آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 6:58   |   کد مطلب: 26367
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به فعالیت های انتخاباتی برخی وزرا و با تأکید بر اینکه مردم خودشان بهترین قضاوت کننده هستند، گفت: روحانی می گوید تورم تک رقمی شده اما قیمت حبوبات، گوشت و حتی تخم مرغ هم افزایش پیدا کرده است و یا اینکه این روزها شاهد رها شدن قیمت گاز و برق هستیم.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در واکنش به فعالیت های سیاسی برخی وزرا در راستای جهت دهی مسائل انتخاباتی از جمله وزیر ارتباطات و وزیر کشور، گفت: اینکه دستورالعملی صادر شده و طبق آن می بایست استانداران و فرمانداران در بین مردم حاضر شده و برای عموم مردم اطلاع رسانی داشته باشند آن هم از سوی معاونت سیاسی وزارت کشور یعنی همان کسی که بنا است مسئولیت برگزاری انتخابات کشور را داشته باشد، شاید جای تأمل داشته باشد.

وی اظهار کرد: از یک نگاه می توان گفت که طرح خوبی است این مسئولان بیایند و با مردم ارتباط بگیرند و توضیح بدهند چرا که در قانون اساسی هم آمده که دانستن از حقوق مردم و حقوق شهروندی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: دراصل دوم قانون اساسی ایجاد عدل آمده یا اصل سوم، بند نهم رفع تبعیض های ناروا و همچنین اصل 30 و 103 تأمین مسکن، شغل و خوراک مردم عنوان شده و نیز  اصل 30 بحث تحصیلات رایگان در مدارس ذکر شده و همه و همه مواردی است که دولت اگر بیاید و برای مردم در هر منطقه، استان و یا شهری توضیح بدهد که تاکنون چه اقداماتی انجام داده اند خوب است و بسیاری از مسائل روشن می شود.

وجود تناقض های آشکار آمارها و گزارش های دولت با واقعیت های زندگی/مردم خودشان بهترنی قضاوت کننده هستند

حاجی دلیگانی تصریح کرد: در این صورت مردم بهترین قضاوت کننده هستند و می بینند بین گزارشی که مسئولان می دهند و آنچه که خودشان در واقعیت با آن مواجه هستند و مشاهده می کنند چقدر تفاوت دارد.

روحانی می گوید تورم تک رقمی شده اما قیمت حبوبات و گوشت و حتی تخم مرغ هم افزایش پیدا کرده است

وی عنوان کرد: اینکه آمارها و گزارش ها با واقعیت یکسان نیست مردم و با ارائه گزارش ها بیشتر آگاه می شوند که در عمل چه فعالیت هایی انجام شده و چه فعالیت هایی انجام نشده است، به طور مثال زمانی که روحانی موضوع تورم را مطرح می کند و می گوید که تک رقمی شده و از این طرف زمانی که قیمت حبوبات را می بینیم که در چند ماه گذشته هر کیلو دو هزار تومان افزایش پیدا کرده و یا قیمت گوشت هم با افزایش روبرو بوده و یا حتی افزایش قیمت تخم مرغ که شاید غذای افراد ضعیف و متوسط جامعه است را می بیینم، تفاوت ها خود را به خوبی نشان می دهند و مردم با دیدن این تناقض ها واقعیت را بیشتر در می یابند.

روحانی و وزرا بگویند برای اشتغال، معیشت و رونق اقتصادی مردم چعه اقداماتی انجام داده اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: ما طرفدار شفاف سازی هستیم و اینکه رییس جمهور و وزرا بیایند و بیان کنند در این سه و سال نیم گذشته چه اقداماتی انجام داده اند و یا اینکه برای چند نفر اشتغالزایی ایجاد کرده اند، چه اندازه فعالیت عمرانی انجام داده و یا برای معیشت مردم چه برنامه هایی داشته اند و یا اینکه چقدر رونق اقتصادی ایجاد شده، بیان چنین آمارهایی و مشاهده واقعیت ها برای مردم همه مسائل را روشن می کند.

قیمت گاز و برق رها شده

حاجی دلیگانی تصریح کرد: همین قبض های گاز را مشاهده می کنیم که بر خلاف اهداف هدفمندی که ترسیم شده بود، زمانی که پلکانی حذف شد، در این دولت به نوعی قیمت گاز رها شد و چه مصرف گاز داشته باشیم چه نداشته باشیم باید هر ماهه مبلغی را پرداخت کنیم و مردم از کنار همچنین مواردی نمی توانند به راحتی بگذرند، این تناقض ها گویی ها را در قیمت های کنتر برق و خرید اشتراک برق هم مشاهده می کنیم.

وی عنوان کرد: بنابراین این گونه فعالیت های انتخاباتی گرچه قابل تأیل است اما از طرفی سبب می شود تا مردم خودشان قضاوت کنند که چقدر آمارها و ارقام ها با واقعیت های زندگی یشان تطابق دارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان