آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 13:10   |   کد مطلب: 27050
در پی اجرای ممنوعیت دستفروشي در پياده‌راه بوعلي همدان، امروز اين مسئله موجب درگیری نیروهای انتظامی و شهرداری با دستفروشان شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، همواره در آستانه نوروز بازار دست‌فروشی داغ می‌شود، اما در این میان ممانعت شهرداری مانع بازارگرمی دست‌فروشان می‌شود در حالی که شب عید بسیاری از خانواده‌ها از این طریق روزگار خود را می‌گذارنند.

با راه‌اندازی پیاده‌راه بوعلی بسیاری از دستفروشان خیابان بوعلی را مرکز فعالیت خود کرده و روزانه بساط خود را در این خیابان پهن می‌کردند که بر این اساس شهرداری بر آن شد برای ساماندهی این موضوع وارد عمل شده و طرحی را اجرایی کند.

از روز گذشته دست‌فروشان موظف شدند در 6 ماه نخست سال از ساعت 22 و در 6 ماه دوم سال از ساعت 21 بساط خود را در این خیابان پهن کنند که گویا آنها به این طرح اعتراض دارند و امروز باز بساط خود را در این خیابان پهن کردند.

امروز پیاده‌راه بوعلی به محل درگیری و مناقشه تبدیل شده بود و علاوه بر نیروهای شهرداری، نیروی انتظامی نیز برای برچیدن دستفروشان از این خیابان وارد عمل شدند به طوری که شنیده‌ها حاکی از این است که به گاز اشک‌آور و تیر هوایی نیز روی آوردند.

با وجود این موضوع بسیاری از دستفروشان همچنان در برابر ممانعت نیروهای شهرداری مقابله می‌کنند و حاضر به ترک خیابان بوعلی و جمع کردن بساط خود نیستند.

یکی از دستفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه 40 نفر از نیروهای شهرداری و انتظامی برای جمع کردن بساط دست فروشان حاضر شدند، گفت: یک مینی‌بوس نیز برای دستفروشانی که مقابله می‌کردند، در محل حضور یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه میدان به خیابان بوعلی بسته شده است، افزود: دو تیر هوایی در این درگیری‌ها شلیک شد و همین باعث شد سر و صدای مردم و دستفروشان دقایقی خیابان بوعلی را فرا گیرد.

این دست‌فروش بیان کرد: در همین حین عده‌ای از آنها اقدام به برچیدن بساط دست فروشان کردند که دستفروشان نیز بیکاری را عامل این موضوع دانستند و خودداری کردند.

آخرین اطلاعات حاکی از آن است که دستفروش‌ها بعد از درگیری دوباره بساط خود را پهن کردند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان