آخرین اخبار

3. مرداد 1396 - 8:52   |   کد مطلب: 29696
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بارها شاهد بودیم افرادی بر سمت های اجرایی منصوب شدند که تملق یک جریان و خط حزبی خاصی را دنبال می کردند.

«آیت‌الله موسوی اصفهانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره  چرایی و چگونگی معیارها و ملاک انتخاب و انتصاب مسئولان در سطوح ملی و استانی چیست، گفت: در انتخاب یک مسئول تعهد شخصی یک ملاک است، چرا که کسی که می خواهد منصبی را به دست بگیرد با تفکر متعهدانه اسلامی می تواند برنامه های خود را به خوبی اجرایی کند.

تعهد و تخصص معیار اصلی انتخاب یک مسئول باشد

وی اظهار کرد: اگر مسئولی در مقام اجرایی با تقوا باشد و بداند که می تواند از عهده مسئولیت بردوش گرفته خود برآید، به طور قطع مسائل اسلامی را زیرپا نمی گذارد و برای مردم هم قابل اعتماد است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله اصلی دیگر در انتصاب و انتخاب یک مسئول آن است که آن فرد متخصص در پست و سمت خود باشد و تنها صرف اینکه فرد انتخاب شده متصل و همراه با یک جریان و خط فکری بوده را برای مسئولیتی انتخاب نکنند.

انتصاب ها در واقعیت با تخصص وتعهدها فاصله گرفته اند

حجت الاسلام موسوی اصفهانی تصریح کرد: متأسفانه در واقعیت به گونه ای دیگر است و ما همچنان شاهد هستیم که گاهی از افرادی در پست های اجرایی استفاده می شوند که به طور مثال در ستاد انتخاباتی آن شخص مسئولیت دهنده حضور داشته اند و در اینجا معیار تعهد و تخصص برای انتخابش در نظر گرفته نمی شود.

برخی انتصاب ها بر پایه تملق یا وصل بودن به یک جریان، رخ داده 

وی عنوان کرد: بارها شاهد بودیم افرادی بر سمت های اجرایی منصوب شدند که تملق یک جریان و خط حزبی خاصی را دنبال می کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر زمانی در یک وزارتخانه مدیری انتخاب شود به طور مثال در وزارتخانه آموزش و پرورش که تخصص و تعهد کافی نداشته باشد همین سلسله وار جلو می رود و حتی امکان دارد یک مدیر مدرسه هم درست انتخاب نشود و یااینکه فرد اصلح انتخاب نشود.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی تأکید کرد: پس نه تنها انتخاب فردی متعهد و متخصص به دور از هر گونه وابستگی و اتصال به یک گرایش حزبی و یا گرایش انتخاباتی شرط است، بلکه بهتر آن است که برای یک منصبی فردی را نسبت به هم رده خود اصلح تر باشد انتخاب شود.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان