آخرین اخبار

19. مرداد 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 19080
به نظر می رسد تا روز آخر هم فرماندار سابق گرفتار گروه های سیاسی در فرمانداری بود و این دسته بندی ها را تا لحظه آخر هم نشناخت چرا که موسوی در ارائه آخرین گزارش عملکرد خود باز یک طرفه به قاضی رفت و این اقدام موسوی حتی منجر شد که مورد شماتت استاندار هم قرار گیرد و این مردم تویسرکان هستند نگران تر از همیشه که نکندبادمجان دورقاب چین ها دوباره بیاند و برای سودجویی و منفعت طلبی فرماندار جدید را دور بزنند.

به گزارش خبرنگار رودآور، عصر دیروز مراسم تودیع و معارفه فرماندار تویسرکان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن فردوسی این شهرستان برگزار شد، مراسمی که پر از حاشیه و نیش و کنایه های سیاسی  مسئولان به یکدیگر بود.

ـ گرچه قرار بود مراسم ساعت 15 بعدازظهر تشکیل شود، اما با تأخیر 42 دقیقه ای استاندار و هیئت همراه، همراه شد.

 

ـ مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی امام جمعه تویسرکان به یک پنجم وقت خود رسید که مجری از فرماندار سابق خواست تا برای ارائه سخنرانی در جایگاه حاضر شود و «مهرداد موسوی» بر پشت تریبون رفت و گزارشی در حدود یک ساعته ارائه داد.

ـ موسوی از استاندار وقت اضافه می گرفت تا بتواند گزارش خود را به طور کامل ارائه دهد، از بهسازی جاده ها و تأمین آب شرب مردم گرفته تا مسائل فرهنگی و سیاسی  و رسیدن به کشیدن روکش آسفالت جاده ها بخش هایی از سخنرانی موسوی بود.

ـ «محمدمهدی مفتح» سخنران بعدی بود، او نیز گزارشی از عملکردهای خود ارائه داد.

ـ تا اینجای ماجرا بدانید، تازه به اصل موضوع رسیدم یعنی سخنرانی «محمدناصر نیکبخت» استاندار همدان که پر از نیشه و کنایه های سیاسی و خط و نشان کشیدن ها و حاشیه بود، جای دوری نمی رود که اگر سخنان استاندار تقریبا در این نوشته بیاید.

تویسرکان شهرستانی تاریخی با محرومیت های تاریخی

 

استاندار همدان در این مراسم گفت: شهرستان تویسرکان شهرستانی تاریخی با محرومیت های تاریخی است و ما از موسوی فرماندار سابق تویسرکان به عنوان مشاوره اجرایی استاندار استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: حرف های مفتح و موسوی به همدیگر بود و البته برای شما مدعوین، نکته مهم این که موسوی در ارائه گزارش عملکرد خود فراموش کرد بگوید هر قدمی که برداشته شد مفتح هم زحمات و تلاش بسیاری کشید و در آن خدمت ها حضور داشته است، ما نمی خواهیم برای هم شاخ و شانه بکشیم هر که زحمت کشیده باید بیان شود، گرفتاری های شهرستان تویسرکان آنقدر بسیار است که حل آن ها به تنهایی از سوی یک مسئول ممکن نیست.

مفتح یک فرصت برای کمک به فرماندار، استاندار و استان است

استاندار افزود: ما به موسوی گفتیم باید مقتدر برخورد کند و اقتدار خود را حفظ کند، ما می گوییم نماینده، نماینده مردم است ولی حق ندارد در کار اجرایی بیاید و هیچ کس هم صلاح نیست خدمات دولت را مصادره کند ولی دوستان باید بگویم موسوی این را شنید که نباید آدم نماینده و یا امام جمعه باشد اما این را نشنید که گفته شد مفتح کسی دیگر است و شخصیتی با تجربه و چهره ملی دارد و باید از او کمک گرفت.

گلایه ها و ناراحتی استاندار از موسوی

استاندار گفت: وقتی موسوی گزارش می داد من ناراحت شدم، موسوی باید بگوید مفتح اینجا بود آن کار را با ما همکاری کرد و باید تدبیرش را طوری قرار می داد که از وجود مفتح بیش از این استفاده کند، ما هیچ فرمانداری را اجازه نمی دهیم فرمانبر نماینده باشد ولی به هیچ فرمانداری هم اجازه نمی دهیم روبروی نماینده بایستد.

 وی افزود: اگر فرمانداران و استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی یک فرمان رهبری که آن همدلی و همزبانی است را رعایت کنند یک و منیت ها را کنار بگذارند، همه مشکل ها حل شدنی می شود، اگر مفتح وزیری مسئولی از مرکز آورد، فرماندار نباید خود را کنار بزند بلکه حتی جلوتر از او برود و سخنرانی کند.

نیکبخت افزود: به طور قطع هر وزیری و یا معاون و مسئولی بیاید در هر شهرستانی مفید است، چرا که ما هنوز از سفر نوبخت (وی در سال گذشته در یادواره شهید مفتح به تویسرکان سفر کرد)به تویسرکان استفاده می کنیم.

مومیوند وارد دسته بندی های فرمانداری نشو

استاندار انتخاب مومیوند را مناسب دانست چرا که یک فرد بومی است و تویسرکان را می شناسد و می داند در تویسرکان ادارات و سازمان ها دسته بندی شده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر اگر دقت کنیم می بینیم کارمندان فرمانداری هر کدام با کدام ارگان هستند، یک عده با گروهی و عده ای دیگر با گروهی دیگر و مومیوند باید بداند آدم هیچ کدام از این ها نیست وحتی برای امام جمعه در شأن و مسئولیت امام جمعه فرمانداری کند.

نیکبخت به مومیوند توصیه کرد: با وجود این دسته بندی ها، نباید به باند کسی ملحق شود و اگر چنین شود فرماندار نیست و باید خط کشی ها را بشناسد و وارد این گروه ها نشود.

وی با بیان اینکه می دانم که مومیوند به این راحتی ها هم نمی تواند اینان پراکنده یشان کند، ولی شدنی است، خطاب به مومیوند گفت: باید دقت کنی که خیلی از همکارانتان هماهنگ نیستند و من می دانم که به کجا آمده ای و به این دلیل تأکید دارم تا آدم مردم باشی.

موسوی بعد از یک سال به وجود دسته بندی ها پی برد

وی تصریح کرد: مومیوند باید اقتدار خود را حفظ کند موسوی به دلیل آنکه غیربومی بود بعد از یکسال تازه متوجه شد چه خبر است آن هم زمانی که دیگر نمی شد اقدامی انجام داد.

استاندار همدان گفت: در انتخاب و کنار رفتن فرماندار تویسرکان هیچ کس به من دیکته نکرد من اینجا نیاز به دیکته ندارم و مومیوند را با توجه به بومی بودن و سوابق اجرایش انتخاب کردم و موسوی را به این دلیل جا به جا کردم چرا که خود او بسیار اصرار داشت.

نیکبخت افزود: موسوی دلایلی داشت و می گفت در تویسرکان دسته بندی و چه و چه فراوان است اما همه بچه مسلمان هستند و همه یشان انقلابی اند تورا خدا اگر با هر کدام باشم یک گروه، دو گروه و سه گروه از این ها از من دلخور می شوند من را بردارید و به این دلیل مومیوند را که مستقل است بر سرکار آوردیم و البته بیچاره هر کسی که برود جای مومیوند چرا که همه کارهایش را با ودیعه و به صورت قرضی انجام داد و به پیمانکاران طلبکار است، طلبکاران هم که جرات ندارند به او حالا که فرماندار شده است حرفی بزنند.

توهین استاندار به منتقدان: حرف های منتقدان به توافق هسته ای خریدار ندارد

استاندار گریزی هم به توافق هسته ای زد و گفت: دولت در زمان انتخابات گفت ما می آییم تا اخلاقیت را احیا کنیم و صادق و راستگو باشیم و با صداقت از نظام دفاع کنیم و همین گونه رفتارها سبب اقتدار ایران و پیروزی در موضوع هسته ای شد و حمایت رهبر هم در نهایت خودش بود که با کلمات بی نظیری از تیم هسته ای حمایت کرد حالا برخی ها بیایند در رابطه با انرژی هسته ای حرف هایی بزنند این ها مشکلی نیست، حرف اینها خریدار ندارد، بله اگر بحث علمی باشد می شود گوش داد ولی چون رهبر خطوط قرمز را تعریف کردند و آن ها هم خطوط قرمز را رعایت  دیگر حرف من و شما و دیگری حالا یک بحث دیگری است.

وی تصریح کرد: اکنون دولت، مجلس و قوه قضائیه با هم همدل هستند و دیگر گذشت زمانی که چنگ به صورت همدیگر بیاندازند همه این ها بماند ولی خدا می داند بعد از خدا حمایت مردم از نظام است که این پیروزی ها را نصیببمان کرد.

وی در پایان از مردم خواست تا در سفری که هیئت دولت به استان دارد از آن ها استقبال گرمی داشته باشند.

بالاخره صبحت های استاندار با این خواهش به اتمام رسید و مومیوند به طوری رسمی به عنوان فرماندار جدید تویسرکان معرفی شد و نوبیی هم که باشد نوبت به او رسید تا سخنرانی کند، در این بین بود که فرماندار سابق تویسرکان دوباره بر پشت تریبون رفت و گفت: وقت من کم بود چند اخطار اساسی هم گرفتم چند نکته یادم رفت عنوان کنم، الان می گویم، به مومیوند خیر مقدم می گویم و میدانم کسی که توانسته مشکل آب را در استان مدیریت کند فرماندار خوبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، به گفته حاضران و به تأیید استاندار فرماندار سابق تویسرکان اسیر باندبازی های و دسته بندی های کارکنان فرمانداری و یارگیری های اداراتی ها بود.

به نظر می رسید تا روز آخر هم فرماندار سابق گرفتار گروه های سیاسی در فرمانداری بود و این دسته بندی ها را تا لحظه آخر هم نشاخت چرا که موسوی در ارائه آخرین گزارش عملکرد خود باز یک طرفه به قاضی رفت، به طوری که حتی اسمی از اقدامات و پیگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی برای انجام پروژه ها به میان نیاورد و این اقدام موسوی حتی منجر شد که مورد شماتت استاندار هم قرار گیرد.

مردم به خوبی می دانند این مشاوران چه کسانی هستند و چه بر سر شهرستان تویسرکان آورده اند که توضیح آن به طور کامل در خبر "" سریال تودیع و معارفه فرمانداران در تویسرکان و غم نامه ای در پس پرده؛واهمه تویسرکانی ها از تغییرات مینی بوسی قبل از تودیع فرماندار! "" آمده است.

همچنان مردم نگران هستند نکند مشاوران دورغین همانند بادمجان دورقاب چین هایی بیاند و برای سودجویی و منفعت طلبی فرماندار جدید را دور بزنند.

امید آنکه حبیب مومیوند که شخصیتی مستقلی که دارد بتواند در مقابل این چند دسته گی ها بیاستد و تویسرکان را از عقب افتادگی های رهایی بخشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان