آخرین اخبار

18. اسفند 1395 - 21:55   |   کد مطلب: 27259
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های دانش‌بنیان همدان:
موضوع دانش‌بنیانی اولویت استانداری همدان نیست
رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنيان استان همدان گفت: مسوولان شركت‌هاي دانش‌بنيان در چهار سال گذشته یک بار با استاندار همدان ديدار نداشتند و حمایت جدی از آنها نشده است به طوري كه موضوع دانش‌بنیانی اولویت استانداری همدان نیست.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حمید بادامی‌نژاد ظهر امروز در دومین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان با اشاره به ایجاد 50 شرکت دانش‌بنیان در استان همدان اظهار کرد: در کشور قوانین خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وضع شده است.

وی افزود: با وجود این قوانین خوب، اما شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلاتی نیز دارند که یکی از اصلی‌ترین آنها تسهیلات داده شده به این شرکت‌هاست.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان با اشاره به اینکه برخی نگاه‌های سلیقه‌ای و ممیزدار در ارزیابی محصولات شرکت‌های دانش بنیان مشکلاتی ایجاد می‌کند، ادامه داد: مشکل دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان عدم حمایت مسؤولان استانی است.

وی اظهار کرد: مسوولان شرکت‌های دانش‌بنیان در چهار سال گذشته یک بار با استاندار دیدار نداشتند و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان نشده است به نحوی که موضوع دانش‌بنیانی اولویت استانداری همدان نیست.

بادامی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان در خارج استان فعالیت می‌کند و در استان جدی گرفته نشدند، ادامه داد: مشکل دیگر عدم فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: وقتی شرکت‌های دانش بنیان نتوانند محصولات خود را بفروشند نمی‌توانند واحد تحقیق و توسعه راه‌اندازی کرده و با محصولات خارجی رقابت کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان یکی دیگر از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را کمبود منابع دانست و با بیان اینکه روند بسیار کند صندوق نوآوری و شکوفایی برای این شرکت‌ها مشکل ایجاد کرده است، تصریح کرد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری یکی از پیشنهاد‌ها در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان که وام برای آنها مصوب شده از شیراز، کرمانشاه و ... منابع جذب می‌کنند، ادامه داد: باید شتاب‌دهنده‌های خصوصی در ایجاد شود تا از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان