آخرین اخبار

24. خرداد 1396 - 5:28   |   کد مطلب: 28984
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرمان «آتش به اختیار» حس مسوولیت‌پذيري دانشجویان را بیشتر می‌کند.

به گزارش رودآور؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص اهمیت مقوله «آتش به اختیار» که مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مطرح کردند، اظهار کرد: «آتش به اختیار» در واقع زنده کردن حس مسوولیت در بین همه افراد به ویژه فضای دانشجویی است زیرا فضای دانشجویی فضایی پویا، نقد و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه جوانان در دانشگاه فعال هستند و هرگاه به جوانان و دانشجویان اعتماد کردیم موفق شدیم، افزود: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم در بسیاری از موارد می‌توانند وارد کار شوند زیرا دستگاه‌های اجرایی ممکن است در اولویت‌بندی کارها دچار اختلالاتی شوند که می‌طلبد جوانان در این زمینه وارد شوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقوله «آتش به اختیار» که از سوی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مطرح شد، به معنای این است که حس مسوولیت را در بین دانشجویان بیشتر کنیم، با وجود اینکه خیلی مواقع همه امور را به شخصیت‌ها و وزرا محول می‌کردیم، امروز دانشجویان می‌توانند در مسائلی که خلأ وجود دارد  با حس مسوولیت و با اندیشه و فکر خودشان این کار را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسوولان ممکن است نتوانند مسوولیت خود را انجام دهند، تصریح کرد: انجام سند 2030 اقدام عجولانه و ناپسندی بود که فرهنگ، تمدن و آموزش ما را زیر سوال می‌برد و این گونه اقدامات دولتی باعث شد، مقام عظمای ولایت دستور دهند دانشجویان خودشان آتش به اختیار وظایف خود را انجام دهند و در توسعه فضای فرهنگی کار خود را بیش از گذشته داشته باشند.

آزادیخواه ضرورت‌های کنونی جامعه در این برهه زمانی را یکی از دلایل پرداختن مقام معظم رهبری به مقوله «آتش به اختیار» دانست و افزود: جوانان و دانشجویان با روحیه انقلابی و پویایی می‌توانند دست به کار شده و خود در عرصه عمل دغدغه‌مند گام بردارند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان