آخرین اخبار

29. آذر 1396 - 7:04   |   کد مطلب: 31995
معلمی در یکی از مدارس روستای سازیان در تویسرکان، در راستای حمایت از قوای جسمانی دانش آموزان محرومی که بدون خوردن صبحانه به مدرسه می آیند، قبل از شروع درس برای دانش آموزان زنگ صبحانه می زند.

به گزارش خبرنگار رودآور، با رکود حاکم بر مشاغل مختلف و سودجویان و دلالان در عرصه کشاورزی، هستند دانش آموزانی که در روستاها زندگی می کنند و به دلیل عدم درآمد مناسب والدین کشاورز و دامپرور خود، شب ها گرسنه سر بر بالین می گذارند و یا صبحانه بدون خوردن صبحانه ای هرچند مختصر راهی مدرسه می شوند.

محرومیت شهر و روستا ندارد، با گرانی موجود در بازار نباید انتظاری هم بیش از این داشت، تعدادی از دانش آموزان منطقه محروم در مدرسه علويسازيان  که در ابتدای سال با دمپایی به مدرسه می آمدند، توسط خیران حمایت شدند و لااقل این روزها کیف و کفشی برای خود دارند.

اما با گذشت چند ماهی از مدرسه معلم این دانش آموزان متوجه روند کندیادگیری برخی دانش آموزان و رنگ های پریده و گاهی دستان لرزان آن ها می شود، او که به خوبی از فواید خوردن صبحانه به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی و تأثیر مثبت بر مغز و یادگیری دانش آموزان مطلع است، با پرس و جویی متوجه نخوردن صبحانه تعدادی از آنان به علت فقر و نداری می شود می شود و در این باره به فکر زنگ صبحانه در این مدرسه می افتد.

«جواد نادری» این معلم نمونه در روستای سازیان در گفت و گو با رودآور؛ گفت: عمده دانش آموزان اول صبح اشتها ندارند و همين امر زمینه ای ایجاد می کند كه روند يادگيري دروس كند شود.
وی اظهار کرد: در روستاهاي محروم كه خانواده ها توان مالي كمتري برای ارائه هزينه براي خريد از فروشگاه هاي مدارس دارند، رواج و برگزاری زنگ صبحانه مي تواند اين مشكل را حل كند.
این معلم افزود: ما مي توانيم يك صبحانه دسته جمعي همراه با دانش آموزان ميل كنيم و همين جمعي بودن این امر، سبب مي شود كه اکثر آنان با اشتها صبحانه بخورند.
نادری تصریح کرد: صبحانه ساده شامل تخم مرغ آب پز، پنير گردو و مربا خانگي و خيلي از موادي كه هزينه چنداني ندارند و اغلب حاصل دامداري و كشاورزي اهالي روستا است، از جمله گردو، پنير و كره.
وی عنوان کرد: از آنجا که عمده خانواده هم گلايه دارند از اينكه بچه ها صبحانه نمي خورند، از اين موضوع استقبال کرده اند و اميدواريم اين بحث جدي گرفته شود و اغلب مدارس اين برنامه را اجرا كنند.

این معلم افزود: و البته دانش آموزان بی بضاعتی هم هستند که به دلیل مشکلات مالی صبحانه مناسبی نمی خورند، از این رو با برگزاری چنین سفره هایی علاوه بر ایجاد تفریح، نشاط و صمیمیت در بین دانش آموزان، به نوعی برای صبحانه آنان هم مایحتاجی فراهم می شود تا آنان در کنار دوستان خود، کمبودی احساس نداشته باشند.

به گزارش رودآور؛ در تعدادی از مدارس روستایی و حتی شهری در سطح شخرستان تویسرکان، مورادی از رنگ پریدگی، کسلی و بی حالی تعدادی از دانش آموزان گزارش شده است که به گفته خود معلمان ناشی از نخوردن صبحانه به دلیل اوضاع و احوال نامساعد معیشتی خانواده هایشان است، امید آن که خیرانی هم گاه گاهی، از ایده معلم روستای سازیان استقبال کنند، تا با دستگیری از دانش آموزان محروم، آنان را یاری رسانند، دانش آموزان بی بضاعتی که به دلیل فقر مالی توان تهیه تغذیه مناسب ندارند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان