آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1396 - 7:40   |   کد مطلب: 28304
حسن روحانی رییس جمهور فعلی کشورمان در سخانان پایانی خود در مناظره دوم از مردم یک سوال پرسید؛ آیا من کاری نکرده ام؟ و اما این روزها اقشار مختلف مردم پاسخ های قابل تأمل داده اند، از "نه"کاری نکرده ای تا صحبت های یک دانشجوی ارشد فیزیک هسته ای که معتقد است نه چرخ سانترفیوژها چرخید نه چرخ زندگی مردم.

به گزارش خبرنگار رودآور، مناظره دوم در حالی روز جمعه، 15 اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد که حسن روحانی رییس جمهور فعلی کشورمان از مردم یک سوال پرسید؟ آیا من کاری نکرده ام؟ از این رو بر آن شدیم تا پاسخ مردم را به گوش دولتمردان برسانیم.

بسیاری از مردم معتقد بر این بودند که روحانی در این چهار ساله هیچ اقدامی برای رفاه آنان انجام نداده است.

روحانی برای قشر ضعیف جامعه کاری انجام نداده است

فروشنده تویسرکانی در این باره می گوید: من که کاسب هستم تاکنون کار خاصی از روحانی در این چهار سال ندیده ام، به ویژه آن که برای قشر ضعیف کاری انجام نداده و توان خرید مردم به شدت کاهش یافته است که حتی بسیاری از آنان قدرت خرید یک کیلو سیب زمینی و پیاز را هم ندارند چه برسد به آن که بیشتر از این میزان خریداری کنند، مسئله آن است که پولی در جیب مردم نیست تا کالایی یا اجناسی به اندازه کافی برای خود تهیه کنند.

دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا امیدی به بازار کار ندارند

یک دانشجوی ارشد فیزیک هسته هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اقدامات دولت تأثیری در حوزه دانشجویی نداشته است و در این حوزه شاهد هستیم دانشجویان مقاطع ارشد و حتی دکترا هم علاقه شان در درس خواندن کمتر شده است، چرا که امیدی به بازار کار ندارند.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم کار مفیدی انجام نداده است، شاید بگویند تورم را کنترل کرده اند ولی نه به آن صورت که در زندگی مردم آن تغییری را که قول داده بودند شاهد باشیم.

به روحانی اعتماد ندارم، چون به وعده های خود عمل نکرد/نه چرخ سانترفیوژها چرخید نه چرخ زندگی مردم

این دانشجوی ارشد فیزیک هسته ای کشورمان افزود: بسیاری از وعده های روحانی همچون وعده 100 روزه دور از انتظار و برآورده نشدنی بود و این روزها هم رو به این دست وعده ها آورده است، من به روحانی اعتمادی ندارم، چرا که به هیچ کدام از آن وعده هایی که داده بود، عمل نکرد.

وی تأکید کرد: روحانی گفته بود چرخ سانترفیوژ بچرخد، چرخ زندگی مردم هم بچرخد، من فیزیک هسته ای خوانده ام، می دانم که چند نفر از سازمان انرژی هسته ای اخراج شدند، چند نیروگاه را بستند و یا آن که چه تعدادی از سانترفیوژها را حذف کردند، از این رو می گویم اعتمادی ندارم چون به وعده های قبلی خود عمل نکرده است.

شغل پیدا کردن در این زمانه شاید پارتی می خواهد که ما نداریم/از بیکاری به خیابان گردی روی آورده ایم

یکی از جوانان تویسرکانی نیز که به همراه دوستش در حال خارج شدن از پارک بود، گفت: من 25 ساله هستم و به تازگی سربازی ام به اتمام رسیده و اکنون بیکار همراه با دوستم به این  طرف و آن طرف می رویم، در این شهر کاری نیست یا باید برویم تهران و آن هم با پارتی بازی به جایی برسیم یا در این تویسرکان بمانم و بیکار در خیابان با دوستم گشت بزنیم.

دوست وی نیز که 27 ساله است، عنوان کرد: با این سن و سال برای اینکه بیکاری اذیتمان نکند به اصطلاح به کوچه و خیابان می زنیم و برخی ها هم به ما می گویند خیابانگردی می کنیم در حالی که نمی دانند کاری نیست تا خود را مشغول کرده و به فکر ازدواج بافتیم و البته گاهی برای کمک به پدرم میوه فروشی می کنم اما نمی توانم به این کار، به عنوان منبع درآمدی برای تشکیل یک زندگی تیکه کنم، به نظرم روحانی در مجموع نتوانست فکری به حال اقتصاد کشورکند.

بنده خدا! شعار زیاد داده، شاید ما گنجایش درک اقدامات انجام شده روحانی را نداریم!/کارگران بایکوت شده اند

یکی دیگر از شهروندان تویسرکان هم گفت: بنده خدا ـ روحانی ـ شعار زیاد داده و باز بگویم تا آنجایی که توانست بسیار شعار داد، شاید هم اقداماتی انجام داده است که ما نمی توانیم درک کنیم و گنجایش درک آن را نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قشر عظیمی از جامعه به ویژه کارگران به شدت بایکوت شده اند، من خود یک جوشکار هستم و از فرط نبود کار برای امرار و معاش روزانه خود به دست فروشی پناه آورده ام، حال و روزمان بهتر که نشده بدتر هم شده است.

جوانان از بیکاری، شغل های کاذب انتخاب می کنند/بیکاری بسیاری را آویزان حقوق بگیران کرده است

این شهروند تویسرکانی افزود: بسیاری هستند که برای کسب لقمه نانی به شغل های کاذب روی آورده اند و یا اینکه به اصطلاح آویزان پدران و مادران بازنشسته خود و حقوق بازنشستگی آنان شده اند، مثل من قرار بود که ما روزی عصای دست والدین خود شوم اما این روزها برای داشتن لقمه نانی زمانی که فروشی نداشته باشم بالاجبار آویزان آن ها می شوم.

روحانی حل همه مشکلات را به برجام گره زد و اما کاری از پیش نبرد

یکی از دانشحویان تویسرکانی که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می کند هم عنوان کرد: روحانی در ابتدای امر که بر سر کار آمد یک وعده 100 روزه داد و بعد از آن که عملی نشد کل وعده های خود و برجام را به مذاکرات گره زد، بعد از آن هم که مشاهده می کنیم، بیکاری بیشتر شده است، مردم قدرت خرید آن چنانی ندارند، روز جمعه باز هم شاهد وعده های بودیم که بعید می دانم این ها را هم بتواند عملیاتی کند.

در 4 سال گذشته تعطیلی کارخانه ها و در نهایت بیکاری بیشتر شد/رکود بر بازار مسکن بیداد می کند

یکی دیگر از تویسرکانی ها نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اکنون در جامعه می بینیم که اکثر کسبه و کارخانه دارها درگیر مسائل اقتصادی هستند و من بسیار پای درد ودلشان می نشینم، عمده آنان از رکود اقتصادی و وضعیت تعطیلی کارخانه ها و مشاغل گلایه دارند، در بازار مسکن هم رکود مشهود است و اگر به بنگاه های معاملاتی مراجعه کنیم واقعیت را به عینه می بینیم و شاهد رکود بر بازار مسکن هستیم و تأکید می کنم که درزمینه اقتصادی اقدام خاصی دردولت روحانی انجام نشده است.

پاسخ یک فروشنده به روحانی: "نه" کاری انجام نداده ای

فروشنده تویسرکانی هم در پاسخ به سوال روحانی که آیا در این چهار سال کاری نکرده ام، گفت: نه  کاری انجام نشده است، قدرت خرید مردم کمتر شده است و هر روز هم این توان خرید کاهش می یابد، چند روز پیش حتی یکی از اقوام ما برا ثبت نام به کارخانه ای مراجعه کرده بود، از او شنیدم که هفت هزار نفر بیکار قبل از او اسم نویسی کرده اند، تا شاید اگر کارخانه ای راه بیافتند بتواند منبع درآمدی برای خود پیدا کند.

وی تأکید کرد: اقتصاد در چهار سال دولت روحانی بدتر شده است، به طور مثال مشتری می آید یک وسیله کوچک برای فرزندش بخرد پولی در جیب ندارد و من بسیار شاهد بودم که فرزند خود را با کتک از مغازه بیرون می برد.

معضلات اجتماعی جامعه همچون اعتیاد بیشتر شده است/شغلی برای جوانان نیست/رکود بر بازار حاکم است

یکی کسبه تویسرکانی هم اظهار کرد: اگر در واقعیت کاری برای حل معضل مبیکاری جوانان انجام می گرفت ما این روزها شاهد نبودیم که تعدادی از همین جوانان به زباله جمع کردن و فروش آن برای تهیه مواد دست بزنند، این هم اوضاع واحوال بازار و فروش ما، از صبح تا غروب به سختی یک مشتری می آید و من هم توان پرداخت 50 هزار تومان کرایه این مغازه را هم ندارم.

قیمت های اجناس بالا رفته اما دستمزد کارگران همچنان ثابت است

یک کارگر نانوایی نیز گفت: روحانی برای قشری همچون من که جز اقشار کم درآمد، متوسط و رو به پایین هستیم، از نظر اقتصادی هیچ کار مفیدی انجام نداده و حتی اوضاع بدتر شده است، ما انتظار داشتیم این دولت تدبیر و امید از نظر اقتصادی بهتر عمل کند، در حالی که این روزها حال و روز ما به طرز اسفناکی بدتر شده است.

وی تصریح کرد: من کارگر نانوایی هستم و سه سال است با یک دستمزد ثابت کار می کنم، نرخ همه کالاها و مایحتاج زندگی بالا رفته است، هزینه قبض آب، برق و گاز بیمه هم بالا رفته، اماهمچنان حقوق و دستمزد من ثابت است، نمی دانم این دولت چه زمانی می خواهد به فکر چاره ای برای مردم بیافتد، به ناچار ما خود را با این درآمد اندک قانع کرده ایم.

ساخت و سازها در دولت یازدهم متوقف شد

شهروند دیگری هم عنوان کرد: رکود در ساخت و سازها بیشتره شده و روحانی به قول هایی که به مردم داد عمل نکرد، من خود تأسیساتی هستم و شغلم لوله کشی ساختمان است، ولی در این چهار سال خودم هم باور نمی کنم این طوری بیکاری کشیده باشم.

روحانی در چهار سال گذشته تنها به فکر تخریب دولت قبل بود/تحریم ها همچنان پابرجاست

دیگری هم اظهار کرد: دولت روحانی در چهار سال از نظر من هیچ کاری انجام نداده و تنها کارش در این سال ها تخریب دولت گذشته بوده است، رکود و بیکاری بیداد می کند و با آن همه برجام، برجام هم که می گفت نتوانست کاری از پیش ببرد و تحریم ها همچنان سرجای خودش باقی مانده است.

کاری از دولت یازدهم برای مهیا ساختن شرایط ازدواج جوانان حداقل برای خود ندیدم

بلال فروش کنار پارک هم گفت: پاسخ من به سوال روحانی این است که خودش مشاهده کند، دولت برای ما کاری انجام نداده است، من، 28 ساله، مجرد، از بیکاری بلال فروختن را انتخاب کرده ام اما وظیفه اصلی خود در قبال نظام را می دانم که باید پای صندوق رأی بیایم.

ارزش پول کشور را پایین آوردند

شهروندی دیگری هم گفت: توان خرید مردم پایین آمده است آن هم به دلیل اینکه ارزش پولی ما کاهش یافته و حالا ارزش پولی کشور را چه کسی پایین آورده است الله اعلم، جنس ها و حتی بازار تره بار بسیار گران شده است، مردم در تنگنا به سر می برند  و تنها قشر خاصی استفاده می کنند.

45 دقیقه انتظار برای درآمدی 1600 تومانی!

یکی از تاکسیداران تویسرکانی هم اظهار کرد: کرایه ای که از مسافر دریافت می کنیم، 400 تومان است و به چشم خود شاهد هستم که مردم توان پرداخت این 400 تومان را هم ندارند، خودتان هم اوضاع ما را ببنید بسیاری از مردم از نبود شکل به تاکسیداری روی آورده اند و صف طولانی تاکسی منتظر مسافر هستند تا تکمیل شوند، من بیش از 45 دقیقه باید در صف منتظر بمانم تا مسافر بیاید آن هم برای یک هزار و 600 تومان که از چهار مسافر دریافت می کنم، این انصاف است؟!

وی گفت: با هزار مشکل دخترانم را روانه خانه بخت کردم و پسرم حتی با داشتن مدرک لیسانس بیکار در خانه نشسته است و بالاجبار خود را با گوشی سرگرم می کند.

چطور این روزها وعده می دهند، در حالی که به قول های قبلی خود عمل نکرده اند

یکی دیگر از تویسرکانی ها نیز عنوان کرد: دولتمردان شاید به قول خودشان کاری انجام داده باشند ولی در زندگی ما چیزی تغییر نکرده است و ما همان روال عادی خودمان را ادامه می دهیم، تاکنون تنها وعده داده است، آیا زمان کافی برای عملیاتی کردن وعده ها نداشت که باز هم این روزها دوباره عده می دهد؟!

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان