آخرین اخبار

28. آذر 1396 - 6:30   |   کد مطلب: 31981
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بر معیشت مردم اثر منفی می گذارد، گفت: این اقدام دولتی ها با چه دلیل و منطقی است؟!، ما چیزی به مردم ارائه ندادیم، که حالا بخواهیم این بار گرانی و گرانی دنباله دار آن را هم بر روی دوش آنان بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با تقدیم لایحه بودجه سال 97 به مجلس، نمایندگان علاوه بر موارد بسیار با افزایش قیمت حامل های انرژی روبرو شدند و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در رأس آن ها بود و به ویژه مطابق با اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بیشتر تأکید که حتی مصوبه شده هیئت دولت درباره بودجه 97 نیز است.

این موضوع نه تنها با واکنش های مردمی در شبکه های اجتماعی، بلکه در گفت خیابان ها هم روبرو شد و هستند مردمی که این اقدام دولت، دست در جیب مردم کردن می دانند و بس.

علاوه بر واکنش های منفی مردمی نسبت به این اقدام دولت مجلسی ها هم در این باره اعتراض های خود را به طرق مختلف نشان داده اند.

مجلس با هر گونه گرانی که بر روی دوش مردم باشد، مخالف است

در این باره «امیرخجسته» رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: موضوع گرانی حام های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل در حال بحث در مجلس است، ما به طور کامل با هر گونه گرانی که بخواهد بر روی دوش مردم باشد مخالف هستیم.

نوسالات ارزی ایجاد شده توسط دولت، 35 درصد قیمت کالاها را افزایش داد/وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد

وی اظهار کرد: هم اکنون نوسالات ارزی ایجاد شده، تاکنون 25 تا 35 درصد ارزش کالاهای دیگر را بالا برده است، این موارد را چرا دولت کنترل نمی کنند، و ما سوال از وزیر اقتصاد داشتیم که باید بیاید و در مجلس جوابگو باشد.

دلیل و منطق دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل چیست؟!/بارگرانی افزایش حامل های انرژی را به ازای ارائه چه چیزی بربه مردم، بر روی دوش آنان بیاندازیم؟!

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس افزود: حالا این روزها دولتی ها می خواهند، قیمت حام های انرژی همچون بنزین و گازوئیل را گران کنند، این اقدام دولتی ها با چه دلیل و منطقی است؟!، ما چیزی به مردم ارائه ندادیم، که حالا بخواهیم این بار گرانی را هم بر روی دوش آنان بیاندازیم، چرا دولتی ها مشاهده نمی کنند مردم در شرایط سختی در حال زندگی کردن هستند.

مسئولان اقتصاد دولتی، در بین مردم نیستند و مشکلاتشان را نمی دانند که طرح افزایش قیمت حام های انرژی را داده اند؟

خجسته تصریح کرد:  آن مسئولان اقتصاد دولتی، که چنین طرحی را که داده اند نمی دانند مردم مشکل دارند، در بین مردم نیستند و زندگی نمی کنند، ایا نمی دانند که هستند مردمی که نان شبشان را هم ندارند، این مسئولان از مشکلات مردم مطلع نیستند، با این وجود مردم ما خوب هستند و هماهنگ از نظام دفاع می کنند، اینجاست که باید مسئولان هم از آنان دفاع و حمایت کنند.

مردم  اوضاع معیشتی مناسبی ندارند/افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بر معیشت مردم اثر منفی می گذارد

وی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بر معیشت مردم اثر منفی می گذارد، عنوان کرد: اگر مردم ما درآمدهای خوب و هزینه های معیشتی مناسبی داشتند شایاد این افزایش قیمت ها عادی بود، ولی اکنون چه درآمدی دارند که همه کالاها در حال گران شدن است؟

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از مسئولان خواست: بیایند و تحقیق کنند و از نزدیک متوجه زندگی و معیشت مردم شوند، تا این گونه فشار بیش از حد به زندگی مردم نیاورند.

باید با قاطعیت مقابل تصمیم دولت برای گران تر شدن حام های انرژی در راستای حمایت از مردم ایستاد

خجسته تأکید کرد: ما در مجلس به شدت مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم و نمی گذاریم و من بنده خودم به شدت مخالف هستم باید به شدت و با قاطعیت جلوی این اقدام دولت می بایستیم.

وی اظهار کرد: اگر مجلس بخواهد، می تواند این طرح افزایش قیمت را رد کند، همان گونه که در برابر افزایش قیمت نان ایستاد و به سرعت پیگیری کرد تا لااقل به حداقل خوراک مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

مردم که گناهی نکرده اند که باید این بار فشار قیمت ها را تحمل کنند

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: باید برویم بین مردم و با آنان زندگی کنیم، در شهر قدم برداریم، در تاکسی ها و اتوبوس ها سوار شویم، پایین شهر بالای شهر، تا کمی باید انصاف داشته باشیم، مردم که گناهی نکرده اند که باید این بار فشار قیمت ها را تحمل کنند.

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، زمینه ساز گران شدن کالاهای دیگر هم می شود

خجسته در ادامه با تأکید بر اینکه اگر قیمت بنزین افزایش پیدا کند، قیمت همه کالاها متناسب با آن هم افزایش پیدا می کند، گفت: هم اکنون که قیمت بالا نرفته است، ارزش را جا به جا کرده اند،  30 تا 35 درصد قیمت کالاهای دیگر خیلی آرام و بدون سر و صدا بالا رفته است، اگر قیمت بنزین و گازوئیل را هم افزایش دهند زمینه ساز گرانتر شدن کالاهای دیگر هم فراهم می کنند.

به گزارش رودآور؛ سابقه افزایش قیمت ها به ویژه افزایش قیمت حام های انرژی و از جمله ها بنزین و گازوئیل نشان می دهد، که افزایش قیمت دیگر کالاها را به دنبال خودمی آورد و کارشناسان معتقد هستند، با رکود حاکم در اقتصاد مردم و اوضاع و احوال ناخوش معیشتی آنان، این افزایش قیمت های زندگی سختی را بر مردم تحمیل می کند.

امید آن که تیم اقتصادی دولت از مشاوران اقتصادی مناسبی بهره بگیرد که در بین مردم زندگی کرده اند و  تا مردم را درک کنند و این گونه به گفته کارشناسان، مردم را به زحمت نیاندازند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان