آخرین اخبار

17. دى 1393 - 18:57   |   کد مطلب: 17272
جشنواره شعر طنز با حضور شاعران طنز پرداز شهرستانهای استان همدان در نهاوند برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا در این مراسم 'محمود مصباح' رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: شاعران و نویسندگان برای انتقال پیام از طنز استفاده می کنند و در ادبیات فارسی غنی ما می توان رگه هایی از طنز را در شعر بزرگانی چون حافظ و سعدی و در رجزهای حماسی فردوسی دید.

وی با اشاره به جایگاه طنز در حل مسائل و مشکلات اجتماعی خاطرنشان کرد: مهمترین مسائل اجتماعی در طنز قابل نمایان است و طنز پردازان مهمترین مسائل اجتماعی را در قالب طنز بازگو نموده اند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، اثر طنز را بر روی عموم مردم به ویژه جوانان مهم خواند و افزود: قدرت و تأثیرگذاری طنز در جامعه بسیار تعجب برانگیز است و مردم گرایش زیادی به این نوع شعر دارند .

وی گفت: در جشنواره شعر طنز امسال استان 70 اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 10 اثر آن برای اجرا انتخاب گردید.

در این مراسم فرماندار نهاوند نیز گفت: طنز بیان هنرمندانه مشکلات و مسائل جامعه است که به گونه ای تفکر برانگیز و چند لایه می باشد.

'امامعلی عبدالملکی افزود: طنز همانند یک نیشتر است که بریدن آن درد دارد اما در نهایت باعث درمان زخم می شود .

وی اظهار کرد: با توجه به احساس مسئولیت شاعر نسبت به جامعه خود یک طنزپرداز واقعی به دنبال ایجاد هیاهو، پرداختن به شعر سیاسی و تحسین مردم نیست، بلکه حل مسائل و مشکلات جامعه نگرانی اصلی او است.

در پایان این مراسم از سوی کمیته داوران نفرات برتر جشنواره شعر طنز در بخش شعر ادبی از 'مهدی طراوتی توانا' و'غلامرضا بهاری' هر دو از بهار ،'عباس یادگاری' از همدان ، 'غلامعلی زارع' از ملایر و 'علی سلیمانی' از همدان با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی یک میلیون و 500 هزار ریال تقدیر به عمل آورد .

همچنین هیات داوران در بخش آزاد 'خسرو قربانی' از بهار ،'خدامراد جلیلوند' از تویسرکان و 'حجت یحیوی' از رزن را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و با اهداء جایزه نقدی و لوح تقدیر از آنان تجلیل نمود.

در بخش ویژه نیز هیات داوران 'محمد رضا متقی'از اسد آباد، 'مهدی روزبهانی' از ملایر و مجتبی قندی از همدان را به ترتیب نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کرده و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از انان تجلیل نمود.

قابل ذکر است که در این مراسم 'شهرام شکیبا' و ' فرامرز ریحان صفت'دو تن از طنز پردازان کشوری و برنامه قند پهلوی سیمای جمهوری اسلامی شرکت داشتند که در ارتباط با جایگاه طنز مطالبی را ایراد نموده و چند قطعه را قرائت نمودند.

همچنین آثار منتخب پذیرفته شده از سوی هیات داوران توسط شاعران مربوطه قرائت شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان