آخرین اخبار

2. آبان 1395 - 15:27   |   کد مطلب: 24753
فرهنگیان معتقد هستند که با هزینه های کلان به باد رفته در صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی حداقل می شود تکلیف حقوق های پایین معلمان به ویژه معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی را روشن کرد و با خرید تجهیزات مناسب برای مدارس از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛به دنبال انتشار اخباری مبنی بر فساد مالی هشت هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوقی که گفته می شود حاصل همکاری و سرمایه گذاری 900 هزار فرهنگی است، بسیاری از معلمان سراسر کشور به انواع و اقسام مختلف گلایه ها و اعتراضات خود را اعلام کردند.

برخی بیانیه و اطلاعیه صادر کردند و برخی دیگر درخواست های مکرری برای مسئولان بالادستی فرستادند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

در این راستا یکی از فرهنگیان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: آن نظارتی که باید باشد نیست و بی عدالتی در رسیدگی و پیگیری مشکلات معلمان همچنان ادامه دارد و مسئله فساد مالی اخیر هم که آب پاکی دولتی ها را به روی دست معلمان ریخته است.

وی اظهار کرد: تعدادی از معلمان تویسرکانی به شکل آزاد یا قراردادی مشغول به کار هستند، دستمزد ناچیز دریافت می کنند، برای هر یک ساعت فعالیت نهایت اگر خوب دستمزد به آنان داده شود تنها سه هزار تومان است و آن هم برخی ها بیمه خودشان را از همین حقوق های اندک پرداخت می کنند، نه آینده شغلی دارند نه تضمینی برای دریافت حتی حقوق مناسب.

این معلم تویسرکانی افزود: معلمان خرید خدماتی یا حق التدریسی آنقدر هزینه های پایین دریافت می کنند که حتی برای تهیه نان شب هم با مشکل روبرو می شوند، اما از آن طرف مشاهده می کنیم که هشت هزار میلیارد تومان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده است، آیا این انصاف است؟ با این پول حتی می توان حقوق ماه های بسیاری از تمام معلمان خرید خدمتی را برای پرداخت کرد.

یکی دیگر از معلمان تویسرکانی می گوید: فیش حقوقی من یک میلیون و 300 هزار تومان است، فیشی که با آن حتی نمی توانم ضامن معتبری برای همسر خود باشم تا حداقل وامی دریافت کنیم و به زخمی از زندگیمان بزنیم.

وی تصریح کرد: با این حقوق های اندک و سختی زندگی، سابق بر این انگیزه ای برای تدریس خوب نداشتیم، حالا با شنیدن جریان فساد مالی پیش آمده، شما بگویید با چه انگیزه ای بر سر کلاس درس حاضر شویم؟! آیا دانش آموزان زمانی که کیفیت پایین آموزش ما را می بینند، آینده سازان خوبی برای کشور می شوند؟

معلم دیگری نیز عنوان کرد: دولت چگونه می تواند جوابگوی افکار عمومی باشد، بسیاری از مدارس تویسرکان به ویژه در روستاها و آن طور که شنیده ایم برخی از مدارس سراسر کشور فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند، با این هزینه های کلان به باد رفته آیا نمی توان حداقل نیمی از مشکلات مدارس را برطرف کرد.

وی افزود: حادثه شین آباد را هیچ دانش آموز و معلمی فراموش نکرده و نمی کند، اگر تجهیزات گرمایشی مدارس مناسب باشد، باید آن گونه حادثه ها رخ می داد، معلوم است که نه.

یکی دیگر از فرهنگیان تویسرکان هم عنوان کرد: با این پول های به باد رفته می شود کلاس درس ساخت تا دانش آموزان در برخی از نقاط کشور مجبور نشوند در چادر درس بخوانند.

وی که خود یک معلم پیش دبستانی است ادامه داد: با این هزینه های کلان به باد رفته می شود تکلیف معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی را که چندین سال است بلاتکلیف هستند، روشن کرد.

این معلم تویسرکانی افزود: حتی می شود دوره های آموزشی برای معلمان برگزار کرد و از آنان هزینه های آموزش را نگرفت تا انگیزه بیشتری برای خدمت داشته باشند و یا مدارس را نوساز کرد تا آتش بی تدبیری دامنشان را نگیرد و آثار سوختگی بر روی بدن های دانش آموزان نماند.

یکی از فرهنگیان تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: گاه گاهی از گوشه و کنار می شنویم که برخی دانش آموزان و والدین آنان از رفتارهای برخی معلمان و مدیران مدرسه گله مند هستند، به طور مثال دانش آموزی به علل ناچیز تنیه می شود، شاید تنبیه ها بدنی نباشد، اما سرکوب ها و تحقیرها ناراحت کننده است، دانش آموزی به دلیل بی حوصلگی معلم خود باید حرف هایی بشنود که نباید و روحیه درس خواندنش بسیار افت می کند.

وی تصریح کرد: بی حوصلگی برخی معلمان در مدارس گاهی به علت طلاق حقیقی است و گاهی طلاق عاطفی، گاهی به دلیل عدم حمایت مسئولان از آنان و گاهی به دلیل پایین بودن حقوق و درآمدشان و هزار مشکل دیگر، این گونه مشکلات و بی انگیزگی ها که عمدتا به دلیل درآمد پایین معلمان رخ داده است همه و همه به دلیل دیدن این گونه ناعدالتی ها است، چرا که با یک حساب سر انگشتی می توان حقوق بسیاری از معلمان را با این هشت هزار میلیارد تومان افزایش داد ولی آنان هر روز مسائلی می شوند که نباید و داغشان تازه تر می شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان