آخرین اخبار

14. اسفند 1396 - 0:52   |   کد مطلب: 27063
یک بانوی کارآفرین تویسرکانی برای تأمین خرج و مخارج زندگی به همراه خانواده خود دست به پخت شیرینی خانگی و فروش آن در بازار زده است و این روزها برای سه نفر دیگر هم به اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، صدای پای عمو نوروز کم کم به گوش می رسد و بانوان خوش سلیقه تویسرکانی دست به پخت شیریی خانگی زده اند و اما در این میان هستند بانوانی که با تکیه بر بازوان و هنر خود، دست به کارآفرینی زده اند و از هنر پخت شیرینی پزی، برای خانواده یشان درامدزایی می کنند.

در این میان به سراغ معصومه الوندی یکی از این بانوان موفق می رویم او شیرینی های خانگی خود را با عنوان "مادر خوب" به بازار عرضه می کند و دو فرزند و یکی از اقوام خود  نیز اشتغالزایی کرده است.

این بانوی هنرمند تویسرکانی سه سالی می شود که دست به پخت شیرینی برای همراهی با دیگر اعضای خانواده و تأمین خرج و مخارجشان زده و این گونه اقتصاد مقاومتی را معنا کرده است.

او می گوید که برای تزئین شیرینی ها  یا به گفته تویسرکانی ها قنج شیرینی از انگشتانه شانه چنگال استفاده می کند و مواد اولیه شیرنی هایش تخم مرغ، هل، زنجفیل، نارگیل، بادام، گردو، مواد اولیه آرد برنج، روغن، شکر، آرد نخو، گلاب و آرد سفید است.

زنجفیلی، شکری، نخودی، پادرازی، برنجی، نارگیلی و گردویی از جمله اسامی شیرینی های دست پخت الوندی است.

او می گوید که برای تزئین یا به گفته تویسرکانی ها قنج شیرینی ها از انگشتانه شانه چنگال استفاده می کند و مواد اولیه شیرنی هایش تخم مرغ، هل، زنجفیل، نارگیل، بادام، گردو، مواد اولیه آرد برنج، روغن، شکر، آرد نخو، گلاب و آرد سفید است.
سه سال شروع کردم.

زنجفیلی، شکری، نخودی، پادرازی، برنجی، نارگیلی و گردویی از جمله اسامی شیرینی های دست پخت الوندی است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان