آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1398 - 17:40   |   کد مطلب: 35650
سفره های ساده افطاری، سفره هایی است که با خود رنگ، بو و طعم معنویت را به دور از هر گونه مصرف گرایی، تجمل پسندی و اسراف به همراه دارند و این روزها به همت گروه های جهادی و نیز بسیجیان چنین سفره هایی در نقاط مختلف تویسرکان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، سفره های آسمانی سفره های افطاری ساده به رنگ سبک زندگی اسلامی هستند، مسئله ای که این روزها توجه به آن بیش از همیشه نیاز است، چرا که گاه گاهی برخی به با پرپایی سفره های افطاری تجملی با هزار زرق و برق، اصل معنویت افطاری دادن را زیر سوال می برند در حالی که در آموزه های دینی ما سفره های ساده ملاک و شاخص است.
سفره های ساده افطاری، سفره هایی است که با خود رنگ، بو و طعم معنویت را به دور از هر گونه مصرف گرایی، تجمل پسندی و اسراف به همراه دارند موضوعی که جزء دغدغه های مکرر رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی به ویژه در خصوص کاستن تشریفات از سفره های افطاری است.

از این رو شاهد هستیم که در جای جای تویسرکان به همت گروه های جهادی و بسیجیان مراسم افطاری ساده و بی آلایش نوجوانان روزه داران برگار می شود.

که از جمله آن می توان به اقدام و همت گروه جهادی مدافعان حرم برای برگزاری مراسم افطاری با حضور امام جمعه، مدیر حوزه علمیه برادران و جمعی از نیروهای بسیجی و سپاه در روستای برفیان اشاره کرد تا جایی که حتی در این مراسم درباره مسائل و مشکلات روستائیان هم مباحثی مطرح شد و بخشدار و امام جمعه قول رسیدگی دادند.

از دیگر برنامه های اجرایی شده طرح اطعام و افطار ۵۰۰ روزه دار  توسط هیئت بانوان زهرایی و بسیجیان روستای اشتران بود که با استقبال مردمی همراه شد.

همچنین سفره های افطاری ساده ای توسط بسیجیان پایگاه روستای حاجی آباد از حوه شهید بهشتی و طرح قرائت زیارت عاشورا در شب های متعدد در این روستا اشاره کرد.
زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان