آخرین اخبار

25. شهريور 1396 - 0:45   |   کد مطلب: 30481
طرح عمرانی محور همدان ـ تویسرکان ـ سرکان بیش از 10 سال است که کلنگ ساخت آن زده شده و در این سال ها تنها خاک خورده است و بس و معلوم نیست زمان افتتاح و بهره برداری آن چه وقت است، شاید وقت گل دادن نی!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ یکی از اصول ترین حقوق مردم رسیدگی به مطالبات آنان به ویژه در زمینه زیرساخت های اساسی همچون راه ها است.

تصاویر پیش رو مربوط به پل کمر بندی شهر سرکان از توابع تویسرکان  است که به علت نبود اعتبار لازم،  ادامه عملیات این پروژه  و جاده کمر بندی سرکان به طول حدود 1200 متر متوقف شده است و همچنین خوانندگان خوب رودآور می توانند برای مشاهده فیلم مربوط اینجا کلیک نمایند.

ساخت و راه اندازی جاده کمربندی و این پل، ترافیک شهر سرکان را روان می کند و از طرفی خودروهایی که به همدان، تویسرکان  و دهستان های کرزان رود و خرمرود و بلعکس تردد  می کنند به این مسیر هدایت می شوند و بخشی از مشکلات شهر سرکان مرتفع می شود.

آنچه مردم می خواهند آن است تا مسئولان کشوری، استانی وشهری تدابیر لازم را به صورت جدی برای انجام این طرح بیاندیشند.

می گویند پروژه همدان ـ تویسرکان ـ سرکان  برای افتتاح و بهره برداری به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با این اوصاف و پولی که همچنان می گویند در خزانه نیست، شاید به این زودی ها به بهره برداری نرسد

شروع این پروژه از میدان جانبازان شهر سرکان است و امتداد آن تا میدان امام حسین(ع) که منتهی به ابتدای روستای باباپیر است، می رسد.

از آنجا که هزینه ساخت این پروژه بالا است، هیچ گونه فعالیتی در سه سال گذشته برای روند ساخت آن انجام شده و در حقیقت ادامه ساخت پروژه متوقف شده است.

بختیاری یکی از شهروندان سرکانی است و او هنوز نمی داند گه چرا عملیاتی شدن جاده ای به این مهمی متوقف شده است، در حالی که با بهره برداری از این پروژه با توجه به ظرفیت های طبیعی و گردشگری و به ویژه برخورداری از باغات پر میوه و سرسبز بودن، می تواند تنگلری برای رشد اقتصادی شهر شود.

او از مسئولان می خواهد تا یا علت توقف پرژه را شفاف سازی کنند و یا اینکه به اصلاح زودتر دست بجنبانند و آستین های همت را برای اتمام پروژه بالا بزنند.

بختیاری ادامه داد: سه میلیارد تومان پول برای اتمام این طرح، هزینه زیادی است و شاید شهرداری تویسرکان از تأمین آن عاجز باشد و اینجاست که دیگر مسئولان متولی می توانند پای کار بیایند و کمک کار شهرداری شوند.

چندی پیش هم در خبرگزاری ها از شهردار سرکان آمده بود که در دو سال اخیر پروژه تخصیص اعتبار نداشته است.

او همچنین گفته بود: "خدماتی که این پروژه قرار است ارائه کند، برای خارج از شهرستان است و قرار است به راه دسترسی همدان ـ تویسرکان ـ سرکان ـ گنجنامه باشد، که باید از همین محل نیز تأمین اعتبار شود.

حمزه با بیان اینکه با منابع محدود شهرداری بعید است پروژه به این زودی نتیجه‌بخش باشد، افزود: بخشی از اعتبار شهرداری هم از منابع دولتی است که اعتبار این پروژه نیز باید از همان محل اعتبار شهرداری تأمین شود."

به گزارش رودآور، امید است که مسئولان بالادستی چاره ای برای پاسخگویی به مطالبات مردمی به ویژه در تکمیل هرچه سریعتر این پروژه بیاندیشند تا مردم از عملکرد آنان دلسرد نشوند و نگویند که افتتاح جاده کمربندی سرکان وقت گل نی است!

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان