آخرین اخبار

29. دى 1395 - 20:48   |   کد مطلب: 26272
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 72 درصد جانباختگان سوانح جاده ای این استان از نیروهای فعال جامعه هستند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تحلیل آماری سن جانباختگان موید این است که بخش زیادی از این افراد سرپرست خانواده و نیروی مولد جامعه هستند.

وی افزود: 32 درصد جانباختگان سوانح رانندگی این استان در 9 ماهه سالجاری 18 تا 30 سال، 40 درصد 30 تا 45 ساله و مابقی بیش از 45 سال سن دارند.
وی با ذکر اینکه فرهنگ رانندگی افزایش داشته است اظهار کرد: 22 هزار نفر ساعت آموزش کارگاهی و چهره به چهره با حضور در مدارس، مساجد روستایی، شرکت های باربری صورت گرفته است.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: طبق ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی امسال 390 دستگاه خودروی بالای 10 میلیون ریال جریمه توقیف و راهی پارکینگ شدند.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین دفترچه 759 دفترچه کار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به علت تخلف توقیف و دفترچه هایی با جلد قرمز که مربوط به رانندگان متخلف است تحویل آنها شد.
وی اضافه کرد: گواهینامه 59 راننده متخلف به علت رسیدن به حد نصاب نمره منفی توقیف شده است.
وی با ذکر اینکه 106 نقطه حادثه خیز در همدان شناسایی شده است گفت: تاکنون 36 نقطه حادثه خیز ساماندهی و ایمن سازی شده است.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در 9 ماهه سالجاری در 258 فقره تصادف 314 تن جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته 13 تن کاهش داشته است.
عزیزی به افزایش هشت درصدی سوانح جرحی اشاره کرد و گفت: یک هزار و 178 فقره تصادف در 9 ماهه سالجاری رخ داد که منجر به مجروحیت یک هزار و 617 تن شد.
وی بیشترین علت بروز سوانح رانندگی با 41 درصد متعلق به بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌ آلودگی راننده دانست.
وی با عنوان اینکه اعمال قانون در سالجاری 13 درصد کاهش یافته است علت این امر را ارتقای فرهنگ ترافیکی و توجه به توصیه های پلیس ذکر کرد.
رئیس پلیس راه همدان تاکید کرد: 81 درصد سوانح رانندگی در شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و بیشترین زمان بروز سانحه با 53 درصد در بازه زمانی 12 ظهر تا 8 شب است.
عزیزی بیان کرد: امسال 378 فقره تصادف موتورسیکلت در جاده های همدان رخ داده که طبق نظر کارشناسان پلیس راه در 234 فقره سانحه راکبان موتورسیکلت مقصر شناخته شدند.
وی اضافه کرد: 63 موتورسوار از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه در جاده های این استان جان باختند که نسبت به سال گذشته 25 تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان