آخرین اخبار

28. تير 1397 - 7:01   |   کد مطلب: 34230
لاف می زنند و می گویند جوانان ایرانی نشاط ، انگیزه، طراوت و شادبی یک جوان را ندارند، در حالیکه تنها حضور پرشور جوانان ایرانی در اردوهای جهادی مصادق بارزی از طراوت، سرزندگی، شور و نشاط و امید یک جوان پویا است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در جامعه که همکاری، همدلی و صمیمت در اجرای یک طرح موج زند، به طور قطع آن جامعه سرشار از انرژی مثبت، رو به جلو و امیدوار کننده است و آنچه که در این جامعه پویا رقم می خورد، عشق، جوانمردی و سرزندگی آن است.

نوجوانان و جوانانی که گاه در کنار هم جمع می شوند، مشورت می کنند، تا دستی را بگیرند، مدرسه ای را زیبا بسازند، مسجدی را بنا و یتمی را نوازش کنند، دستی برسرش بکشند و بگویند با ما شادی کن و بگو یا علی.

حال این یا علی گفتن ها، برای محرمیت زادیی با شور و انگیزه انقلابی در اردوهای جهادی و طرح هجرت به مانند روز بر همگان روشن است.

جوانانی که با انگیزه های همدلی، محبت، صمیمیت و دلدادگی به همنوع، فضایی پرهیاهوی با نشاطی را خلق می کنند تا هم حرفه ای بیاموزند و اوقات فراغت خود را به کارهای نیک پر کنند و هم انرژی های مثبت خود را در راستای نیل به اهداف و آرزوهای جوانی تقویت کنند.

و اما اینجا ما در کنار فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان و همچنین دانش آموزان سرزنده تویسرکانی هستیم تا ببینم با چه هدف و انگیزه ای در اردوهای طرح هجرت3 قدم گذاشته اند.

*طرح های اعتلای بسیج برای خدمت رسانی به مردم اجرا می شود

«مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور با تأکید بر اینکه طرح های متعدد اعتلای بسیج به منظور خدمت رسانی به مردم انجام می شود، گفت: اردوهای جهادی یکی از طرح های اعتلای بسیج است که به صورت خودجوش و بدون چشم داشت مادی توسط نوجوانان، جوانان، پزشکان و طلاب انجام می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر خودسازی برای جهادگران، هدف این طرح ها؛ مرمت، بهسازی، بازسازی و زیباسازی با رنگ محرومیت زدایی و ایجاد و تقویت نشاط و پویایی در عرصه های سازندگی است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: در سال جاری 7 گروه جهادی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، یک گروه در حوزه برنامه های فرهنگی و چهار گروه در عرصه مرمت و بازسازی با هدف خدمت رسانی در اردوهای سه روزه، هفت روزه و 10 روزه کار خود را انجام می دهند.

سیاهوشی تصریح کرد: همچنین دو گروه دانش آموزی هم در زمینه مرمت، زیباسازی، نقاشی، شعارنویسی، بهسازی، لوله کشی و بازسازی مدارس و مساجد مناطق محروم، فعالیت خود را  مجددانه پیگیری می کنند.

وی عنوان کرد: در اردوهای جهادی فعالیت های فرهنگی هم در نظر گرفته شده است، چرا که جهادگران به ویژه نوجوانان تمایل دارند از برنامه های فرهنگی نیز بهره مند شوند و از یک سو هم با کارگروهی، روحیه جهادی و به ویژه خدمت رسانی به مردم آشنا می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در ادامه گفت: از آنجا که این فعالیت ها بدون هیچ گونه چشم داشت مادی توسط جهادگران بسیجی انجام می شود، شاهد هستیم نوجوانان برای خدمت رسانی به مردم سراز پا نمی شناسند و خود داوطلبانه وارد عرصه محرومیت زدایی شده اند.

*عاشقانه خدمت رسانی به مردم را تجربه می کنیم

 یکی از افرادی است که در طرح هجرت در تویسرکان حضور دارد، در گفت و گو با رودآور، با بیان اینکه نخستین سال است که در اردوهای جهادی دانش آموزی با عنوان طرح هجرت حضور یافته هم، گفت: قبل از حضور در این اردوها نمی دانستم اوقات فراغتم را چگونه سپری کنم، اما با حضور در کنار دیگر دوستانم، شادابی خاصی در من ایجاد شده و دیگر وقتم را بیهوده هدر نمی دهم.

وی اظهار کرد: روحیه جوانی می طلب تا به دنبال نشاط و هیجان باشیم و این اردوها نه تنها ما را برای مسئولیت پذیری در آینده آماده می کند، بلکه زمینه ساز بروز استعدادها، تفکرخودباروی و نوآوری ما و تخلیه انرژی جوانی در راستای خدمت رسانی به مردم می شود.

*اینجا، قلب ها برای محرومیت زدایی می تپد

جهادگر دیگری هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه دیوارهای این مدرسه پر بود از خط خطی های ناخواسته که چهره آن را زشت نشان می داد، گفت: بی تردید پایان کار سرزندگی هم برای ما است و هم برای آنانی که روز اول مهرماه به مدرسه می آیند و در محیطی زیبا به تحصیل مشغول می شوند.

وی عنوان کرد: نظردهی، بروز تفکرکارآفرینی و همراهی با دوستانی مهربان در انجام کارگروهی، در وجودمان نوری روشن کرده و در واقع اینجا ما قلب هایمان تنها برای محرومیت زدیی می تپد.

*جوانان این سرزمین سرزنده و شادابند/به دنبال نشاط ماندگار هستیم

دانش آموز جهادگر دیگری هم گفت: غرب و غرب زده ها می خواهند به دروغ بگویند که جوانان این مرز و بوم نشاطی ندارند، البته آنان نشاط را نمی دانند چگونه معنا کنند، در صورتی که برای ما نشاط و شادابی همین دیدن چهره های خوشحال مردم یک روستا با رفع محرومیت است.

وی تأکید کرد: وقتی محرومیت نباشد، شادابی، انگیز و امید حقیقی ایجاد می شود، این گونه نشاط ها که به روحیه معنوی و جهادی گره خورده، ماندگار است و زمینه ساز پویایی جامعه می شود.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان