آخرین اخبار

5. دى 1396 - 7:43   |   کد مطلب: 32102
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه حماسه عظیم 9دی باید با تبیین برای نسل های آتی زنده بماند، گفت: حماسه عظیم9دی، تمام ویژگی های یک حرکت انقلابی را دارد و مردم، در 9دی88، بصیرت خود را به فتنه گران و دنیا نشان دادند.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: نهم دی ماه سال 88، حماسه و واقعه ای است که به طور کامل در دل انقلاب اسلامی رخ داد و تمام ویژگی هایی یک حرکت انقلابی در روی دادن آن چه در زمان اوج گیری و شکل گیری آن و چه بعد از آن وجود دارد.

وی اظهار کرد: واقعه 9دی به طور کامل مردمی است و تمامی مردم در خیابان ها این حماسه را خلق کردند و مربوط به یک شهر و یک منطقه هم نبود و در سراسر کشور این رویداد عظیم رخ داد، این گونه حرکت ها که تمامی اقشار مختلف مرم در آن حضور دارند و سراسری است به طور قطع حرکت های انقلابی محسوب می شود.

حماسه عظیم9دی، تمام ویژگی های یک حرکت انقلابی را دارد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مردم تا درباره حفظ انقلابشان احساس خطر کردند و فعالیت هایی خلاف جریان انقلابشان دیدند و مشاهده کردند که سودجویان اصل انقلاب را نشانه گرفته اند، از این رو با احساس تکلیف برای خود همچون در دیگر صحنه های انقلابی، به صورت جمعی، یکپارچه، هماهنگ و یک صدا در صحنه حضور پیدا کردند و مخالفت خود را با فتنه گران به زیبایی تمام به نمایش گذاشتند.

مردم، در 9دی88، بصیرت خود را به فتنه گران و دنیا نشان دادند

مفتح با تأکید بر اینکه مردم در لبیک به آنچه که مقام عظمای ولایت فرمودند به میدان آمدند و بصیرت خودشان را به رخ دنیا کشیدند، تصریح کرد: دنیا مشاهده کرد که مردم عزیز و انقلابی ما چگونه فداکارانه در صحنه هایی که برای حفظ اصل انقلاب اسلامی لازم است حضور پیدا می کنند و این حضورها به دور از گرایش ها، خط کشی ها و مباحث قومیتی است و در پاسداری از انقلابشان همسو هستند و وحدت دارند.

حماسه 9 دی جریانی به موقع و ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی

وی عنوان کرد: حماسه 9دی سال 88 یک جریان به موقع و ارزشمندی برای انقلاب اسلامی بود و هست و نشانگر روحیه فداکار و همیشه حامی مردم که در صحنه های انقلابی و برای دفاع از نظام این گونه هوشیار نسبت به مسائل هستند و به منویات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه دارند و در زمانی که لازم بدانند و ضرورتی احساس کنند در صحنه به طور کامل حضور دارند.

9دی، برای نسل آتی باید زنده بماند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: ما باید این واقعه عظیم را به طور کامل در طول تاریخ انقلابمان همچنان زنده نگه داریم و بر تبیین آن ویژگی ها تأکید کنیم و به ویژه زمینه سازی این واقعه برای یادآوری نسل های آتی نیاز است، تا انقلاب اسلامی ما همچنان با همین نشاط و شدت استمرار پیدا کند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان