم مورد نیاز ما است و با روند فعلی، کار بسیار طولانی از 10 سال خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش بینی هایی شده و منابع و احکامی را گویا در کمیسیون های تخصصی مجلس مصوب کرده اند و امیدوار هستیم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس پیشنهادت عملیاتی شود و در سال های برنامه های ششم توسعه، کارهای اجرای این حوزه شتاب و سرعت بالایی به خود بگیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین در ادامه گفت: در شهرستان تویسرکان نیز باید تلاش ها بیشتر شده و این عقب ماندگی در حوزه بهسازی روستاها جبران شود.

شاملو افزود: در توافقی که با مسئولان شهرستان صورت گرفت تصمیم بر آن شد تا پایان برنامه ششم توسعه تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان تحت پوشش اجرای طرح های هادی و بهسازی روستایی قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: همچنین منابع دهیاری ها با همکاری و مشارکت مردم در کنار اعتبارات ملی و استانی قرار بگیرد و هر روستایی که مردم مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشد در اولویت کارهای اجرایی قرار گرفته تا بتوانیم تا پایان برنامه ششم کار بهسازی روستایی را عملیاتی کنیم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان