آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 19:20   |   کد مطلب: 27054
رئيس اتاق اصناف استان همدان گفت: مسئله ساماندهي دستفروشان پياده راه بوعلي را دو يا سه ماه پيش در شوراي شهر و شهرداري ها مطرح كرديم.

به گزارش رودآور؛ حمیدرضا فرسایی‌وحید امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طرح جمع‌آوری دستفروشان را حوزه خدمات شهری از ساعت 12 امروز آغاز کرد، اظهار کرد: قرار شده هیچ دستفروش در طول روز در پیاه‌راه بوعلی فعالیت نکند و فقط شب‌ها بساط خود را پهن کنند.

وی با بیان اینکه موافق حضور دستفروش‌ها در روز نیستیم اما مانعی برای فعالیت آنها در شب نیست، ادامه داد: پیاده‌راه برای معرفی بیشتر همدان به عنوان یک شهر تاریخی ساخته شده و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به صرف هزینه 7 میلیارد تومانی برای ایجاد پیاده‌راه تأکید کرد: باید از این فضا برای رونق گردشگری استفاده شود.

وی افزود: درست نیست که تمام طول پیاده‌راه در مدت روز و شب در اختیار دستفروش‌ها قرار گیرد چراکه اصناف نیز حقی دارند و با توجه به پرداخت مالیات و عوارض از سوی آنها، باید زمینه کسب و کار نیز مهیا باشد.

فرسایی‌وحید با تاکید بر اینکه اتاق اصناف متولی دستفروش‌ها و پیگیری مسائل مربوط به آنها نیست، بیان کرد: شهرداری وظیفه دارد با هرگونه مزاحمت در معابر و ایجاد سد معبر برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه از مدیریت شهری انتظار است که دست‌فروش‌ها را ساماندهی کند، تصریح کرد: ما حذف دنبال حذف دستفروش‌ها نیستیم اما باید ساماندهی شوند.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه مسئله ساماندهی دست‌فروش‌های پیاده‌راه بوعلی را سه ماه پیش در شورای شهر و شهرداری مطرح کردیم، ادامه داد: اصناف نیز یک سال منتظر شب عید هستند تا بخشی از بدهی و مشکلات خود را رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف به صورت قانونمند فعالیت می‌کنند اما دست‌فروش‌ها اینگونه نیستند، افزود: دستفروش مالیات، عوارض و... به شهرداری پرداخت نمی‌کند.

فرسایی‌وحید با تاکید بر اینکه اگر مدیریت شهری بتواند در اسفندماه ساماندهی دستفروش‌ها را انجام دهد، اعتماد اصناف را به خود جلب کرده و اصناف برای اجرای پیاده‌راه‌های بعدی همکاری خواهند کرد، ادامه داد: ساماندهی دست‌فروش‌ها امروز آزمونی برای خدمات شهری همدان است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان