آخرین اخبار

9. بهمن 1394 - 2:34   |   کد مطلب: 21294
دم خروس ایتالیایی ها را که حال همان دم اسب مارکوس آئورلیوس آنتونیوس است را باور کنیم یا پوشاندن مجسمه های عریان را؟! آیا دیگر زمان آن نرسیده است تا عده ای، چند واحد درسی تاریخ ایران را برای پاسداشت ایران اسلامیان هم که شدهُ پاس کنند؟!

به گزارش خبرنگار رودآور، پرده اول: ماجرا از این قرار است که مردی خروسی داشت که به پشت بام فرار کرد و به خانه یکی از همسایه ها رفت. صاحب خروس هم در خانه ی همسایه ها را میزد و دنبال خروسش میگشت، مردی که خروس در خانه اش بود ناگهان صدای در را شنید و چون حدس زد صاحب خروس باشد، آن را بلافاصله زیر عبایش پنهان کرد و در را باز کرد.

تا مرد را دید که نشانی خروس را می گرفت سریع گفت: "به حضرت عباس قسم خروست به خانه ی من نیامده است." ولی دم خروس که از گوشه عبای مرد بیرون زده بود بهترین شاهد بر دروغ بودن حرف آن مرد داشت، صاحب خروس هم نگاهی به مرد انداخت و گفت: "دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس"

پرده دوم: مقام‌های ایتالیا همزمان با دیدار «حسن روحانی» رییس جمهور ایران از این کشور و بازدید از موزه معروف رم به نام «کاپیتولین» تلاش کردند هرگونه اقدام اهانت آمیز و خلاف شئونات اسلامی را حذف نمایند.

به نوشته روزنامه «گاردین» در همین زمینه مقام‌های مسئول ایتالیا مجسمه‌های برهنه موجود در موزه یاد شده را در بخشی که روحانی رییس جمهور ایران و «ماتئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا در آن نشست خبری مشترک برگزار کردند، پوشانند.

و در این نمونه هایی چون عدم سرو شراب در ضیافت دوشنبه شب نشان از احترام بالای مقامات ایتالیایی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

خبرگزاری "انسا" ایتالیا هم در همین خصوص نوشته است که پوشاندن مجسمه های عریان این موزه نشان از احترام ایتالیا برای جمهوری اسلامی ایران است.

پرده سوم: در تعدادی از سایت ها آمده است: در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهور به اروپا که با سفر به رم پایتخت ایتالیا شروع شد در اقدامی عجیب نشست خبری رئیس دولت یازدهم با نخست وزیر کشور میزبان زیر سایه مجسمه  فاتح ایران برگزار شد! گرچه برخی آورده اند که نباید فاتح ایران خواند و معتقدند در جنگ ایران و رم نه امپراتوری ایران با آن همه عظمت آن گونه که باید شکست خورد و روم فاتح بود، بلکه بخشی از امپراتوری ایران بزرگ جدا شد.

در این جا مسئله ای وارد است که چه بخشی از ایران و چه تمامی ایران از دست رفته باشد، به هر حال در جنگی که آن را مارکوس آئورلیوس از امپراطوران روم هدایت می کرد ایران شکست خورده بود.

مارکوس آئورلیوس از امپراطوران روم بود که نقش برجسته ای در آخرین دوره جنگ های روم علیه پارت ها( ایرانی ها ) داشت.

وی در سال 162 میلادی برادر خوانده اش ( لوسیوس وروس) که جانشین او در امپراطوری بود را برای مقابله با گسترش نفوذ پارت ها در ارمنستان و غرب بین النهرین به جنگ با آنان فرستاد.

لوسیوس علاوه بر اشغال ارمنستان و غرب بین النهرین ( فرات تا رود خابور در سوریه فعلی ) تیسفون پایتخت اشکانیان را نیز فتح کردد و کاخ بلاش سوم را با خاک یکسان ساخت و نواحی غربی بین النهرین را از دولت اشکانی جدا کرد.

این دوره از جنگ های رومیان که از سال 162 میلادی آغاز شده بود، در سال 166 میلادی با پیروزی رومی ها خاتمه یافت و مارکوس آئورلیوس (امپراطور روم ) القاب پارتیکوس و مادیکوس ( فاتح پارت ها و مادها ) را به لوسیوس اعطا کرد.

پرده چهارم: حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی نوشت: اطمینان دارم که رئیس‌جُمهورِ میهن‌دوستی چون آقای دکتر روحانی بعدا بسیار رنجیده | امّا یعنی مُشاورانِ فرهنگی و رسانه‌ای ایشان نیز سواد و حواس‌اش را نداشته‌اند؟ | که لحظه‌ای تردید کُنند | در انتخابِ بی‌سابقهء محل موزهء Capitoline شهرداریِ رُم برایِ برگزاریِ جلسهء رسمیِ روسای دو کشور و امضاء انبوهی از پیمان‌های تفاهم؟ | آنهم در سایه مجسمه و زیرِ سُم اسبِ «مارکوس آئورلیوس آنتونیوس»؟ | که ایرانیان را در عصرِ پارتیان و سلسلهء اشکانی به سختی شکست داده و مغلوبِ خود ساخته.

پرده پنجم: مکان یابی ایتالیایی ها زیرکانه و هوشیارانه بود یا موزیانه؟ غرب و دنیای غرب هیچ گاه دست دوستی را به سمت ایرانانیان دراز نکرده اند و اگر دستی دراز می شود، پاکیزه نیست!

مسئولان موزه بنا به دستور مسئولان ایتالیایی مجسمه های عریان را در برابر دیدگان حسن روحانی می پوشانند و دیگر مسئولان از سرو شراب در ضیافت های خود به احترام رئیس جمهور کشورمان امتناع می کنند، اما در جا و مکانی دیگر به دنبال بستن پیمان با ایران هستند آن هم در زیر سم اسب «مارکوس آئورلیوس آنتونیوس» که شاید همان دم خروس ما باشد؟!

و معلوم نیست این جا دم خروس ایتالیایی ها را که حالا دیگر دم اسب مارکوس آئورلیوس آنتونیوس است را باور کنیم یا پوشاندن مجسمه های عریان را؟!

آیا دیگر زمان آن نرسیده است تا عده ای، چند واحد درسی تاریخ ایران را برای پاسداشت ایران اسلامیان هم که شده پاس کنند؟!

انتهای پیام/زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان