آخرین اخبار

19. تير 1396 - 13:40   |   کد مطلب: 29452
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان همدان خبر داد
شناسايي 22 فروشگاه پوشاك متعارف در همدان
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان همدان از شناسايي 22 فروشگاه البسه و پوشاك متعارف متناسب با حجاب و عفاف در همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، داوود ابوترابی ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه هر سال به نام روز حجاب و عفاف و برنامه‌هایی که در طول یک هفته به همین مناسبت برگزار می‌شود، اظهار کرد: 21 تیرماه سال 1315 سالروز واقعه اسفناک حمله رژیم پهلوی به مسجد گوهرشاد و شهادت تعداد بسیاری از مسلمان در این روز است.

وی با تاکید به اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید دغدغه حجاب و عفاف را داشته باشند، گفت: خوشبختانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان برنامه‌‌هایی را برای این منظور در برنامه دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف با همکاری اتاق اصناف از جمله برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، افزود: 22 فروشگاه البسه و پوشاک متعارف متناسب با حجاب و عفاف شناسایی شده که افراد می‌توانند برای خرید به این فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید به انجام کار فرهنگی دارد، گفت: کار فرهنگی ذیل سایر امور نیست و می‌طلبد تمام برنامه‌ریزی‌ها با پیش‌نویس فرهنگی انجام شود که اگر این موضوع مورد توجه بود آنچنان تفاوت دهه 60 و حال نبود.

ابوترابی با بیان اینکه نگرانیم چرا پوشش در سطح جامعه مناسب نیست و سال به سال برخی افراد به صورت افراطی به بی‌حجابی هجوم می‌آورند، افزود: شاید اگر بخواهیم در بازار یک مانتوی مناسب بخریم قیمت بالایی داشته باشد اما مانتوهای جلوباز و پشت‌نویس به قیمت پایینی به فروش می‌رسد و در واقع مسئله این است که متاسفانه روی بی‌حجابی در جامعه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تاکید به اینکه دستگاه‌‌ها و دست‌اندرکاران پوشاک و البسه باید با هم‌افزایی بیشتر کالایی را در اختیار مردم قرار دهند که مناسب شهر و متناسب با معیشت اقتصادی مردم باشد، گفت: مسئولان و اقشار مختلف مردم باید در این زمینه تلاش کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری هر برنامه کمیته امر به معروف و نهی از منکر را نیز تشکیل می‌دهد که برای نمونه می‌توان به تشکیل کمیته امر به معروف و نهی از منکر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همه ساله نمایشگاه ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود و همدان جزو پنج استان است که به صورت مرتب این نمایشگاه را برگزار می‌کند، افزود: برای کسب موفقیت در فرهنگ حجاب و عفاف باید از امروز به فکر بود و اعتبارات خوبی را نیز برای این منظور در نظر گرفت.

ابوترابی افزود:‌ متاسفانه امروزه برخی از خانواده‌ها تحت تاثیر ماهواره، اینترنت،کانال‌های تلگرامی در موبایل و... هستند و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان