آخرین اخبار

17. تير 1396 - 16:42   |   کد مطلب: 29411
غار عليصدر بعد از ماجراي خلع يد و گمانه‌زني‌هاي بسيار در مورد آن در دوراهي قرار گرفته و معلوم نيست كه بالاخره مالك آن كيست؟!

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، دو روز گذشته خبری توسط محمدعلی پورمختار نماینده شهرستان‎های بهار و کبودراهنگ در مجلس در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «حکم خلع ید شرکت سیاحتی علیصدر صادر شد و این غار در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت».

پورمختار با بیان اینکه شرکت علیصدر باید 23 میلیارد تومان به بیت‌المال باز پس دهد، گفت: اگر رأی صادر شود، به سمت اجرا می‌رود اما قبل از این موضوع، سازمان میراث فرهنگی خود خلع ید شرکت علیصدر را به سازمان میراث فرهنگی استان ابلاغ کرده است.

در همین ارتباط علی مالمیر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز طی اظهاراتی از این واگذاری استقبال کرد، اما برخلاف اظهارات پورمختار که مدعی شده بود «خلع ید علیصدر به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شده است»، گفت: «هنوز مکاتبه‌ای در مورد واگذاری صورت نگرفته است».

حمیدرضا یاری مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز با بیان اینکه اعلام اتمام کار شرکت علیصدر و واگذاری آن به میراث فرهنگی به جز ایجاد بحران برای این شرکت کاری از پیش نمی‌برد، اظهار داشت: خلع ید شرکت علیصدر را تکذیب می‌کنم و پیگیری کار از مراجع قانونی برای علیصدر محفوظ است.

تمام این مباحث در شرایطی مطرح می‌شود که چندی است موضوع غارعلیصدر به صورت جنجالی در صدر اخبار قرار گرفت و اکنون با فراز و نشیب‌هایی رسیدگی به آن، فرایند قانونی خود را طی می‌کند.

موضوعی که به یک دغدغه تبدیل شده؛ این است که وقتی روند قانونی این کار در حال انجام است و به طور حتم نتیجه‌ای که باید حاصل شود بعد از اتمام کار مطرح خواهد شد، دیگر چه نیازی است به این همه سر و صدا؟!

فارغ از همه این جنجال‌ها، باید پرسید آیا در فصل گردشگری همدان نیاز بود که این موضوع رسانه‌ای شود؟ آیا این خبر در کاهش انگیزه شرکت سیاحتی علیصدر تأثیرگذار نخواهد بود؟ آیا این مطلب در روند کاهش تعداد گردشگران همدان تأثیر منفی نخواهد گذاشت؟

برخی معتقدند غار علیصدر در تمام دوران‌ها به حیات خلوت مدیران ارشد استان تبدیل شده و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که طرح موضوع خلع ید غار بیشتر یک بازی سیاسی و با هدف تسویه حساب‌ شخصی است.

نگارنده در این مجال به دنبال بررسی این موضوع نیست اما بر این مهم اذعان دارد که پرونده غار در دیوان محاسبات در حال رسیدگی است و باید منتظر اعلام حکم قطعی و رسمی آن از سوی این مرجع بود و طرح گاه و بی‌گاه مسأله و به حاشیه رفتن گردشگری استان در پشت سایه کشمکش‌های طرفین غارعلیصدر، به نفع استان همدان نخواهد بود.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان