آخرین اخبار

14. بهمن 1395 - 11:35   |   کد مطلب: 26567
نوزدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر شامگاه چهارشنبه با معرفی نفرات برتر در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی همدان پایان یافت.

به گزارش رودآور؛ معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این باره گفت: در تکنوازی و در بخش نواختن نی' پریسا شاهمردی' از همدان دوم شد و 'سجاد خدادادی' از ملایر و 'یاسر کلهر' از نهاوند به طور مشترک سوم شدند.

مجید فروتن افزود: در بخش تنبک 'حسین احمدی نشاط' و 'مبین قادری' هر دو از همدان اول و دوم شدند و 'ابوذر نوروزی' از اسدآباد سوم شد.
وی اضافه کرد: در بخش نواختن دف نیز 'سید محمد حسین کار پسند' ، 'صادق ثنایی' و 'سارا ابراهیمی هر سه از همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.
به گفته وی در بخش آواز نیز 'مهدی طاهری' از تویسرکان اول و 'جواد علیمرادی' از ملایر دوم شد و در نواختن ویلن نیز 'میلاد رضایی' از نهاوند اول شد و 'مهرداد آهنچیان' و 'نگین حیدری' هر دو از همدان دوم و سوم شدند.
وی اظهار کرد: در نواختن تار نیز 'سهیل چهل امیران' و 'یسنا منتظری' هر دو از همدان اول و دوم شدند و 'محمد رضا رسولیان' از همدان و 'مهدی قنبری' از اسدآباد به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
فروتن گفت: در بخش نواختن سه تار نیز 'نادر مبتقا' ،'علی بهرامی' و 'سید محمد علی طوسی هر سه از همدان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش سنتور 'علیرضا سعیدی' از همدان اول ، 'علی مختوم خرم' از همدان و 'مهدی میرزایی آبادی' از ملایر به طور مشترک دوم و 'علی پور اقبالی' از همدان سوم شدند.
وی افزود: در بخش نواختن تنبور 'حسین مومیوند' از نهاوند اول شد، 'مجتبی نوروزی' و 'مصطفی رشیدی مطلق' هر دو از همدان به طور مشنترک مقام دوم را کسب کردند و 'پیمان بیجنوند' از نهاوند سوم شد.
وی ادامه داد: در گروه نوازی نیز گروه تمنا از همدان و همراز از ملایر رتبه اول را بدست آوردند و گروه مستان از نهاوند و آیین از همدان دوم و گروه بیداد از ملایر سوم شد.
فروتن با بیان اینکه ٤٧ تک نواز و ٧ گروه نواز در 2 روز برگزاری جشنواره به رقابت پرداختند اضافه کرد: در این دوره از جشنواره ١١٩ اثر در بخش تک نوازی و ١٥ اثر در بخش گروه نوازی به دبیرخانه ارسال شد که از میان آثار ارسالی ٤٧ اثر در بخش تک نوازی و ٧ اثر در بخش گروه نوازی به جشنواره راه یافتند. 
وی با بیان اینکه از میان آثار گروه نوازی، چهار گروه در بخش سنتی و سه گروه در بخش مقامی رقابت کردند افزود: پنج اثر نیز در رشته پژوهش به جشنواره راه یافته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز گفت: موسیقی سنتی دارای جایگاه ویژه و رفیعی است و موسیقی سنتی ریشه در مذهب، دین ، آیین و فرهنگ ما دارد.
فاضل عبادی افزود: موسیقی سنتی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی؛ تقویت فرهنگ ها و ایجاد روحیه پر از نشاط و شادی در جامعه موثر باشد.
وی با بیان اینکه هنر موسیقی سنتی تلفیقی از دانش ، اندیشه و فطرت خدادادی است گفت: همانگونه که اجرای برنامه های علمی، فرهنگی، و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان از اولویت های این اداره کل است آموزش های فرهنگ موسیقی و معرفی مفاخر این عرصه جهت تقویت این رشته به نسل جوان نیز از اولویت های دیگر بشمار می رود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان