آخرین اخبار

5. دى 1396 - 20:56   |   کد مطلب: 32107
کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه شیخ نمر دادخواه ملت، چه شیعه و چه سنی علیه ظلم آل سعود بود، گفت: شهادت شیخ نمر، برنامه ای طرح ریزی شده برای مقابله با بیداری اسلامی بود، چرا که آل سعود به شدت از سقوطش ترس داشت و با دلارهای نفتی تظاهرات مردم این کشور را سرکوب و سانسور می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در آستانه دوازدهم دی ماه سالروز به شهادت رسیدن شیخ نمر هستیم، در خبرگزاری ها از جمله در خبرآنلاین در دی ماه سال 94 آمده بود که آیت الله شیخ نمر باقر النمر قبل از دستگیری  توسط آل سعود در خطبه‌ای که پیش از دستگیری در سال 2012 ایراد کرد، خطاب به حکام آل سعود جملاتی گفت که موجب دستگیری ایشان شد.

 شیخ نمر در سخنان خود گفته بود که اراده و ایمان و عزم و ثبات ما، همۀ شوکت شما را شکست خواهد داد. ما تصمیم گرفته ایم در برابر ظلم و جور شما بایستیم و هرگز عقب نمی‌نشینیم. بیشترین کاری که با ما می توانید بکنید، کشتن ماست. خوشا به شهادت در راه خدا. زندگی حقیقی با مرگ آغاز می شود. یا در این سرزمین آزادانه زندگی می کنیم و یا آزادگی در دل خاک جای می گیریم. ما گزینۀ دیگری نداریم.

از این رو برای تبیین چرایی به شهادت رساندن این شهید بزرگوار به گفت و گو با کارشناس مسائل غرب آسیا نشستیم.

شهادت شیخ نمر، برنامه ای طرح ریزی شده برای مقابله با بیداری اسلامی/ترس آل سعود از سقوط، آنان را وادار به جنایت کرد

در این باره «محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اقدام جنایتکارانه و ضد حقوق بشری آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر، مقابله با بیداری اسلامی بود، چرا که تقریباً همزمان با این حوادث و دستگیری او، در کشور نیجریه و در افریقا هم شیخ ابراهیم زکزاکی با همین سناریو و تسلط استعمار، توسط حکومت آن کشور دستگیر شد بعد از آن  زندان و شکنجه و حتی تعداد بسیاری از یاران او را هم به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد: برنامه ای طرح ریزی شده برای مقابله با بیداری اسلامی ایجاد شده بود، امریکایی ها و به ویژه حکومت های وابسته به امریکا از جمله شیوخ کشورهای عربی و در رأس آن عربستان، از بیداری اسلامی به شدت نگران شده بودند و احساس می کردند کردند که حکومت هایشان در حال از بین رفتن است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: با سقوط بن علی، محمد قزافی، صدام و حسنی مبارک و به زباله دان تاریخ پیوستن این نوکران امریکا، احساس خطری بسیار جدی برای حکومت هایی همچون آل سعود، قطر و امارات، کویت و شیوخی که به وصل به امریکا بودند و هستند به وجود آمد، چرا که آنان همواره خودشان را  برای در قدرت ماندن به امریکا وصل می کنند.

تکیه گاه شیوخ عرب مرتجع به امریکا است نه ملت های خود

قاسمی تصریح کرد: تکیه گاه حکومت این کشورهای عرب مرتجع به طور معمول بر ملت های خودشان نبوده و به فکر وابستگی به استکبار جهانی هستند، تا چند روزی بیشتر در قدرت باقی بمانند، اینان به شدت پس از بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا که متأثر از انقلاب اسلامی ایران بود، نگران بودند، آنان خوب می دانند که هم امام راحل(ره) در سفارش ها، در وصیت نامه و نیز در سخنرانی های بسیار خطاب به ملت های مسلمان منطقه می فرمایند "شما علیه حاکمان دیکتاتور و وابسته به خائن خودتان به پا خیزیزد.

کشورهای منطقه بعد از 30 سال پیام امام راحل(ره) را دریافت کردند و مقابل حاکمان دیکتاتور خود ایستادند/امریکایی ها برخی انقلاب های منظقه را مصادره کردند

وی عنوان کرد: حال ملت های منطقه بعد از 30 سال پیام امام(ره) را دریافت کردند و کشورهایی همچون مصر، سودان، لیبی و بحرین و دیگر کشورهای اسلامی دست به انقلاب زدند و از آن سو امریکایی هایی با تمام توان وارد میدان شدند تا انقلاب ها به سرانجام نرسد، برخی از انقلاب ها مثل انقلاب مصر را مصادره کردند و سبب شد در برخی از کشورها افرادی از جمله راشد القنوشی مدت کمی نتیجه انقلاب را به دست بگیرند.

وحشت آل سعود از سقوط خاندان خود

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اما در مجموع آنچه که سبب شد حکومت آل سعود دست به شهادت رساندن شیخ نمر بزند و این کار جنایتکارانه انجام بدهد، وحشت آل سعود از سقوط خاندانش بود، چراکه احساس می کردند، شیخ نمر زبان گویای مردم مظلوم و ستم کش عربستان و به ویژه شیعیان مظلوم عربستان است.

شیخ نمر دادخواه ملت، چه شیعه و چه سنی علیه ظلم آل سعود بود

قاسمی افزود: شیخ نمر به تعبیر رهبر معظم انقلاب نه سربازی داشت، نه دست به اسلحه برده بود، نه مخالفتی مسلحانه داشت که بخواهد اعدامش کنند، او تنها حرف می زد و صدای مظلومیت شیعیان عربستان و ملت مسلمان و اهل سنت این کشور بود ستم ها و رنج های آنان را به گوش حاکمان ظالم می رساند و در حقیقت دادخواه ملت بود.

سرکوب و سانسور تظاهرات سنییان و شیعیان عربستان، توسط آل سعود با دلارهای نفتی 

وی با بیان اینکه شیخ نمر، زبان ملت عربستان بود که سال های سال است زیر چکمه های این نوکران امریکا یعنی آل سعود با خون دل زندگی می کنند، تصریح کرد:  حکومت ظالم عربستان به دلیل همین وحشت در ابتدا تمام تظاهرات ها هم شیعیان هم اهل سنت را به شدت سرکوب کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: در روزهای بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی، همزمان در عربستان هم شاهد تظاهرات مردمی در این کشور بودیم، ولی حکومت جنایتکار عربستان با همان دلارهای نفتی به شدت این موضوع را سانسور می کردند و اجازه نمی دادند، هیچ خبرنگاری در آنجا حضور داشته باشد و خبرها به شدت کنترل و بسیار کم در رسانه ها منعکس می شد.

قاسمی اظهار کرد: با این وجود خبرهای موثقی از تظاهرات متعدد و گسترده عربستان بود، به همین دلیل آل سعود به این نتیجه رسیده بود که افرادی از جمله شیخ نمر اگر باشند، همواره این اعتراض و خطر برای حکومت آل سعود ادامه دارد.

مثل شوم امریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی اربابان آل سعود

وی همچنین گفت: به همین دلیل با وجود آن که کشورهای بسیاری در منطقه اعلام نارضایتی از دستگیری شیخ نمر داشتند، در نهایت آل سعود جنایتکار به سفارش اربابان خود یعنی مثل شوم امریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی این شیخ بزرگوار را به شهادت رساند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: البته تلاش های بسیاری هم شد که این اتفاق روی ندهد، ولی آل سعود بیشتر از اینکه به علمای کشورهای اسلامی گوش بدهد، به ارباب خودشان امریکا گوش دادند و بر اساس سناریوی مقابله با بیداری اسلامی، آیت الله شیخ نمر را به شهادت رساندند.

خون پاک و به ناحق ریخته شده شیخ نمر، پایه های حکومت دیکتاتوری آل سعود را فرو می ریزد

قاسمی افزود: همان طوری که شهادت شیخ فضل الله نوری در نهضت مشروطه نه تنها سبب نشد که انقلاب دچار مشکل شود، بلکه بعد از شهادت او، زمینه ساز بیداری بیشتر مردم و دنبال شدن آن و در نهایت به ثمر نشستن انقلاب در سال 57 شد،به طور قطع و یقین خون پاک و به ناحق ریخته شده آیت الله شیخ نمر نیز پایه های حکومت دیکتاتوری آل سعود را فرو می ریزد.

وی اظهار کرد:  دور نیست روزی که ببینیم، حکومت وابسته و نوکر امریکایی آل سعود در سال های آینده با بیداری مردم عربستان و با همین فسادهایی که از درون آل سعود را به شدت تهدید می کند، نابود می شود و ثمره خون شهیدان عربستان به ویژه شیخ نمر را در سرنگونی آل سعود شاهد باشیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان