آخرین اخبار

13. فروردين 1398 - 11:51   |   کد مطلب: 35385
وقتی که مردم و مسئولان بسیج می شوند برای عبور از بحران سیل؛
همه؛ برای اعتلای تویسرکان تا آخر ایستاده ایم/اینجا تویسرکان؛ ساعت به وقت همدلی
همدلی، یکرنگی و وحدت مردم و مسئولان تویسرکانی برای عبور از بحران ایجاد شده بر اثر حجم بالای بارش ها مثال زدنی است، همه برای نجات دیگران تلاش کردند و شایسته احترام و تقدیر هستند، فرقی نمی کرد، کدام مسئول از کدام اداره بود و در چه جایگاهی و یا یک روستایی باشی، یا یک شهری، همه در کنار هم جهادوارانه وارد میدان شدند برای نجات شهرستان.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بارش های اخیر در استان همدان و به تبع در تویسرکان بی سابقه بود، تا جایی که روز گذشته شهرستان تویسرکان طبق اعلام سازمان هواشناسی به عنوان دومین شهرستان در بین 30 شهرستان پر بارش کشور قرار گرفت.
با وجود حجم بالای بارش ها هر لحظه احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و خسارت دیدن های بسیار، بالا می گرفت.
اما چه شد که تویسرکانی ها خطر و بحران بزرگی را پشت سر گذاشتند، تا جایی که تلفات جانی به دلیل طغیان تعدای از رودخانه ها و با حجم بارش های سنگین نداشتیم.
این مسئله اتفاقی نیست.
از روزهای قبل از رسیدن ابرهای باران زا بر سر مردم این دیار، اقدامات پیشگیرانه لازم از سوی تمامی دستگاه ها و مردم انجام گرفت.
 فرقی نمی کرد، کدام مسئول از کدام اداره بود و در جه جایگاهی، فرقی نمی کرد فرماندار باشد یا فرمانده سپاه و یا یک بسیجی و یک روستایی و یک شهری، همه در کنار هم بودند.
دست در دست هم، یکپارچه، بسیج شدند و تنها و تنها نجات شهر و عبور از بحران هدف همگیشان بود، اعتلای تویسرکان را می خواستند.
لایروبی رودخانه ها و دهانه پل ها انجام شد هر چند امکانات کم بود و گاهی هم برق و یا گاز قطع شد اما حل شدنی بود و با اقدام سریع دستگاه های متولی مشکلات در کمترین زمان حل می شد.
 شرایط و اوضاع و احوال هم کمی که نامناسب می شد مردم و مسئولان وحدتشان بیشتر تا مشکل رخ داده حل شود، مانند سیلابی شدن رودخانه فریازان که کمی احوالمان را نگران کرد، اما همه آمدند وسط میدان و کسی از دور دستور نمی داد همه پای کار بودند.
حتی آن گروه آفرودسوران که از خودروهای دودیفرانسیل خودشان برای نجات جان یک زن باردار با کمک اورژانس استفاده کردند و یا آنانی که به اقوام و هم شهری و هم روستایی خود که خانه اش تخریب شده بود جا و مکان دادند.بماند که عمده خانه های قدیمی با پیشگیری های اولیه اگر ساکنینی داشت تخیله شده بود تا از هر گونه خطر احتمالی جلوگیری شود.
این وحدت عمومی و یکرنگی بین همه نشان داد که اگر بخواهیم تویسرکان را به آن نقطه که شایسته اش هست می توانیم برسانیم، اینجا تویسرکان؛ ساعت به وقت همدلی و همه برای اعتلای تویسرکان تا آخر ایستاده ایم.
خداقوت همشهریان
زنگنه
انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان