آخرین اخبار

22. مرداد 1397 - 16:12   |   کد مطلب: 32752
انتشار مجموعه پوسترهای آشنایی با فضای مجازی برای نخستین بار؛
گرداب مجازی/قرار نبود غرق شویم!
کارشناسان امر همگی بر این موضوع تأکید دارند که با گسترش استفاده از فضای مجازی و رفتار اعتیادوارنه عده ای در بهره گیری از شبکه های اجتماعی در جامعه امروزی، ضرورت افزایش شناخت از این فضا امری است که نباید نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دستگیری هکر تلگرام در همدان، بحران هویت در شبکه‌های اجتماعی، ۴ مدیر کانال‌ تلگرامی به پلیس فتا احضار شدند، هشدار پلیس فتا درباره تلگرام/مراقب شیوه جدید هک تلگرام باشید، به دنبال کلاهبرداری 30 میلیونی در فضای مجازی؛ پلیس فتا نسبت به خرید و فروش در تلگرام هشدار داد و صدهای تیتر خبری دیگر درباره سوء استفاده عده ای از شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام در استان  تا جایی که چندی پیش شاهد بودیم که رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفته بود که "فردی که با هک کردن شبکه اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می کرد دستگیر شد."

برخی خانواده ها نسبت به استفاده از تلگرام اعتیادوارنه عمل می می کنند

این موارد همه نشان می دهد، تا چه اندازه زندگی امروزه عمده خانواده ها شاید اعتیادوارنه به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی و به ویژه در ایران به سمت استفاده از تلگرام رفته اند، تا جایی که حتی دیگر به هشدارهای پلیس فتا هم توجهی نمی شود! و بودند و هستند خانواده هایی که چه ضررهای روحی و مالی به واسطه سوداگران تلگرام متحمل شدند.

 غیرمتعهد بودن برخی شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام به قوانین کشور 

برخی ها حتی از ترس رفتن آبروشان حتی از شکایت کردن هم سرباز زده اند، اما باید دقت داشت هر امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار تعداد قابل توجهی از کاربران قرار می گیرد، پشت پرده ای هم دارد، کارشناسان معتقد هستند که مؤسسان تلگرام از فروش اطلاعات روزانه دلارها پول به جیب می زنند و اما پس از ورود تلگرام به ایران شاهد بودیم آن گونه که باید دستگاه های متولی و به ویژه دستگاه های نظارتی پای کار نیامدند و مجموعه تلگرام همچنان به گونه می تازد که مبتنی بر غیرمتعهد بودن آن به قوانین کشور است، در حالی که باید قانونمند شود.

از جوانان فعال در حوزه فضای مجازی کشور حمایتی نمی شود

در اینجا شاید اگر در سالیان گذشته به جوانان و نرم افزارهای بومی توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان می شد، مشکلات پیام رسان های ملی با افزایش کاربرانش، زودتر شناسایی می شد و سریعتر سازندگانش به فکر چاره ای برای حل کردن آن می افتادند.

کارشناسان امر همگی بر این موضوع تأکید دارند که با گسترش استفاده از فضای مجازی و رفتار اعتیادوارنه عده ای در بهره گیری از شبکه های اجتماعی در جامعه امروزی، ضرورت افزایش شناخت از این فضا امری است که نباید نادیده گرفت.

از این رو در راستای تبیین و چگونگی فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به صورت کنترل شده، "جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان" و قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل مجموعه پوسترهای مرتبط با این موضوع را برای انتشار در اختیار سایت خبری رودآور قرار داده است، باشد که در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی قدمی برداشته باشیم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان