آخرین اخبار

19. تير 1396 - 20:08   |   کد مطلب: 29455
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:
پیک بار برق استان همدان به ۶۵۰ مگاوات رسید
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر پیک بار استان ۶۴۷ مگاوات است، گفت: ۱۴ تیرماه همزمان با افزایش پیک بار کشور پیک بار استان نیز به ۶۵۰ مگاوات رسید.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، حاجی‌رضا تیموری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی در این ایام میزان پیک بار کشور و به تبع آن استان همدان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۴ تیرماه همزمان با افزایش پیک بار کشور پیک بار استان نیز به ۶۵۰ مگاوات رسید، افزود: در حال حاضر پیک بار استان ۶۴۷ مگاوات است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۳۳ مگاوات بوده رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته بالاترین پیک بار استان در مرداد ماه اتفاق افتاده بود، گفت:امسال با توجه به افزایش دما و در پی آن افزایش مصرف مشترکین به نظر می‌رسد پیک بار استان در روزهای جاری باشد بنابراین رعایت مصرف و تعادل بار برای پایداری برق مستمر الزامی است که با مشارکت و همراهی مردم استان امکانپذیر است.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف برق عنوان کرد: لازمه عبور از پیک بار اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی در تمام تعرفه‌ها از قبیل خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری است.

تیموری با اشاره به پیک بار استان در سه ماهه اول سال جاری افزود: در سال جاری پیک مصرف انرژی در فروردین ماه ۱۰ درصد رشد منفی و در اردیبهشت و خرداد ماه به ترتیب ۲ و ۶ درصد رشد مثبت داشته است.

وی با بیان اینکه علت رشد منفی فروردین ماه افزایش بارندگی‌ها و کاهش مصرف انرژی توسط چاه‌های آب کشاورزی بوده است، ادامه داد: در ۱۵ روزه اول تیر ماه شاهد رشد ۳ درصد در پیک بار مصرف استان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهارداشت: در صورت افزایش نسبی دما در نیمه دوم تیر ماه استان افزایش پیک مصرف استان تا ۶۸۰ مگاوات دور از انتظار نیست که در این صورت شاهد رشد ۶.۶ درصد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اقدامات شرکت توزیع استان و همراهی واحدهای صنعتی، ادارات و کشاورزان استان و تمهیدات  خوب مشترکین خانگی امیدواریم از پیک بار تابستان امسال نیز به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان