آخرین اخبار

12. مهر 1395 - 9:33   |   کد مطلب: 24362
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در یک سال گذشته در حدود دو میلیارد تومان برای مرمت اماکن تاریخی و گردشگری استان همدان هزینه شده است.

«علی مالمیر» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، شهرستان تویسرکان را دومین شهرستان استان بعد از همدان به لحاظ تعداد اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی دانست و گفت: این شهرستان  آن طور که باید هنوز برای مردم سایر نقاط کشور و حتی جهان معرفی نشده است.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های متنوع محلی در قالب بازی های بومی محلی، غذاهای سنتی و محلی و توجه به حفظ و مرمت اماکن تاریخی و گردشگری زمینه ساز رشد صنعت گردشگری در استان است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: در یک سال گذشته در حدود دو میلیارد تومان برای مرمت اماکن تاریخی و گردشگری استان همدان هزینه شده است.

مالمیر عنوان کرد: هزینه مرمت و نگهداری آثار تاریخی و گردشگری بسیار بالا است و از این رو ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران می تواند کمک بسیاری برای حفظ میراث فرهنگی استان باشد.

وی گردشگری را صنعتی مهم در عرصه اقتصاد هر کشوری دانست و تصریح کرد: باید زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر در سطح استان فراهم شود تا با استقبال بیشتر مسافران و گردشگران روبرو شویم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه تبلیغات یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری است، افزود: یک هزار و 200 تخت اقامتی گردشگری در استان وجود دارد.

مالمیر در ادامه با اشاره به اینکه سوغات تویسرکان یعنی شاطه حلوایی آن ثبت ملی شده است، عنوان کرد: درخواست هایی هم از سوی مسئولان شهرستانی و استانی برای اینکه آش سماق این شهرستان هم ثبت ملی شود، داده شده و امید است این رویداد در آینده ای نه چندان دور اتفاق افتد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان