آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 0:56   |   کد مطلب: 30251
رئیس اتاق تعاون استان همدان از فعالیت تعداد زیادی شرکت های تعاونی در حوزه صادرات در استان خبر داد و گفت: تنهادر سال گذشته موفق شدیم بیشتر از 38 میلیون دلار صادرات از تعاونی ها داشته باشیم و تیرماه سال جاری نیز در سفر هیئت تجاری اتاق تعاون استان همدان به اقلیم کردستان 6 فقره قرارداد امضاء شد که بیش از 56 میلیون دلار حجم این قراردادها بود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارد. بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و هم دلی در جامعه حاکم و ابتکارها و نوآوری ها شکوفا می شود، 13 شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده است.

فعالیت 1111 شرکت تعاونی دراستان همدان

از این رو «رحمان نادی» رئیس اتاق تعاون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در استان همدان یک هزار و 111 شرکت تعاونی فعال داریم که به واسطه این تعاونی ها بیش از 11 هزار و 700 شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این تعاونی ها در زمینه های مختلف تولیدی و توزیعی فعالیت دارند، اظهار کرد: برخی از انواع تعاونی های استان شامل تعاونی های مسکن، مصرف، صنعت، خدمات، صنایع دستی، بازرگانی، دامپروری، کشاورزی، آبزیان و طیور هستند.

ساخت 8440 واحد مسکن توسط شرکت های تعاونی در استان همدان

رئیس اتاق تعاون استان همدان افزود: در حوزه مسکن بیش از هشت هزار و 440 واحد در استان همدان توسط 110 شرکت تعاونی مسکن مهر احداث شده که این تعاونی ها با 97 درصد پیشرفت به اعضاء واگذار شده است و آن سه درصد باقیمانده نیز در ارتباط با رفع برخی نواقص و صدور سند هستند.

نادی تصریح کرد: در حال حاضر 82 واحد مسکن نیز در دست ساخت داریم و از این حیث یعنی در حوزه مسکن مهر استان همدان در سطح کشوری جایگاه مناسبی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی تعدادی از شرکت های تعاونی در حوزه صنعت دارند گفت: این شکرت تعاونی ها در زمینه اشتغالزایی فعالیت های خوبی داشته اند به گونه که برخی شرکت ها حتی برای 360 نفر شغل ایجاد کرده اند، از جمله شرکت های تعاونی آریا و فاران شیمی تویسرکان.

صادرات 38 میلیون دلاری سهم شرکت تعاونی های استان همدان

رئیس اتاق تعاون استان همدان از فعالیت تعداد زیادی شرکت های تعاونی در حوزه صادرات در استان خبر داد و باتأکید بر نقش تعاونی هادر توسعه صادرات منطقه ای و حتی کشوری، عنوان کرد: تنها در سال گذشته موفق شدیم بیشتر از 38 میلیون دلار صادرات از تعاونی ها داشته باشیم و تیرماه سال جاری نیز در سفر هیئت تجاری اتاق تعاون استان همدان به اقلیم کردستان  6 فقره قرارداد امضاء شد که بیش از 56 میلیون دلار حجم این قراردادها بود.

نادی به تشکیل کمیته صیانت از شرکت های تولیدی در حوزه تعاون هم اشاره کرد و افزود: سعی بر آن است که تا بررسی مشکلات و مطالبات شرکت های تعاونی از سوی اداره کل تعاون آنان را مورد حمایت قرار دهیم.

100 روستا از استان همدان با اجرای طرح تعاون روستا به خودکفایی کامل در زمینه اشتغال می رسند

وی همچنین از اجرای طرح تعاون روستا خبر داد و اظهار کرد: تا پایان برنامه قرار است 100 روستا از استان همدان به خودکفایی کامل در زمینه اشتغال برسند.

نخستین کلید طرح روستا تعاون در کشور با جشنواره مبل و منبت تویسرکان زده می شود

رئیس اتاق تعاون استان همدان تصریح کرد: به عنوان نمونه 22 تا 24 شهریور ماه سال جاری روستای اشترمل تویسرکان با اجرای جشنواره مبل و منبت و با کمک اتحادیه مبل و منبت تویسرکان و اداره کل تعاون نخستین کلید طرح روستا تعاون در کشور زده می شود.

نادی عنوان کرد: در این روستا نزدیک به 100 کارگاه تولیدی درزمینه صنایع چوب فعال هستند و تمامی جمعیت این روستا به صورت عمده در زمینه مبل و منبت شغلی برای خود دارند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان