آخرین اخبار

5. دى 1396 - 19:16   |   کد مطلب: 32122
180 روز تا رویداد اجلاس پایتخت گردشگری آسیا
همدان برخیز!
180 روز تا رویداد بزرگ «اجلاس پایتخت گردشگری آسیا» باقی مانده، اجلاسی که در برگزاري آن نه تنها آبروی استان، بلکه ايران عزيز در میان است، پس باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، سال 2018 میزبان دو رویداد اجلاس «پایتخت گردشگری آسیا» و میزبانی «نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری» UNWTO است که این رویدادهای بین‌المللی فرصت مناسبی برای معرفی همدان در جوامع ملی و بین‌المللی است.

کمتر از 180 روز تا رویداد (اجلاس پایتخت گردشگری آسیا) باقی مانده است و دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی پای کار آمده‌اند تا یاری‌رسان این رویداد در سطح استان باشیم، اجلاسی که در برگزاری آن نه تنها آبروی استان بلکه کشور عزیز ایران در میان است و باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

* تشکیل بی سرو صدای دبیرخانه بدون افتتاحیه رسمی و باشکوه

تیر نخست این رویدادهای بین‌المللی که تشکیل یک دبیرخانه مجهز با استقرار همه کمیته‌ها و با یک افتتاحیه باشکوه و رسمی بود، به سنگ خورد، دبیرخانه‌ای که با افتتاح رسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی می‌توانست تیر تبیلغاتی همدان 2018 باشد.

با وجود اینکه ما رسانه‌ای‌ها انتظار افتتاح دبیرخانه با حضور یک مسئول کشوری و همه مسئولان ارشد استانی را داشتیم، این دبیرخانه بی‌سروصدا کار خود را در آرامگاه بوعلی‌سینا آغاز کرد تا نگرانی‌ها برای برنامه‌های بعدی همچنان وجود داشته باشد.

با تشکیل دبیرخانه و مشخص شدن شرح وظایف، همه دستگاه‌های مربوطه فعالیت خود را در حیطه تعیین شده انجام خواهند داد، هر چند طبق دستور استاندار باید دبیر اجلاس، نیمی از وقت روزانه خود را صرف فعالیت در دبیرخانه کند که امیدواریم در این مورد شاهد بی‌مبالاتی نباشیم.

*نصب تابلوی روزشمار برای رویدادهای گردشگری

با توجه به زمان‌بندی برگزاری این رویداد گردشگری، همدان هنوز آنچنان جدی وارد عمل نشده است، به طوری که این موضوع استاندار همدان را نیز نگران کرده و بر این اساس خواستار ایجاد روزشماری برای این رویداد را داشت تا طبق این روز شمار گزارش عملکرد ارائه شود.

«روزشمار»؛ پیشنهاد استاندار برای تعجیل در کارهای اجلاس گردشگری است که مورد تأیید است، زیرا با این نگاه می‌توان بهتر و با کارایی بیشتر کارها را پیش برده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشت.

*شهرداری زیباسازی را آغاز کند

همدان به لحاظ زیباسازی شهری نیز عقب است، هنوز پیاده‌راه‌ها، پل‌های عابرپیاده، ورودی‌های شهر، فضای سبز، خیابان‌ها و خط‌کشی عابرپیاده و... از رنگ‌آمیزی و وضعیت ظاهری مناسبی برخوردار نیست و این برای شهری که در چند ماه آینده میزبان دو رویداد بین‌المللی با مهمانان زیادی است، زیبنده نیست.

با تأکید استاندار مبنی بر آماده‌سازی شهری و اختصاص بودجه برای اتمام هرچه سریع‌تر ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی و زیباسازی ورودی‌های همدان، دیگر مجالی برای شهرداری نیست و باید پروژه‌هایی که برای میزبانی دو اجلاس ضروری است را در اولویت قرار دهد.

نورپردازی یکی از مواردی است که زیبایی شهر را دوچندان می‌کند، بنابراین تاکنون این مسئله آن طور که باید انجام نشده و به نوعی مغفول واقع شده که برای میزبانی دو رویداد گردشگری بین‌المللی باید نورپردازی خیابان‌ها، میادین، آب‌نماها و فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

*تبلیغات نقطه عطف رویدادهای گردشگری

با وجود فرصت کم باقی مانده، تبلیغات گسترده‌ای برای این رویدادها برگزار نشده است، اینکه چندین بنر و بیلبورد در سطح شهر نصب شود، قطعاً جوابگوی چنین رویدادهای بین‌المللی نیست و باید تبلیغات بُعد ملی و بین‌المللی به خود گرفته و بتواند بسیاری از مردم را در برگزاری از این رویدادها مطلع کند.

تبلیغات در شرکت هواپیمایی کیش ایر و هتل‌های داخلی و خارجی اقدام پسندیده‌ای است که مد نظر قرار گرفته است، اما برای اطلاع و در جریان قرار گرفتن مردم همدان نیز باید تبلیغات جذاب و بهتری صورت گیرد.

اما اطلاع‌رسانی این رویداد به لحاظ رسانه‌ای یکی دیگر از مواردی است که در بهتر انجام شدن کارها و موج‌آفرینی خبری بسیار اثرگذار است.

همه ما می‌دانیم جریان‌سازی یک رویداد از سوی رسانه‌ها امری انکارناپذیر است و نمی‌توان آن این مهم را نادیده گرفت، بنابراین دبیرخانه این رویدادهای گردشگری باید با دخیل کردن مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در اختیار قرار دادن اطلاعات، رسانه‌ها را در پوشش صحیح و منسجم اخبار یاری کنند.

اینکه کار اطلاع‌رسانی این رویدادها در قالب یک کمیته به خود اهالی مطبوعات واگذار شود نیز خود یک خواسته به جاست و نباید به سادگی از کنار آن گذشت زیرا رسانه‌های همدان همواره نشان دادند رویدادهایی چون جشنواره‌های تئاتر و فیلم کودک و نوجوان، کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان و ...که اطلاع‌رسانی آن به اهالی مطبوعات واگذار شده است، جریان‌سازی خوبی صورت گرفته و کم و کاستی در اطلاع‌رسانی وجود نداشته است.

بنابراین همانطور که از صحبت‌های استاندار و ابراز نگرانی‍اش از نبود فرصت برای برنامه‌ریزی برمی‌آید، باید هرچه زودتر وظایف دستگاه‌های مربوطه مشخص شود، زیرا با فرصت اندکی که وجود دارد دیگر جای اما و اگر نیست.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان