آخرین اخبار

18. دى 1395 - 8:58   |   کد مطلب: 26072
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه تذکر نمانیدگان به روحانی برای معرفی برادرش به دستگاه قضا بر اساس مستندات بوده است، گفت: همچنین درباره هزینه های انتخاباتی هم دولت باید شفاف سازی کند که تمامی آن هزینه ها و محل تأمین آن ها از کجا بوده است و آیا ارتباطی با بابک زنجانی داشته یا نه.

به گزارش خبرنگار رودآور، چند روز پیش خبری مبنی بر اینکه  ۴۶ نماینده مجلس به روحانی برای معرفی "فریدون" به قوه‌ قضائیه پیرامون مفاسد اقتصادی تذکری کتبی داده بودند، در خبرگزاری ها منتشر ش.د

در آن خبر نمایندگان مجلس خواستار برخورد با حسین فریدون و معرفی وی به قوه‌قضائیه جهت رسیدگی به اتهاماتش در زمینه مفاسد اقتصادی از سوی حسن روحانی شدند.

از این روز به گفت و گو با یکی از این نمایندگان پرداختیم.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تمامی موارد لازم برای معرفی و برخورد با حسین فریدون در تذکر کتبی 46 نماینده مجلس به روحانی آمده است.

وی با تأکید بر اینکه این تذکر به دنبال دست یابی ما به مستندات لازم بوده است، اظهار کرد: ما بر اساس آن مستندات گفتیم که با توجه به اصول قانون اساسی که همه مردم و مسئولان در برابر قانون مساوی هستند، نباید ممانعتی برای معرفی فریدون به دستگاه قضائیه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: به هر حال تذکر داده شده است که توجه کنند و پرونده فریدون به صورت کامل بررسی و اگر مانعی هم است رفع شود.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: ملاک عمل همه ما بایستی قانون باشد و به طور طبیعی انتظار از همه مسئولان از جمله رؤسای قوا است به قانون عمل کنند و بر اساس قانون امور را پیش ببرند و اگر این چنین باشد به طور یقین ما اختلافی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اما اگر حرف از قانون زده شود و عملی به آن نشود طبیعتاً این چنین مشکلاتی را برای کشور به وجود می آورد و در امر شفاف سازی هم همه بایستی این حرکت را انجام دهند و به مردم در عمل ثابت کنند که دنبال شفاف سازی هستند وگرنه گفتن در کلام و عدم عمل برای مردم فایده ای ندارد، گرچه تمامی مسائل روزی برای مردم روشن می شود و از آنان مخفی نخواهد ماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره گفته بابک زنجانی مبنی بر کمک به دولت در زمان انتخابات گفت: درباره این موضوع هم باید شفاف سازی شود و روحانی به این شبهه پاسخ دهد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت اگر معتقد هست که چنین چیزی نبوده، بیاید تمامی هزینه های انتخاباتی خود و محل تأمین آن ها را به نوعی شفاف سازی کند و در اختیار اذهان و افکار عمومی قرار دهد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان