آخرین اخبار

8. بهمن 1395 - 17:42   |   کد مطلب: 26433
نائب ریس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید روحانی به شعارهای تبلیغاتی زمان انتخابات خود در معرفی مفسدان مالی عمل کند، گفت: فریدون نه تنها وارد کننده روغن پالم بوده و ارتباط آن با افرادی همچون دانیال زاده روشن است، بلکه با سفارش او برای افرادی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از شعبه های بانک های خودمان که در آن جا هستند نزدیک به دو هزار میلیارد تومان وام بدون وثیقه گرفته شده است.

«حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره فساد مالی برادر رییس جمهور گفت: روحانی باید همان روزهای اول که بحث مشکلات مالی و بعضی از دخالت های فریدون که در برخی عزل و نصب های مدیران داشت و توسط سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور هم رسماً این موضوع از صدا و سیما اعلام شد، اعلام برائت از برادرش می کرد.

وی اظهار کرد: رییس جمهور باید به قوه قضائیه هم تأکید می کرد که بین برادر من و دیگران هیچ تفاوتی نیست.

نائب ریس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از شعارهای تبلیغاتی روحانی بحث شفافیت و مبارزه با فساد بود و او از فسادهایی که در دولت قبلی گاهاً تبلیغاتی می کرد و حتی خیلی از فسادها را خیلی بزرگتر نشان می داد و اعلام هم می کرد که مدیر فاسد هر کسی است باید با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی عنوان کرد: این انتظار بود که روحانی درباره برادرش هم این اقدام را انجام دهد و حتی اگر شائبه ای هم به وجود آمده بود باید اعلام می کرد و قوه قضائیه هم بررسی می کرد تا اگر فسادی در کار فریدون است مشخص شود.

وی گفت: ما از ائمه(ع) درس باید بگیریم چرا که می بینیم که امام علی(ع) بین دیگران با برادرش عقیل سرسوزنی تفاوت قائل نمی شد روحانی هم یکی از روحانیون این کشور است و بیش از 20 سال در قوه مقننه حضور فعال داشته و باید تابع قانون قانون باشد و قطعاً اگر یک چنین کاری در معرفی فریدون می کرد اعتماد مردم به او بیشتر می شد.

نائب ریس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما در اول انقلاب شاهد بودیم که بعضی از رؤسای دادگاه های انقلاب خودشان فرزندانشان را محاکمه می کردند و حتی هم حکم به اعدام می دادند که نمونه آنان آیت الله خزعلی بود.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی در ادامه عنوان کرد: به طور قطع عملکرد فریدون و معرفی نکردن آن به دستگاه قضا از سوی روحانی عملکرد رییس جمهور را زیرسوال می برد چرا که می بایست روحانی با چنین رفتارهای برادرش برخورد می کرد.

وی تصریح کرد: در ارتباط فریدون با دانیال زاده و امثال این افراد هیچ شک و تردیدی نیست و دانیال زاده یک نمونه از مفاسدی است که مشخص شده است و از این دست موارد بسیار است.

نائب ریس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به طور مثال در رابطه با صدر که بالاجبار و با فشار فریدون رییس بانک رفاه شد، همچنین و دو سه مورد افرادی هستند که با سفارش فریدون در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از شعبه های بانک های خودمان که در آن جا هستند نزدیک به دو هزار میلیارد تومان وام گرفتند و و ثیقه ای هم ندادند یا اگر هم وثیقه ای داده اند به آن میزان نیست که بانک بتواند این وثیقه را به اجرا بگذارد.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: در مورد روغن پالم که مضر بودن و مشکل دار بودنش برای همگان مشخص است باز این فریدون وارد کننده آن بوده است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان