آخرین اخبار

10. تير 1397 - 7:39   |   کد مطلب: 34154
در حالی که تویسرکان، شهرستان محرومی است اما به علت خارج شدن از پوشش مناطق محروم از اولویت‌هایی که برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بی بهره مانده و تلاش های مفتح و امام جمعه این شهرستان همچنان برای فراهم شدن شرایط لازم در جذب و ایجاد رغبت برای سرمایه گذاران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ معضل بیکاری در تویسرکان حاد است و به گفته نیکبخت استاندار همدان این شهرستان از گذشته طلب بسیار دارد این مطلب را می توان به خوبی در یکی از پیام های همشهریان عزیز تویسرکان که برای کانال خبری رودآور ارسال شده است به خوبی مشاهده کرد که در ذیل به آن اشاره شده؛

""خانم زنگنه تورخدا اینو منتشر کنید و بگید سیاست زدگی شهر را به باد داده.
متاسفانه توسال های یکمی دور بعضی مسئولان ارشد تویسرکان به جایی اینکه واقعیت ها و محرومیت های شهرستان تویسرکان را به گوش پایتخت نشینان برسوند اومدند تومحافل خودشان همش آی گفتندآی گفتند از اینکه تویسرکان دیگه محروم نیست تویسرکان بهترینه تویسرکان پیشرفته است تویسرکان اله و بله.که پایتخت نشینان فکر کردند تویسرکان همش گل و بلبل است و به خاطر آمارهای غلط همان برخی سیاست زدگان بخش اعظمی از تویسرکان را از منطقه محروم بودن خارج کردند و اینجوری دیگه معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران هم توهمین بخشهای خارج شده از بین رفت و دیگه سرمایه گذاران رغبتی نداشتند به این شهرستان بیایندچون هیچ گونه مزایایی دریافت نمی کردند.
و شایدم خیلی بودجه های ملی را ازما گرفتندچون گفتند دیگه منطقه محروم نیستید.
باید برخی گذشتگان و سیاسیون تویسرکان در گذشته بیان به مردم جواب پس بدن که چرا با نشان دادن یک تویسرکان غیرواقعی همه چیزرا گل و بلبل نشان دادندتا راه جذاب سرمایه و تخصیص سرمایه را ببندند.
شاید بشه گفت با نوعی تظاهر به پیشرفت تویسرکان زمینه عقب ماندگی تو حوزه_های عمرانی و اقتصادی شهر را همین افراد سیاست زده فراهم کردند.امروز جواب مردم را ندهندفرداور مقابل خدا مسسول هستند.""

بر همین اساس پیگیر شدیم تا ببنیم نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی برای رفع محرومیت در تویسرکان چه اقداماتی انجام داده که به آن در ادامه می پردازیم.

تلاش مفتح در فراهم شدن شرایط لازم درراستای ایجاد رغبت برای حضور سرمایه گذاران در تویسرکان گام های نخستین او در فعالیت های سال های گذشته
""نماینده مردم تویسرکان بارها و بارها از قدمت بالای این شهرستان در زمینه های مختلف تاریخی، علمی، فرهنگی سخن به میان آورده و البته نگران از بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان نسبت به استان و کشور.
و اما در این میان به بخشی از خبری در یک خبر که در گزاری فارس سابق بر این منتشر شده بود اشاره می کنیم، خبری که حاکی از تلاش مفتح در فراهم شدن شرایط لازم درراستای ایجاد رغبت برای حضور سرمایه گذاران دارد.
در آن خبر آمده بود که محمدمهدی مفتح در ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان همدان گفته با توجه به قدمت و سابقه‌ تویسرکان، این شهرستان در بخش صنعت از شرایط خوبی برخوردار نیست و واحد صنعتی درخور شأن این شهرستان وجود ندارد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تأکید بر این که مشکل بیکاری در تویسرکان حاد است، ادامه داد: مشکل بیکاری در تمام کشور وجود دارد، اما مشکل تویسرکان نسبت به مناطق دیگر کشور و استان حادتر است.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تویسرکان از لیست مناطق محروم کشور خارج شده در حالی که امتیاز‌های موجود در مناطق محروم چون 20 سال معافیت مالیاتی، می‌تواند به رشد تویسرکان کمک کند.
مفتح افزود: در حال حاضر تنها دو دهستان جزو منطقه محروم هستند و ما نیز سرمایه‌گذاران را به این مناطق هدایت می‌کنیم.
وی با اشاره به این که در لیست مناطق محروم قرار گرفتن یک روند طولانی و دشوار دارد، تأکید کرد: تا رسیدن به یک نقطه امیدبخش باید تویسرکان در لیست مناطق محروم باقی می‌ماند تا برای سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد شود.""
این مطلب هم از وی امام جمعه تویسرکان تأیید شده است و البته بارها و بارها در رسانه ها و خبرگزاری های متعدد به طرق مختلف بیان شده است.

که می توان همین موضوع را در خبری که با عنوان "ضرورت معرفی تویسرکان به عنوان شهرستان محروم/مسئولان زمینه رضایتمندی مردم را فراهم سازند" در سایت خبری رودآور مشاهده کرد و خواند.

در این خبر آمده است که؛ «حجت الاسلام موحدی» امام جمعه تویسرکان گفته؛ در حالی که تویسرکان، شهرستان محرومی است اما به علت خارج شدن از پوشش مناطق محروم از اولویت‌هایی که برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بی بهره مانده است.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: انتظار داریم دولت مشوق هایی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم ایجاد کند چرا که متأسفانه تویسرکان نیز با وجود خارج شدن از محرومیت از این فرصت بی بهره است.

در این گزارش کوتاه سعی شده به صورت خلاصه به برخی اقدامات مفتح هم بپردازیم.

پروژه_های بزرگ در دست ساخت از بودجه ملی توسط  مفتح نماینده مردم تویسرکان و پیگیری او
۱_ سد_خرمرود با بودجه تقریبی ۲۲۰میلیار د تومان توسط بخش خصوصی
۲ـ تصفیه خانه آب شرب سد سرابی با بودجه تقریبی ۳۰میلیارد تومان توسط, بخش خصوصی
۳_ ایستگاه قطار بابا کمال با بودجه ۳۰میلیارد تومان توسط جهاد نصر کرمانشاه 
4_ادامه دوبانده کردن سه راه فرسفج تا سه راه کنگاور پیمانکار کل مسیر مشخص و مشغول کار است. 
5_ آب بند بریوه سرکان توسط منابع طبیعی مشغول به کار 
6ـ با وجود آنکه بیمارستان در دست ساخت تویسرکان سال های متمادی روند ساختش به کندی پیش می رفت و در عمل شاید متوقف شده بود، با تلاش و پیگیری مفتح و تعیین ردیف های بودجه، مجدد ساخت آن روند مناسب تری به خود گرفت.
با تکمیل این پروژها که به همت پیگیری هاب  مفتح انجام می شود, مردم تویسرکان امیدوارند که پس از سال ها به فضل الهی تحول بزرگی در رونق اقتصادی و گردشگری شهرستانشان روی دهد.

خبری خوش در راه است
 با تلاش و پیگیری هایی که از سوی مفتح نماینده مردم تویسرکان انجام گرفته و البته اخذ مجوز وزیر بهداشت ودرمان چهار پزشک متخصص بومی برای کار در  بیمارستان ولی عصر عجل الله به تویسرکان می آیند. 

امید آنکه تلاش ها برای جذب سرمایه گذاران به شهرستان تویسرکان ادامه داردباشد تا شاید روزنه امیدی برای رفع معضل بیکاری مشاهده کنیم.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان