آخرین اخبار

2. بهمن 1395 - 20:22   |   کد مطلب: 26329
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان مطرح کرد
ثبت سرعت رانندگان جاده‌ای همدان با سیستم آی تی اس
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: با ارتقای سیستم آی تی اس سرعت رانندگان جاده‌ای در فاصله بین دوربین‌ها ثبت می‌شود.

به گزارش رودآور؛ محمد رودباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص دوربین‌های ثبت سرعت در راه‌های استان اظهار کرد: با استفاده از آی تی اس علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت فواصل بین دوربین‌ها محاسبه و سرعت متوسطه راننده ثبت و در صورت غیر مجاز بودن به عنوان تخلف ثبت می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد شبکه‌ای این دوربین‌ها افزود: این دوربین‌ها به منظور کاهش تصادفات، سرعت و سایر تخلفات رانندگان به صورت شبکه‌ای به هم متصل هستند و به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه اکثر محورهای استان به دوربین ثبت سرعت مجهز شده‌اند گفت: با نصب سه دوربین دیگر در محورهای ملایر، آورزمان، نهاوند، کبودراهنگ، قیدار-جوکار، تویسرکان، کنگاور تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی به 55 دوربین افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: احصای نتایج به دست آمده از انواع سیستم‌های ثبت سرعت ابزارهای کمک‌کننده مطمئنی است که ما را نسبت به چگونگی وقوع و فراوانی تخلفات در زمان و مکان‌های خاص یاری می‌کند.

رودباری با اشاره به لزوم دیگر اقدامات ایمن‌سازی راه‌ها گفت: فرماندهان پلیس راه و مسوولان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بهره‌گیری از آمار به دست آمده از سیستم‌های آی تی اس و وقوف به علل تصادفات در محورهای تحت کنترل راه‌های پیشگیری از حوادث را شناسایی می‌کنند و با همکاری دستگاه‌های مرتبط نسبت به رفع موانع تصمیم گیری و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی یادآور شد: بررسی علل تصادفات با استفاده از اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل مسوولان در اداره کل راهداری و سایر ارگان‌های مرتبط، برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تکنولوژی در کاهش تصادفات می‌تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان