آخرین اخبار

26. آذر 1396 - 0:26   |   کد مطلب: 31917
فرزند شهید مفتح با بیان اینکه بارها ژیم طاغوتی پهلوی با به زندان انداختن شهید مفتح، به دنبال کمرنگ کردن فعالیت های ضدطاغوتی او بود، گفت: با این وجود حضور یار امام(ره) در دانشگاه برای مقابله با نفوذ و ترویج افکار مارکسیتی و کمونیستی و روشنگری در بین جوانان چیزی نبود که نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، در آستانه  27 آذر ماه سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح هستیم، روزی که به همین مناسبت به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

شهید مفتح در روز 27 آذرماه سال 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات، توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل شد و امام خمینی(ره) در همان روزها در پیام به همنی مناسبت فرمودند که "اینان مى بینند که هزار و سیصد سال بیشتر از صحنه حماسه آفرین کربلا میگذرد و هنوز خون شهیدان ما در جوش و ملت عزیز ما در حماسه و خروش است. جناب حجتالاسلام دانشمند محترم آقاى مفتح و دو نفر پاسداران عزیز اسلام- رحمة اللَّه علیهم- به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند، و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلامى را افروخته تر و جنبش قیام ملت را متحرکتر کردند."

 از این رو با «محمدمهدی مفتح» یکی از فرزندان این شهید والامقام که در سال 58، 21 ساله بود به گفت و گو نشستیم.او هم اینک سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی است.

تأکید امام و رهبری بر حفظ وحدت حوزه و دانشگاه است/شهید مفتح الگویی کامل برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی

فرزند شهید مفتح با تأکید بر اینکه شهید آیت الله دکتر مفتح الگویی کامل برای حفظ وحدت حوزه و دانشگاه بود، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی است، حضرت امام(ره) چه قبل از انقلاب اسلامی و چه به ویژه پس از پیروزی انقلاب بر این مسئله بسیار تأکید داشتند که باید این وحدت حفظ شود و چهره های متعددی از علمای حوزه بودند که در دانشگاه فعالیت می کردند، اما چهره ای که در آن سال ها، هم استاد، هم دانشجو، هم مدرس و هم طلبه باشد را نداریم.

وی اظهار کرد: شهید مفتح هم با دانشجو و هم با طلبه نشست و گفت و گو داشت، زبان و روحیات هر دو گروه را می دانست، حساسیت هر دو را درک می کرد و با دو نظام آموزشی به طور کامل آشنا بود، از این رو شخصیت جامعی در این زمینه برای وحدت بخشی بود تا وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود.

شهید مفتح دربرقرای وحدت بین حوزه و دانشگاه احساس تکلیف می کرد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: اینکه شهید مفتح از حوزه به دانشگاه آمدند، تنها یک تکلیف شرعی بود که او احساس می کرد، شاید اگر در حوزه به کار خود ادامه می داد با آن وجه علمی بالای حوزی خود، در سطح مراجع فعلی بود، با این وجود به دلیل احساس تکلیف و وظیفه ای که داشتند تصمیم گرفتند برای کمک به حفظ دین به دانشگاه بیایند.

مفتح تصریح کرد: او احساس تکلیف می کرد که باید تبلیغات رژیم پهلوی و برنامه های آن رژیم برای خارج کردن دانشجویان از دین و معنویت خنثی شود و این مهم جز با حضور در دانشگاه محقق نمی شد.

حضور شهید مفتح در دانشگاه برای مقابله با نفوذ و ترویج افکار مارکسیتی و کمونیستی در اذهان جوانان بود

وی عنوان کرد: بودند برخی از افرادی که در برابر این کار موضع منفی می گرفتند، چه بسا خانواده های متدینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان و حتی پسرانشان را به دبیرستان و دانشگاه برای آن که دینشان حفظ شود نمی فرستادند، چرا که معتقد بودند که اگر اینان بروند و در دانشگاه با آن وضعیت مشغول به تحصیل شوند، دینشان لطمه بنیند،  اما در اینجا شخصیت هایی همچون شهید مفتح وارد صحنه شدند و گفتند به دانشگاه ها بروید و آن شرایط را تغییر بدهید و نگذارید تبلیغات ضد دینی در دانشگاه انجام شود.

فرزند شهید مفتح گفت: آن شهید اعتقاد داشت که جوانان پاک نیتی داریم و زمانی که وارد دانشگاه می شوند، نباید به دست گرگ هایی که در لباس برخی استادید دانشگاه ظاهر می شوند، بیافتند و نباید جوانان ما تحت تأثیر تفکرات مارکسیتی و کمونیستی و یا تفکرات دیگری از این دست  قرار بگیرند، به همین دلیل وارد صحنه دیگری به نام دانشگاه شدند و خدمات زیادی در راستای روشنگری داشتند.

ارزشمند بودن خدمات شهید مفتح برای امام(ره) و رهبر انقلاب

مفتح تأکید کرد: با توجه به این مهم و ارزش وحدت حوزه و دانشگاه و به ویژه خدمات شهید مفتح، شاهد هستیم که روز شهادت این شهید بزرگوار را با عنوان "روز وحدت حوزه و دانشگاه" مطرح شده است.

وی تصریح کرد: حتی در جایی امام راحل(ره) فرمودند روز مفتح را گرامی بدارید و رهبر معظم انقلاب نیز در زمان حیات امام خمینی(ره) سخنرانی مفصلی در در دانشکده الهیات به توصیف ویژگی های شخصیتی، علمی و حوزی شهید مفتح پرداختند و پس از آن نیز بارها از آن شهید بزرگوار به عنوان منادی وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرده اند.

پیش قدمی شهید مفتح در رویارویی با رژیم طاغوتی پهلوی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به پیش قدمی شهید مفتح در رویارویی با رژیم طاغوتی پهلوی اشاره کرد و گفت: در یک از شب های قبل از انقلاب در حالی که همگی ما در خواب بودیم، مأموران شاهنشاهی با زنگ ممتدد ما را از خواب بیدار کردند و به داخل خانه آمدند و پس از دو ساعتی که تمام خانه و کتابخانه را بهم ریختند بیرون رفتند.

مفتح با بایان اینکه اقامه نماز عید فطر سال 57 در بر عهده شهید مفتح بود، تصریح کرد: در آن روز راهپیمایی بزرگی برگزار شد و پنجشنبه، شانزدهم شهریور نیز راهپیمایی دیگری انجام شد که هدایت آن را شهید مفتح انجام می داد، در آن روز وی به شدت مضروب شد به طوری که از خیابان شهید کلاهدوز فعلی دیگر توان هدایت جمعیت را نداشت و در تماسی از شهید مطهری خواست راهپیمایی را هدایت کرده و ادامه دهند.

وی عنوان کرد: شب هفدهم شهریور 57 بود که با توجه به جراحت شهید مفتح به یمارستان رفتیم و صبح فردای آن روز هنگام بازشگت به منزل با مأموران ریم طاغوتی در جلوی درب منزل روبرو شدیم، مأموران به داخل خانه ریختند و شهید مفتح را دستگیر کردند، برخورد نامناسب آنان با شهید سبب اعتراض اطرافیان و همراهانش شد تا جاییی که دو نفر از این افراد هم دستگیر و روانه زندان رژیم ستم شاهی شدند.

فرزند شهید مفتح گفت: خوب به خاطر دارم که در مراسم ازدواج خواهرم حتی با حضور آن مهمان ها باز مأموران به خانه حمله ور شدند و وسایل خانه را بهم ریختند، با این وجود چیزی از عزم و اراده شهید برای همراهی امام خمینی(ره) و روشنگری در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی کم نکرد.

شهید مفتح پدری دلسوز و مهربان برای خانواده

فرزند شهید مفتح از آن شهید والامقام به عنوان پدری نمونه و بسیار مهربان در خاه یاد کرد و افزود: پدرم نه تنها زبانی بلکه در عمل هم با تمام وجود به ما و دیگر اعضای خانواده ابراز علاقه می کرد.

زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان