آخرین اخبار

16. مرداد 1394 - 16:30   |   کد مطلب: 19035
امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: باید برنامه های اقتصادی دولت به سمتی رود تا با جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و به دردنخور بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه 16 مردادماه امسال در جمع نمازگزاران تویسرکانی با اشاره به روز چهارشنبه هفته آینده، 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: حمایت از صنعت و تقویت تولید داخلی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و لازم است تا واردات و صادرات به نحو احسنت مدیریت شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر دولت بتواند صادرات و واردات را مدیریت کند بسیاری از مشکلات حل می شود، اظهار کرد: اصلاح ساختار اقتصادی و افتخار کردن به استفاده از تولید داخلی باید توسط همه ما و مسئولان در جامعه نهادینه شود، چرا که هرکس در حمایت از تولید داخلی وظیفه ای دارد و وظیفه مسئولان الگوسازی برای حمایت از تولیدات کنندگان است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: مردم ما ثابت کرده اند در خیرات پیش قدم هستند و به طور واقع باید استفاده از کالای داخلی برای شهروند ایران اسلامی افتخار باشد.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: روزی برخی از مسلمانان مرعوب غرب بودند و فرهنگ غربی آن ها را تحت الشعاع قرار داده بود و استفاده از کالای خارجی را افتخاری برای خودشان می دانستند اما امروز که در رأس حاکمیت ما ولی فقیه قرار گرفته و از ما می خواهد که از کالای داخلی استفاده کنیم سزاوار نیست دنبال کالای خارجی باشیم.

وی گفت: برخی ها می گویند کالای خارجی کیفیت بالایی دارد، بر فرض که برخی از این کالاهای خارجی کیفیت بیشتری دارند اما به دلیل آنکه به دست کفار  و بیگانگان ساخته شده است، ما باید برای حمایت از تولید یک مسلمان هم شده از آن استفاده نکنیم.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: کالای داخلی که به دست مسلمان شیعی ساخته شده اگر کیفیت آن هم پایین باشد ما باید استفاده کنیم تا تولید کننده ترغیب شود کیفیتش را بالا ببرد، هرچند سزاوار نیست تولید کننده مسلمان کیفیت تولیدش از تولید کافر و بیگانه پایین تر باشد، چرا که غیرت مسلمان و مؤمن تولید کننده نباید اجازه دهد کیفیت کالای تولید اش پایین تر از بیگانان باشد و این ما و شما هستیم که می توانیم با مصرف کالای داخلی به تولیدکنندگان کمک کنیم تا روند حمایت از تولید کننده رونق یابد.

حجت الاسلام موحدی افزود: یکی از برنامه هایی که دولت باید به آن توجه داشته باشد مسئله واردات و صادارات است و واردات رویه به ویژه درخصوص کالاهای لوکس و غیر ضرور باید از لیست واردات خارج شود.

وی عنوان کرد: طبق آمارهای موجود در سه ماه اول جاری بیش از دو هزار تن مواد آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از 20 میلیون دلار وارد کشور شده است، در شرایطی که کشور نیاز به ارز داریم واقعا سزاوار نیست 20 میلیون دلار پول برای لوازم آرایشی که  زائد و مضرر هستند از کشور خارج شود و در جایی طبق برخی دیگر از آمارها آمده است سالانه یک میلیارد دلار وارادات لوازم آرایشی در کشور داریم و این بماند که چقدر هم به صورت قاچاق وارد می شود.

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: اگر این واردات کنترل شود و مردم به طور واقعی کالاهای غیر ضرور را استفاده کنند بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی ما حل می شود و چاره نداریم اگر می خواهیم کشور پیشرفت کن دو مشکل اشتغال حل و اقتدار ما حفظ شود و نیز یک مسلمان سرافراز باشیم و تحت سلطه نباشیم باید نسبت به مصرف کالای داخل اهتمام و توجه ای ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: به این ترتیب تولید کننده را حمایت کنیم و تولید کننده که حمایت شد کیفیت تولیدش رابالا را می برد و باید به طور صحیح از واردات کالاهای غیر ضرور و به دردنخور جلوگیری شود تا بسیاری از مشکلات ما حل شود.

خبرنگاری خدمتی بزرگ به مردم است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار گفت: خبرنگار رسالت اطلاع رسانی دقیق، درست و به موقع را دارد و خبرنگاران در انعکاس اخبار تلاش کنند و اخبار مفید را در اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهند که این خود خدمت بزرگی است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان همچنین به روز بیستم مردادماه سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و با تسلیت پیشاپیش این روز، افزود: جوانمردی یعنی آنکه در جایی که خدا متعال نهی کرده مانند مجالس گناه حضور نیابیم و در جایی که امر کرده مانند حضور در نماز جمعه که سرشار از ثواب و برکت است حضور یابیم.

حجت الاسلام موحدی در ادامه افزود: علما و فقهای شیعه با آموختن علم حدیث و روایات با استناد به احادیث و روایات صحیح حکم می دهند و کلام آنان برگرفته از آیات قرآن و احادیث موثق است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان