آخرین اخبار

17. مرداد 1396 - 12:07   |   کد مطلب: 29899
خبرنگار، کسانی که لحظه لحظه زندگی‌شان در حرکت و پویایی عجین شده و رسالت آنها مرزی نمی‌شناسد، رسالتی که پویاست و با هنر آمیخته، و تحمل مشقت‌های آن، انگیزه‌ای راسخ و عزمی مصمم می‌خواهد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، روز خبرنگار که در تقویم مصادف است با سالروز شهادت شهید قلم، شهید صارمی، بهانه‌ای ارزشمند برای حرمت نهادن و گرامی داشتن جایگاه صاحبان اندیشه و قلم است.

«خبرنگار، قلم و نگارش» همین سه واژه کافی است تا رسالتی برای تحریر حقایق و وقایع بر عهده انسان‌هایی وارسته گذاشته شود تا در نهایت ثمره آن را در رگ‌های اجتماع ساری و جاری به نظاره نشینیم.

گاهی رسالت قلم، بیان، تحریر و ثبت حقایق و وقایع یک خبرنگار دچار خستگی و فرسودگی می‌شود، اما این خستگی ناشی از توان جسمی نیست، بلکه کاهش توان روحی او از شکستن قلم‌هایی است که در نگاشتن فریادهای بی‌صدا از لغزیدن باز می‌ماند.

همچنین باید گفت، خبرنگار خریدنی نیست، قلم خبرنگار سلاحی است که بیان دردها و رنج‌ها را جز برای حقیقت بر روی کاغذ نمی‌راند و قدرت رسانه‌ای خود را جز در مسیر رسالتش به کار نمی‌گیرد و این یعنی حقیقت دلدادگی...

قلم فرسایان عرصه خبر، در سایه هیاهوی اجتماع در خلوتی پراز جنجال‌های بیرونی، به تعالی بشریت می‌اندیشند و به انعکاس اخباری می‌نشیند که بتواند جامعه را به نگاهی واحد فرا خواند، نگاهی که شایسته سوگند است.

خبرنگار، کسانی که لحظه لحظه زندگیشان در حرکت و پویایی عجین شده و رسالت آنها مرزی نمی‌شناسد، رسالتی که پویاست و با هنر آمیخته، و تحمل مشقت‌های آن، انگیزه‌ای راسخ و عزمی مصمم می‌خواهد.

ذهن پرسشگر خبرنگار، از کنار هیچ سوژه‌ای به سادگی نمی‌گذرد به طوری که تا یافتن حقیقت دست از کار نکشیده و همین سوژه دغدغه روز و شب‌اش می‌شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود، و همین انتظار رسیدن‌ به نتایج، صبر را ره توشه خبرنگار می‌کند.

افراد جامعه روزانه تنها با یک کلیک به اطلاعاتی دست می‌یابند که این اطلاعات حاصل کندوکاو شاید چندین روزه یک خبرنگار باشد که با بردباری حاصل شده است، حوصله‌ای که گاه تا مرز طاقتفرسا شدن پیش می‌رود و شیرینی آگاهی‌بخشی به جامعه این دشواری را سهل می‌کند.

اما بهانه نامگذاری یک روز به نام خبرنگار نیز، این ذهن پرسشگر را از پای نمی‌نشاند و در این روز نیز قلم خود را بدون هیچ واهمه‌ای می‌لغزاند تا حتی لحظه‌ای از آرمان و رسالتش کوتاهی نکرده باشد.

آری، باید گفت روزت مبارک خبرنگار، همان که می‌بیند و می‌نویسد، رسالتش را با زندگی خود عجین می‌کند، برای حقیقت نگاری قلم می‌چرخاند و در این وادی رنج‌هایی را به جان می‌خرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان