آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 13:46   |   کد مطلب: 25385
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان:
700 میلیون تومان برای بازسازی بقاع متبرکه تویسرکان هزینه شد
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: در سال جاری 700 میلیون تومان برای بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان که به طور عمده از محل کمک خیران بوده، هزینه شده است.

به گزارش رودآور؛ «حمیدرضا نوروزی» در نشست خبری با اصحاب رسانه در تویسرکان و در آستانه هفته وقف، گفت: 104 موقوفه در تویسرکان موجود است که عمده این وقف ها در راستای روضه خوانی، تعزیه داری، کمک به دانشجویان و مدرسه علمیه، اطعام فقرا و کمک به دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه بیش از 15 برنامه شاخص در هفته وقف در تویسرکان برگزار می شود، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 300 مرحله بازدید از بقاع متبرکه انجام گرفته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: همچنین در سال جاری 700 میلیون تومان برای بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان که به طور عمده از محل کمک خیران بوده، هزینه شده است.

نوروزی در ادامه از ثبت  22 امامزاده و بقعه متبرکه برخوردار از شجره نامه در سامانه اداره اوقاف تویسرکان خبر داد و عنوان کرد: از 104 موقوفه موجود، 44 موقوفه برای تأمین هزینه های روضه خوانی مناسبت های محرم و صفر ثبت شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان ادامه داد: مسجد باغوار قدیمی ترین و پنج هکتار زمین کشاورزی بزرگترین موقوفه هایی هستند که بخشی از آن ها به عزاداری سیدالشهداء(ع) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی در راستای توسعه عدالت همگانی، گفت: امید است که با تبلیغات مناسب وقف های جدید با رویکرد علمی و فرهنگی در راستای آبادانی و پویایی علمی کشور انجام شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان