آخرین اخبار

10. مرداد 1395 - 14:29   |   کد مطلب: 23879
چه بسیارند محیط بانانی که به واسطه برخورد با شکارچیان با آسیب های بسیار دست و پنجه نرم می کنند و اما این روزها از گوشه و کنار شنیده می شود که برخی مدیران به جای ارائه راهکارهای لازم برای حفظ محیط زیست استان و به ویژه حمایت از محیط بانان، نقدهای منصفانه خبرنگاران و دوستداران حقیقی محیط زیست را نه تنها پذیرا نبوده بلکه حرف هایی به میان می آورند که نباید.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز ۳۱ ژوئیه مصادف با دهم مرداد ماه به عنوان روز جهانی محیط بان شناخته می شود.

محیط بانانی که در حین انجام وظیفه حتی جان خود را در دست گرفته اند و طبق آمار کشوری تنها در حدود 116 محیط بان در سطح کشور به ضرب گلوله کشتارچیان شهید شده اند.

کار سخت محیط بانان بر کسی پوشیده نیست، دهم خردادماه سال جاری بود که یکی از این تلاش گران عرصه محیط زیست در حفره صخره ای به عمق 15 متر در لبه یک پرتگاه در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان سقوط کرده و با توجه به خطرناک بودن شرایط عملیات و ریزشی بودن محل حادثه، در یک عملیات نفس گیر سه ساعته توسط امدادهوایی جمعیت هلال احمر استان نجات پیدا می کند.

این محیط بانان با وجود خطرات کاری، رنج و مشقت حرفه خود فیش حقوقی بالایی هم ندارند، با این وجود با امکانات ساده به دنبال شکارچیان غیرمجاز از این سو به آن می روند، گاهی مورد ضرب و شتم ناجوانمردانه از سوی شکارچیان قرار می گیرند.

و اما  برخی مدیران استانی تنها با تشکیل سمن هایی در استان و بوق کرنا کردن همایش ها و کمپین ها حرف از حمایت از محیط زیست و همکاران خود نمی زنند و در عمل آنچنان که باید برای ارتقاء کف فیش های حقوقی محیط بانان فعالیت نمی کنند و هنوز مشکل استخدامی عده ای از آنان حل نشده است.

باید گفت چه بسیار بودند محیط بانانی که دست نوازش آن ها حالا دیگر بر سر فرزندان خود کشیده نمی شود، دستان کودکانشان را نمی گیرند و بوسه بر گونه های آنان نمی زنند.

محیط بانانی که به واسطه برخورد با شکارچیان با آسیب های بسیار دست و پنجه نرم می کنند و اما این روزها از گوشه و کنار شنیده می شود که برخی مدیران به جای ارائه راهکارهای لازم در حمایت از محیط بانان نقدهای منصفانه خبرنگاران و دوستداران حقیقی محیط زیست را نه تنها پذیرا نبوده بلکه حرف هایی به میان می آورند که نباید.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان