آخرین اخبار

21. تير 1396 - 15:44   |   کد مطلب: 29487
نماینده مردم تهران در مجلس اظهاراتی علیه روحانیون را مطرح کرد که با واکنش ذوالنور و فراکسیون روحانیت مواجه شد و سبب شد تا کواکبیان عذرخواهی کند.

به گزارش رودآور به نقل  تهران نیوز ، مصطفی کواکبیان که مخالف دوم لایحه سه فوریتی توقف توتال بود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: کشور حالت اضطراری ندارد که بخواهیم بگوییم نیاز به طرح سه فوریتی نیاز است.

وی گفت: خود طراحان این طرح هم یقین دارند که طرحشان تصویب نمی‌شود. این برای ثبت در تاریخ نیست. طرح لایحه سه فوریتی به دلیل چوب چرخ گذاشتن لای چرخ کشور است. این‌ها دوست ندارند که کشور پیشرفت کند. وقتی لیست را دیدم، فکر کردم چون فراکسیون روحانیت این طرح را امضا کرده است حتما تمام آقایان روحانی تخصص نفتی دارند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام ذوالنور و بسیاری از نمایندگان مجلس به سخنان کواکبیان اعتراض کردند و از بی‌احترامی وی ناراحت شدند که سبب توقف سخنرانی کواکبیان برای دقایقی شدند.

کواکبیان پس از آرام شدن جو مجلس تاکید کرد: من احساس نگرانی کردم. من کلی بحث کردم و از هیچ شخصی هم اسم نیاوردم. آقای ذوالنور! اگر توهین کنی ما هم بلدیم. برو سر جایت بشین.

این گزارش حاکی است، مطهری که جو مجلس را متشنج دید، خطاب به کواکبیان گفت: تشخیص ماده ۷۹ با مجلس است و شما نظرتان و دلیل مخالفتتان را بفرمایید.

مطهری که در حال آرام کردن جو مجلس بود، وقت را به یکی از روحانیون عضو فراکسیون روحانیت داد تا از جامعه روحانیت دفاع کند.

حجت‌الاسلام پژمانفر به نمایندگی از سایر روحانیون در تذکر ماده ۷۹ تصریح کرد: آقای کواکبیان! شما اگر نگاهی به گذشنه مجلس می‌کردید، آن چیزی که سبب شد ما توانستیم بسیاری از مسائل را پیش ببریم همین روحانیت بود.

وی ادامه داد: شهدای روحانیت و حضور روحانیت در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب مشخص هستند. امضای روحانیت در هیچ قرارداد ننگینی را نمی‌بینید و این نشانه تعهد و تخصص روحانیت است.

حجت‌الاسلام پژمانفر عنوان کرد: برخی با کنار زدن روحانیت، قصد پیش بردن کارهایشان در کشور را دارند. آقای کواکبیان! روحانیون از جمله حجت‌الاسلام آزادی خواه کارشناس ویژه در پارس جنوبی در سال ۸۱ بودند. محض اطلاعتان عرض کردم. شما چه‌قدر تخصص دارید؟

وی خطاب به رئیس گفت: آقای مطهری! با این رفتاری که بعضی از افراد در مجلس دارند و توهین به روحانیت و افراد سیاسی می‌کنند باید برخورد شود. افراد باید بدانند که روحانیت هراس ندارد و حضورش در مسائل مختلف سنجیده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر بیان داشت: آقای مازنی هم که روحانی است، با طرح سه فوریتی مخالفت کردند اما مشکل شما با روحانیونی است که به شما باج نمی‌دهند.

مطهری گفت: سابقه کواکبیان در دوستی با روحانیت مشخص است اما سخن ایشان نسنجیده بود.

کواکبیان که یک دقیقه وقت داشت تاکید کرد: من کوچک‌ترین جسارتی به روحانیت نداشتم و منظورم چیز دیگری بود. ما اگر بتوانیم یک دلار هم به مملکت تزریق کنیم، به نفع افراد ارادتمند به جامعه روحانیت است. باید کشورهای مختلف را تشویق به سرمایه‌گذاری در مملکت کنیم.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، در پایان به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن امضاکنندگان طرح سه فوریتی توقف قرارداد توتال، این طرح به رای‌گیری گذاشته نشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان