آخرین اخبار

4. بهمن 1394 - 8:58   |   کد مطلب: 21212
سخنان آقای حسن روحانی حیرت آور بود او به صراحت اعلام نمود که دوست دارد طیف مورد علاقه اش وارد مجلس شوند در این ارتباط سایت رودآور گفتگوی جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی کشورمان را منتشر شد در بخش پایانی این گفتگو ایشان گفته است: «امروز می بینیم که آمار سخنرانی های یک رئیس جمهور در دولت فعلی چندین برابر روسای گذشته شده است و این اتفاق خوبی نیست» .

به گزارش خبرنگار رودآور، سیده فاطمه حسینی در یادداشتی نوشت؛ سخنان آقای حسن روحانی حیرت آور بود او به صراحت اعلام نمود که دوست دارد طیف مورد علاقه اش وارد مجلس شوند در این ارتباط سایت رودآور گفتگوی جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی کشورمان را منتشر نمود در بخش پایانی این گفتگو ایشان گفته است: «امروز می بینیم که آمار سخنرانی های یک رئیس جمهور در دولت فعلی چندین برابر روسای گذشته شده است و این اتفاق خوبی نیست» .

 

این نکته ای که آقای قناد باشی فرموده اند بحثی عقلانی و اثبات شده است که باید در مورد آن چند خطی بنویسم . مگر رییس جمهور آمده تا فقط مردم را مداوم ارشاد و موعظه کند ؟ ریاست جمهوری امری اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ایشان در راس دولت هستند و وظیفه دارند که معیشت و اقتصاد مردم را رونق بخشند براستی از وقتی ایشان دولت را در اختیار گرفته اند ما در بحث معیشت و زندگی مردم چه تغییر اساسی دیده ایم ؟! آیا ایشان وظیفه ایی که بر دوش گرفته اند را بدرستی انجام داده اند ؟

حضرت امیر المؤمنین علی(ع)به اشعث‏بن قیس کارگزار آذربایجان می‏نویسد:«کاری که در دست توست طعمه و شکار نیست که به چنگت افتاده باشد(ترا حکومت و مدیریت نداده‏اند تا آنچه بیابی از آن خود دانسته بخوری)بلکه امانت و سپرده‏ای‏ است بر گردن تو(که بایستی از آن مراقبت کرده و در راه آن قدمی‏ برخلاف دستور دین برنداری)و باید به فرمان آن کس که بالاتر از توست،حق آن امانت پاس بداری و نگهبان آن باشی(زیرا تو زیر دست امیری هستی که تو را حافظ و نگهبان قرار داده،و ولایتی‏ به تو سپرده که آن را از جانب او انجام دهی)تو را نرسد که به‏ استبداد و دلخواه خود،میان مردم رفتار کنی یا به کاری دست بزنی‏ که به آن فرمان نیافته‏ای،ترا نمی‏رسد که متوجه کار بزرگی شوی مگر به اعتماد امر و فرمانی که به تو رسیده باشد و در دست‏های تو مال‏ و دارایی از مال خداوند بزرگ قرار دارد و تو یکی از خزانه‏داران من‏ هستی تا آن را به من سپاری...»(نهج البلاغه،نامه 5).

 پس آقای رییس جمهور باید به وظیفه خود فکر کنند و از آن مهمتر امروز باید عمل کنند تیم اقتصادی که درجا می زند و مداوم خبر از بهتر شدن اوضاع می دهد اما در زیر پوست شهرها و روستاها شما هر روز شاهد خم تر شدن کمر مردم بخاطر اوضاع رکود اقتصادی هستید رکودی که گویا دولت توان درمان آن را ندارد و به این خاطر برای خود حاشیه سازی می کند سخنرانی های بیش از حد می کند تا عدم توان مدیریت اقتصادی خویش را پوشش دهد . در همین ارتباط فیلسوفی نظیر حکیم ارد بزرگ در کتاب خود می گوید : «ادبیات درست ، نخستین نشان یک سیاستمدار خوب است. سرپرست وراج ، شایسته پیشوایی نیست و سرپرست ، باید نماد کارایی و توانمندی باشد». 

حال آقای روحانی رییس جمهور می گوید : «مدل برجام را باید اجرایی کنیم »!
برجام بین ایران بود و 5 کشور دیگر به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا ، حال چطور این مدل می تواند در داخل یک کشور اتفاق بیفتد ! مگر آقای رییس جمهور دولت را در برابر دیگر قوا می داند و می خواهد حقوق آن را از دیگران بستاند ؟! . دولت باید دستان تلاشگر کل نظام اسلامی برای آبادانی باشد نه آنکه به مباحث حاشیه ایی و بدور از وظایف قانونی اش کشیده شود . 

امیر مؤمنان علی علیه السلام می‏فرماید:
«زمامدار مانند رودخانه پهناوری است که رودهایی کوچک از آن جاری می‏شود،پس اگر آب آن‏ رودخانه پهناور،گوارا باشد،آب درون رودهای کوچک گوارا خواهد بود،و اگر شور باشد آب درون‏ آنها شور خواهد بود».
شرح ابن ابی الحدید،ج 20،279
بجاست آقای رییس جمهور به جای درگیر شدن با نهادهای نظارتی در امر انتخابات به فکر ترمیم تیم اقتصادی خود و درمان دردها و مشکلات کمرشکن اقتصادی باشند . کمپین دیوار مهربانی به خاطر ضعف تیم اقتصادی دولت در ایجاد کار و فرصت های شغلی پدید آمد .
به آقای رئیس جمهور باید گفت : بیکاری و رکود ، کمر مردم و اقتصاد کشور را شکسته است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان