آخرین اخبار

18. آذر 1396 - 22:27   |   کد مطلب: 31856
با تأکید بر اینکه اقدام اخیر ترامپ ادامه سناریوی ناامن سازی منظقه غرب آسیا برای اهداف چندگانه استکبار است، گفت: با این حال جریان غربگرای ایران، در بازی جدید امریکا به طور معمول سکوت می کند، تا ببنید بازی به کدام طرف می رود، اگر امریکا پیروز شد در آن طرف قرار می گیرد و شروع به کوبیدن داخلی ها می کند و اگر گروه های مقاومت را نزدیک به پیروز شدن ببیند، می گوید ما با شما بودیم و هم عقیده.

«محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در واکنش به اظهارت ترامپ درباره قدس شریف، گفت: در تبلیغات انتخاباتی تمام رؤسای جمهوری قبلی امریکا، از جمله کلینتون، بوش و  شاهد هستیم که چنین قولی را به مردم داده بودند و این روزها ترامپ گفته که آنان قولشان را عملی نکردند، ولی من این قول را عملی کردم.

اقدام اخیر ترامپ ادامه سناریوی ناامن سازی منظقه غرب آسیا برای اهداف چندگانه استکبار است

وی اظهار کرد: در واقع این اقدام ترامپ ادامه سناریوی ناامن سازی منظقه غرب آسیا برای اهداف چندگانه استکبار است که از جمله آن ها درگیر کردن کشورهای اسلامی با هم، کشتار مسلمانان، فروش تسلیحات اروپا و امریکا برای گرداندن چرخ های اقتصادی خودشان و در کنار این ها ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب صهیونیستی است.

چماق داعش به اهداف چندگانه امریکا جواب نداد/امریکایی ها با فتنه اقلیم کردستان هم راهی از پیش نبردند

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: امریکایی ها در سال های اخیر در ابتدا آمدند در قالب جنگ نیابتی داعش را ایجاد کردند و حتی گفتند که داعش دست کم 30 سال طول می کشد تا از بین برود، اما اقدام آن ها در کمتر از 6 سال دفع شد، یعنی چماق داعش به اهداف چندگانه امریکا جواب نداد و امریکا در اینجا شکست خورد.

قاسمی تصریح کرد: بعد از نابودی داعش، امریکایی ها به دنبال روشن کردن آتش در اقلیم کردستان عراق بودند که ادامه سناریوی ناامن سازی منطقه، درگیر کردن مسلمانان باهم و از بین بردن ظرفیت و قدرت مسلمان بودند تا با  برنامه ای شوم دیگر، آن آتش فتنه ای را که در سوریه به پا کرده بودند و به دست مدافعان حرم در حال خاموشی بود را در جایی دیگری روشن کنند و با درگیر کردن کشورهای عراق، ایران، سوریه و ترکیه در یک جنگ ناخواسته دیگر، کشورهای اسلامی را درگیر کند که موفق نشدند.

با درایت حزب الله لبنان ماجرای به هم ریختن لبنان که با دعوت سعد حریزی به عربستان شروع شد، ناکام ماند

وی عنوان کرد: ادامه سناریوی امریکایی را با دعوت سعد حریری به ریاض و برنامه ای که برای ناامن سازی لبنان در نظر گرفته بودند مشاهده می کنیم، به طوری که آنان می خواستند لبنان را مدتی به هم بریزند و از این طریق مجدد اهداف خودشان را دنبال کنند و در آنجا هم باز با درایتی که هم دولت لبنان و هم شیخ حسن نصرالله نشان دادند ناکام ماندند.

اعلام قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم اشغالگر اسرائیل، بهانه جدیدی برای ادامه سناریوی ناامن سازی منطقه

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: به نظر می رسد لاوی صهیونیست به این نتیجه رسیده است که حالا که دیگر در ایجاد ناامنی سازی ها سوریه، اقلیم کردستان عراق و لبنان شکست خورده اند، باید به یک بهانه ای سنارویی جدیدی را شروع کنند که اعلام قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی این بهانه است.

به جان هم انداختن مسلمانان برای فروش سلاح های امریکایی است

قاسمی در ادامه گفت: در کنار این مطلب، امریکایی ها به دنبال ایجاد ناامنی و درگیر کشورهای اسلامی با هم است که گویا ترین مثال آن است که هم اینک با سیاست های پیچیده اتاق های فکر لاوی صهیونیست و استکبار جهانی کشوری همچون عربستان که به مجری طرح های امریکا در منطقه تبدیل شده است، روزی چندین میلیون بشکه نفت مسلمانان را که سرمایه مسلمانان است می فروشد و با پول این نفت، سلاح های امریکایی و اروپایی خریداری می شود و بدین ترتیب امریکاییان و اروپاییان با فروش سلاح هایشان هم اقتصادشان را می چرخانند و قدرت اقتصادی هایشان بالا می رود و هم با این سلاح های دشمن دو کشور اسلامی یمن و سوریه را را نابود می کنند.

زیرساخت های دوکشور مسلمان یمن و سوریه با پول نفت عربستان و سلاح امریکا و اروپا نابود شده است

وی افزود: زیرساخت های این دو کشور مسلمان از بین رفته است، دو کشوری که عرب هستند و برادر کشورهای عربی دیگر از جمله عربستان، کویت، قطر و امارات، بنابراین مشاهده می کنیم که به دست خود مسلمانان زیرساخت های اسلامی درحال از بین رفتن است، طبیعی است این کشورها برای بازسازی و حل مشکلاتی که درآیند دارند، دوباره وابستگی شان بیشتر می شود به همان قدرت هایی که روزگاری اسلحه دادند که تا کشورشان را دشمنان تخریب کنند، دوباره همان قدرت ها بیایند در قالب بازسازی وارد شوند و در نهایت این استکبار، استثمار و استعمار به اشکال مختلف در کشورهای اسلامی ادامه پیدا می کند.

مشهود شکست های امریکا، در سناریوی های متعدد ناامن سازی منطقه در سال های اخیر
این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: درطی سال های گذشته امریکایی ها اهدافی را که در اکثر جبهه ها در منطقه داشتند، محقق نشده و به شکست منتهی شده است، از جمله اینکه آن هامی خواستند که حزب الله لبنان را خلع سلاح کنند و با وجودی که بارها این موضوع را اعلام کردند، اما نه تنها چنین اتفاقی نیافتاد، بلکه حزب الله لبنان به مراتب قوی تر شد.

قاسمی تصریح کرد: امریکایی ها به دنبال تجزیه و سقوط دولت بشار اسد و از بین بردن جبهه مقاومت بودند که این اتفاق نیافتاد و یا اینکه می خواستند ناامنی را به مرزهای ایران بکشانند و از این طریق فشارهای سیاسی خود را برای تحمیل گفته هایشان بالاببرند، تا جایی که با ایجاد اسراییلی کوچک در اقلیم کردستان این خواسته شوم خود را محقق کنند، اما در هیچ کدام از از این اهدافی که داشتند توفیقی پیدا نکردند.

وی گفت: امریکایی ها در همان 6 فروردین سال 1394 که به محمدبن سلمان دستور دادند به یمن حمله کند، حداکثر زمانی که پیش بینی کرده بودند کار یمن تمام می شود، 6 ماه بود، اما نزدیک به سه سال است که یمن جانانه مقاومت می کند و خود امریکایی ها هم از شکست یمن ناامید شده اند.

بازی خطرناکی که ترامپ شروع کرده، با مقاومت میلیونی مردم منطقه مواجه می شود و شکست می خورد

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: امریکا در جبهه عراق، سوریه و مقاومت، در خلع سلاح حزب الله لبنان، در شکست یمن، در موضوع اقلیم کردستان عراق، در ناامن سازی لبنان و در همه این جبهه ها تیرش به سنگ خورده و شکست را چشیده است، بدون تردید ترامپ در این بازی جدید و خطرناکی هم که شروع کرده، با مقاومت میلیونی مردم منطقه مواجه می شود و به طور حتم به یاری خدا تیر دیگر امریکایی ها باز هم به سنگ می خورد و توفیقی برای جبهه استکبار نخواهد داشت.

جریان غربگرایی در ایران، بسترسازی برای بازگشت امریکا است

قاسمی در ادامه درباره واکنش برخی داخلی ها و سکوت معنادار آنان در برابر مواضع مستکبرانه امریکاییان، عنوان کرد: ما از ابتدای انقلاب تاکنون یک جریان غرب گرایی داشتیم و به تعبیر ساده تر جریانی که بسترساز برای بازگشت امریکا بوده است.

وی تصریح کرد: این جریان از دولت موقت بازرگان شروع شد، اختلاف نظرهایی که بازرگان با امام خمینی(ره) داشت، بعد دولت بنی صدر، بعد همین طور تا در خرداد 76 در قالب جریان اصلاح طلبی، این جریان هنوز ادامه دارد و هست، جریانی که به دستور جان کری کشتی کمک های ایران را که دارو و پزشک است از ساحل یمن باز می گرداند.

 جریانی خاص در ایران با نگاه غرب دوستی، اروپا و امریکا را قبله گاه و الگوی خودش می داند

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: یا اینکه به طور مثال در نیجریه طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی به رگبار بسته می شوند و ده ها هزار نفر از آنان به شهادت می رسند، هیچ گاه این جریان نیامدند تسلیت بگویند، اما آن طرف شاهد هستیم همین جریان برای صدو چند نفر فرانسوی که نصف بیشتر آنان مست بودند و در یک باشگاه توسط داعش به رگبار بسته می شوند، پشت سرهم نامه تسلیت  که به رییس جمهور فرانسه ارسال می کنند و در مقابل سفارت فرانسه شمع روشن.

قاسمی تصریح کرد: این همان نگاه غرب دوستی و غربگرایی این جریان در داخل کشور است که متأسفانه اروپا و امریکا را قبله گاه و الگوی خودش می داند، یعنی اگر شیعیان نیجیریه چون سیاه پوست هستند و فرانسوی نیستند،  کشته شوند پیام تسلیتی برای این کشور نمی رود، اما یک سفید پوست فرانسوی چون مورد پسند و الگوی آنان است، بلافاصله عکس العمل نشان می دهند.

جریان سیاسی غربگرا در ایران هیچ گاه شعار مرگ بر امریکا را محکم نگفته است/جریان غرب دوست در کشور به اندازه خوشحالی یک بازی فوتبال برای نابودی داعش خوشحال نشدند!

وی عنوان کرد: همان طوری که هیچ گاه از طرف این جریان سیاسی شعار محکم مرگ بر امریکا گفته نشده است، ما از طرف این جریان سیاسی چیزی به اسم شهدای مدافع حرم نمی توانیم ببینیم، از طرف این جریان سیاسی حضور در تشییع پیکر شهید حججی تحریم می شود و می گویند که شما حضور پیدا نکنید، چون شهید حججی برای ما هزینه ساز شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: یک چنین جریانی در طول 39 سال گذشته بوده است، بنابراین مشاهده می کنیم که بزرگترین، خطرناکترین و وحشی ترین گروه تروریستی دنیا یعنی داعش توسط مدافعان حرم نابود می شود، ولی نفسی از اینان بیرون نمی آید و حتی به اندازه خوشحالی یک بازی فوتبال هم عکس العمل نشان نمی دهند.

قاسمی تأکید کرد: این همان ناجوان مردی، امریکادوستی و غربگرایی این جریان است که در این گونه موضوعات به راحتی می توان مشاهده کرد و این روزها در چنین شرایطی که ترامپ هم این موضوع را اعلام کرده، از آنجا که برخی از این آقایان در نشست داووس به صراحت گفتند رسمی بودن یا غیررسمی بودن اسرائیل به ما ربطی ندارد، چون مرزهای اسرائیل از ما دور است، مشخص شده که این جریان حتی اندیشه امام راحل(ره) که آرمان فلسطین است را به راحتی کنار می گذارد.

جریان امریکا دوست منتظر می ماند، اگر شرایط به نفع جبهه مقاومت شد، بلافاصله غنیمت خواری می کند

وی تصریح کرد: پس طبیعی است که این جریان در قضیه اخیر و موضع ترامپ چندان حرفی برای گفتن ندارد، ممکن است در حد یک مصاحبه دیپلماتیک بسیار ضعیف و دو پهلو باشد، اما بیشتر منتظر می ماند تا شرایط را بسنجد، اگر شرایط به نفع جبهه مقاومت و گروه های اسلامی وضد صهیونیست بود و آنان پیروز شدند، بلافاصله می آید غنیمت خواری می کند، دقیقاً مشابه همین پیروزی بر داعش، چرا که این جریان در شروع مبارزه در شام به طور کامل مخالف حضور حضور مدافع حرم بودند که نباید آنجا باشند! اما زمانی که مقاومت پیروز شد، با نهایت ناجوانمردی و گستاخی آمدند گفتند ما هم بودیم در صورتی که در واقعیت نبودند، چون پیروز شده بودیم این ها خودشان را شریک حساب کردند.

جریان سیاسی غرب گرا در ایران، در مواجه با بازی جدید امریکا سکوت می کند تا در صورت پیروزی امریکا داخلی ها را تخریب کند

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: این جریان امریکا دوست، به نوعی امریکایی ها در بازی جدید امریکا به طور معمول سکوت می کند، تا ببنید بازی به کدام طرف می رود، اگر امریکا پیروز شد در آن طرف قرار می گیرد و شروع به کوبیدن داخلی ها می کند و اگر گروه های مقاومت را نزدیک به پیروز شدن ببیند، با این طرف اعلام دوستی می کند و می گوید ما با شما بودیم و هم عقیده، اما خوشبختانه این مسئله  به خوبی برای ملت عزیز ما روشن شده است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان